Primerjava: Najdražji in najcenejši karavan za vzdrževanje

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Na testu PRIMA smo ugotovili velika razhajanja v cenah poslovno-družinskih karavanov, enako velja za ostale stroške lastništva.
Oglej si celoten članek

Na zadnjem PRIMA testu smo primerjali šest poslovno-družinskih karavanov in izbrali najbolj popolnega. Zmagovalec v konkurenci ford mondeo, opel insignia, peugeot 508 SW, renault talisman, škoda superb in VW passat je bil VW passat. Test uredništev Okronali smo najboljši poslovno-družinski karavan ta hip

Foto: PRIMA PRIMA test poslovno-družinskih karavanov

Končna ocena je sestavljena iz več dejavnikov oziroma kategorij, ena od pomembnih kategorij pa je pri naših testih, zadnjega je uredništvo Žurnal24 opravilo skupaj s še nekaterimi najbolj pomembnimi avtomobilističnimi redakcijami v Sloveniji (Volan, Siol.net, Finance, Avtomobilizem.com, in Avto Fokus), tudi cena in vzdrževanje.

Foto: PRIMA PRIMA test poslovno-družinskih karavanov

Foto: PRIMA

Prima C-suv Peugeot 3008 zmagovalec primerjalnega testa križancev

Če pogledamo še bolj podrobno je kategorija cena in vzdrževanje sestavljena iz več ocenjevanih dejavnikov, na primer pri izračunu cene smo upoštevali osnovno ceno, dodatno opremo in popust, da smo prišli do končne cene vozila. V izračun stroškov lastništva smo v izračun vzeli ceno servisov v štirih letih oziroma do 120 tisoč prevoženih kilometrov ter ceno zavarovanja in cestnine.
Cene, ki smo jih pridobili so oblikovane na podlagi uradnih cenikov in konfiguratorjev, za splošne prodajne pogoje (in popuste) ter po podatke za gotovinski nakup pa smo se odpravila v salone posameznih znamk, kjer smo govorili s prodajnim osebjem (vsi so seveda vedeli, da gre za test PRIMA).

Foto: PRIMA PRIMA test poslovno-družinskih karavanov

Vseslovenski test karavanov Seat leon ST je zmagovalec velikega primerjalnega testa karavanov

Pri hitrem pregledu cenikov vseh šestih modelov, ki so jih naredili na avtomobilističnem portalu Avtomobilizem.com, segajo izhodiščne cene nekje od 25 do 45 tisoč evrov, seveda je mogoče z doplačljivimi dodatki sestaviti še nekoliko dražji avtomobil. Za določitev osnove nismo izbrali najvišjih paketov opreme, smo pa srednje po potrebi dopolnili z določenimi dodatki, ki bi jih kupec v tem razredu pričakoval za čim bolj praktično rabo karavana (odklepanje in zagon brez ključa, električno odpiranje prtljažnih vrat, predelna mreža in dodatno zatemnjena zadnja stekla, žarometa v polni tehniki LED, prilagodljivi tempomat itd.). Razpon cen s cenika za izhodiščne primerjane pakete opreme je med najdražjim in najcenejšim znašal le slabih dva tisoč evrov, po vključevanju dodatne opreme in upoštevanju pridobljenih popustov pa se je razlika povečala na okvirno 6.300 evrov. 

Foto: PRIMA PRIMA test poslovno-družinskih karavanov

Popuste znamke včasih pogojujejo z naborom dodatne opreme, nekateri (sezonsko) vključujejo gratis komplet zimskih pnevmatik ali t.i. zimski paket. Še največjo razliko v pogajanjih o končni ceni pa po mnenju predstavnikov PRIMA testa prispeva dejstvo ali gre za novo naročilo v proizvodnjo ali za prodajo vozila iz zaloge trgovca.

Foto: PRIMA

Slovenski dokazi Mercedes-benz C je PRIMA limuzina srednjega razreda

Vsa šesterica poslovnih karavanov sega v precej visok cenovni razred. Še posebej to velja za cene po ceniku, ki so osnova za izračun kasko zavarovanja in AO pri katerem je pomembna moč motorjev. V tem primeru le insignia sodi v predzadnji tarifni razred, vsi ostali pa v zadnjega, torej najdražjega.

Foto: PRIMA PRIMA test poslovno-družinskih karavanov

To pomeni, da je zavarovanje (kasko in AO) za poslovne karavane precej drago in sega od 1.162 (insignia) do 1.381 (mondeo) evrov na leto. Pri zavarovanju smo upoštevali bogato polico, ki zajema praktično vsa kritja polnega kaska (Polni kasko z 2-odstotno odbitno franšizo glede na nabavno vrednost vozila, AO in AO +, premijski razred 4. Vir: spletni izračuna Zavarovalnice Triglav), racionalni smo bili le pri odbitni franšizi (2-odstotna). V primeru podjetij, ki delajo veliko kilometrov (prevideli smo 30 tisoč na leto) verjamemo, da mora biti zavarovanje z visokimi kritji, morda si fizične osebe izberejo skromnejša kritja, ki pripomorejo k nižji ceni premije.

Foto: PRIMA

Posebno poglavje so servisi, katerih cena sega od 924 evrov (mondeo) do 1.723 evrov (talisman – paketna ponudba). V časniku Finance, kjer so naredili izračun, ocenjujejo, da so to kar velike številke, ki morda že odražajo zahtevnost sodobnih dizelskih motorjev, ki so opremljeni z različnimi čistilci, da dosegajo strogo okoljske predpise na področju izpustov CO2 in NOx. Seštevek stroškov vzdrževanja in zavarovanja poslovnih karavanov opozarja na razmeroma drago lastništvo s cenami od 1.642 (insignia) do 1.931 evrov/leto v primeru passata.

Foto: PRIMA PRIMA test poslovno-družinskih karavanov

Preračun na mesečni strošek sporoča, da vzdrževanje in zavarovanje poslovnih karavanov stane približno toliko kot dve posodi za gorivo, ki načeloma zadoščata za okoli 2.000 kilometrov. Omenjeni stroški se torej skoraj poravnajo s stroški goriva.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 22:54 1. Januar 2020.

    www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • 23:30 30. December 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • 22:50 30. December 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.