Model CLA je prvi mercedes povsem nove, programsko definirane generacije, s katero zdaj samozavestno zre v oči tehnično napredni (daljnoazijski) konkurenci, glede udobja pa še vedno štrli navzgor. Z elektriko se ne boji niti maratonskih poti, a hkrati ohranja alternativo hibridnega pogona.
Tehnologije ogromno, vendar ne zasenči človeka
Novi model CLA je zaradi vsega novega, kar uvaja, za znamko Mercedes-Benz prelomnica. Čeprav gre za najmanjši razred v paleti proizvajalca, pa je nova generacija tista, po kateri se bodo zgledovali tudi modeli iz višjih segmentov in ostalih karoserijskih izvedenk. Tiha, udobna in varna vožnja, kot jo lahko terjamo samo od znamke z zvezdo in nekaj glavnih konkurentov, ostaja prioriteta. Tehničnih novosti, kako so to dosegli, je ogromno in lahko bi jih dolgo našteval. Impresivna je napoved, da lahko z enim polnjenjem pelje skoraj 800 kilometrov daleč, tudi po zaslugi nekaj svojstvenih rešitev, kot je dvostopenjski menjalnik.
A tisto, kar me je pri avtu morda najbolj presenetilo ob prvem stiku, je pristop podrejenosti tehnologije človeku, ne pa obratno. Še tako zapletene računske operacije v ozadju jim je uspelo prilagoditi na način, da ostajajo skrite, a vedno na preprostem dosegu prstov, besed, misli. In prav nič jih ni sram povedati, da so kakšno stvar pri prehodu v novo generacijo vozil prilagodili ne zato, ker bi mislili, da je le tako prav, temveč ker so spremembo v primerjavi s prejšnjo generacijo želele stranke.
Poudarki:
- Povsem novi CLA, večji, naprednejši, udobnejši.
- Izjemen količnik zračnega upora, skoraj 800 kilometrov obljubljenega dosega.
- Povsem nova zasnova programsko definiranega avta, povsem nova modularna arhitektura MMA, ki vključuje hitro polnjenje, učinkovit pogono in zelo dolg doseg.
- Nova generacija oblikovanja notranjosti z novim volanom, zasloni, materijali, rešitvami, MB.UX s podporo UI ...
- Vozili smo CLA 250+ in CLA 350 4MATIC, kmalu sledijo vstopna različica in hibridne alternative.
Pet stvari, zaradi katerih CLA na novo definira znamko
1. Spolzek kot riba
O obliki avta smo kar nekaj povedali že ob uradni statični predstavitvi avta pred parimi meseci. Kot prvo, štirivratna kupe-limuzina CLA je po novem vstopni model razreda A, kombilimuzine ne bodo več proizvajali, pridružil pa se mu bo karavanski CLA shooting brake. CLA je s svojimi 4,72 metra okoli štiri centimetre daljši od predhodnika. To je hkrati le sedem centimetrov manj od aktualne limuzine C razreda.
Gre za izredno aerodinamičen avto, pri katerem so šli v komaj verjetne detajle, da so lahko koeficient zračnega upora spustili vse tja do vrednosti Cd 0,21.
Aerodinamika je pri električnem avtu izjemnega pomena zaradi dosega, vsaka dodatna desetinka pod predhodnikovih 0,24 je zahtevala ogromno prilagoditev.
Nizko zašiljen nos je pri električni različici povsem zapolnjen, natančno je tudi usmerjanje zraka mimo bokov s potopnimi kljukami, prek kupejevske strehe in pod podvozjem, ki ima gladko zakrito še celo zadnje obese in vzmetenje. Različica avta z vlečno kljuko ima drugačen zadnji blatnik od tiste brez kljuke.
Sprejeti je bilo treba tudi kakšen kompromis, tako so na primer kolesa v razponu od 17 do "le" 19 palcev. Tiste največje so rezervirane za povsem novo opremo AMG Line plus, ki nadgrajuje klasični AMG line z nekaterimi dodatnimi zunanjimi in notranjimi oblikovnimi elementi iz dirkaškega programa. Kolesa srednje velikosti so namenjena za sredinski AMG Line s športno poudarjeno identiteto, 17-palčna pa za najbolj aerodinamično in hkrati vstopno Performance Line opremo.
2. MB.OS - Google in UI, vendar na verigi
Ena glavnih pridobitev znamke, ki jo Mercedes-benz CLA uvaja premierno, je prav gotovo povsem nova strojno-programska podlaga. Zdaj tudi Mercedes-Benz lahko govori, da ima programsko definirana vozila, kar omogoča brezštevilne prilagoditve in stoodstotno sodelovanje najrazličnejših podsistemov.
Kratica MB.OS označuje znamkin lastni operacijski sistem, s katerim si koncern zagotavlja dolgoročno neodvisnost od velikih (ameriških) IT velikanov, s tem pa tudi lažje zagotavlja kibernetsko varnost podatkov vozil in svojih strank. Zmogljivi računalniki prek MB.OS nadzorujejo delovanje na vseh štirih ključnih poljih - asistenčni sistemi z avtomatizirano vožnjo (MB.DRIVE), infozabavni sistem (MB.UX), upravljanje s sistemi za udobje, ter izbira načinov vožnje in polnjenja (MB.DRIVE).
Zmogljivi, a hkrati varčnejši grafična in računska strojna oprema sta načrtno predimenzionirani, tako da bosta omogočali nadgradnje programskih vsebin še leta vnaprej. Mercedes prvič pri posodobitvah 'po zraku' omogoča tudi obširne posodobitve programske opreme za delovanje asistenčnih sistemov, kar je pri drugih znamkah še precejšnja redkost.
Uporabnik avta bo imel največ opravka z novim MB.UX vmesnikom infotainmenta. To ime je premierno uvedla prav prejšnja generacija razreda A. Zdaj govorijo že o njegovi četrti generaciji, ki ima kar nekaj sprememb pri načinu upravljanja in postavitve menijev. Najprej sta mi seveda padla v oči velika zaslona, voznikov (10,25") in sredinski zdaj ponovno ležeči (14"). Oba zagotavljata hitro in ostro grafiko z jasnimi barvami. Za doplačilo je na voljo tudi 12" projekcijski zaslon s plavajočo sliko pred voznikovimi očmi.
Ena od novosti za voznika je prikaz okolice, kot jo vidi avto - na zaslonu se pred in v bližini avta izrisujejo grafike različnih vozil, pešcev in večjih predmetov. Vpliv Tesle? Morda. Del novosti so nove različice volana z eno večjih sprememb glede upravljanja, na katero je očitno vplivalo mnenje sedanjih uporabnikov mercedesov. Takoj mi je bil všeč pristop v smeri poenostavljenega videza z manj tipkami, kar sovpada s celostnim pristopom avta "manj je več". Tipke so še vedno haptične narave, a z dobrim povratnim informiranjem, kdaj so aktivirane. Leva stran tipk je bolj smiselno namenjena le še upravljanju prilagodljivega tempomata, desna za podmenije voznikovega zaslona, radio in telefon. Čeprav sem iz drugih mercedesov vajen prejšnje generacije tipk, sem se takoj privadil novosti. Nekaj fizično-haptičnih tipk je zdaj našlo mesto pod sredinskim zaslonom.
Ta ima povsem novo razporeditev funkcij oziroma tako imenovanih plasti. Na glavno, 'ničelno' plast se je vedno mogoče vrniti s hitrim potegom s strani. Ostale plasti zelo spominjajo na izkušnjo z ikonami na telefonih, mogoče jih je tudi prosto prestavljati po straneh zaslona in jih združevati po skupinah. Ena od prednosti MB.UX nove generacije je namreč bistveno širša možnost dopolnjevanja uporabnikovega avta z raznimi aplikacijami zunanjih ponudnikov, med katerimi so logično nekatere na voljo le pri parkiranem avtu. Med njimi ne manjkajo niti pretočne vsebine ponudnikov kot je Disney+, niti različne igre, kot jih ponuja igričarska oblačna platforma Boosteroid z vsemi najbolj znanimi naslovi (Fortnite …). Igre je mogoče nadzorovati tudi prek daljinca iz domače konzole ali telefona.
Namesto senzorja za prstne odtise, prek katerega je avto prepoznal uporabnika in mu prilagodil različne nastavitve udobja, je CLA prešel na bralnik oči, kot ga imajo Applove naprave. Prepoznava je tako še hitrejša in bolj intuitivna.
Mene pa je bolj zanimala mala ikona na vrhu sredinskega zaslona v vseh zadnjih mercedesov. Je še vedno tam? "Brez skrbi, zvočno opozorilo na znake hitrosti boste še naprej lahko izključili tako enostavno, kot doslej," me je potolažila Sarah Bremer, ena od vodij razvoja novega MB.UX.
Mercedes se je zadnja leta naslanjal na lastno navigacijo v okviru partnerstva HERE. Čeprav je šlo za zelo natančno storitev, pa ji je manjkalo možnost povezljivosti, stranke so želele več. Tudi zato novi MB.UX uradno uvaja navigacijo Google Zemljevidov, ki je seveda še toliko bolje izkoriščena, ko je uporabnik prijavljen s svojim Googlovim računom. Navigacija je prek Googlovega pomočnika umetne inteligence Gemini posebej prilagojena za vožnjo električnega avta in na daljši poti pri izračunih ter lokacijah polnilnic upošteva celo trenutne vremenske okoliščine.
MB.UX uporablja tudi kombinacijo UI pomočnikov ChatGPT in Microsoft Bing, ki ju je mogoče kar med potjo izkoriščati glede izbire interesnih točk ali splošnih vsakdanjih informacij, na primer glede znamenitosti, mimo katerih se peljemo. UI tudi dojema, kakšno je trenutno počutje uporabnika in temu primerno prilagaja barvo zaslonskega avatarja ter odzive v pogovoru. "Enemu od italijanskih novinarjev pred vami je uspel avatarja spraviti ob živce," je v smehu povedala Bremerjeva.
Bilo bi presenečenje, če ne bi tudi v CLA ponudili superscreen različice pri MB.UX z dodatnim tretjim zaslonom za sovoznika. Ležeči zaslon (14") omogoča ločeno spremljanje navigacije ali audio in video vsebin med vožnjo. Če kamera zazna, da voznik pogleduje proti tretjemu zaslonu, ga ugasne.
Predvsem Evropa je dokaj zadržana do tretjega zaslona v avtu, precej drugače pa je na drugih trgih, predvsem kitajskem, mi je pojasnila Bremerjeva. Mercedes-Benz mora slediti tudi globalnim trendom.
3. Inovativni pogon s skoraj 800 km dosega
Mercedes-benz CLA je glede pogona hkrati zelo napreden, a po potrebi tudi pragmatičen, ker bo poleg najmanj treh povsem električnih ponujal tudi izbiro polnega hibrida na bencin.
E-pogon ima v CLA po pravici osrednje mesto, saj zagotavlja precejšen odmik od dosedanjih rešitev znamke. To CLA pove že z imenom, Mercedes z njim zaključuje prakso "EQnekaj" imen svojih modelov ter daje vedeti, da je električni pogon ne le ujel, temveč po pomenu prehitel termični pogon.
Mercedes-Benz CLA Zgolj na otip smo že imeli možnost videti tudi hibridnega CLA, ki bo na voljo kot alternativa za uporabnike, ki ne želijo/morejo biti odvisni od polnilne infrastrukture. Na voljo bo v treh različicah, vendar so tehnične podrobnosti za zdaj skope. Znano je, da je Mercedes za hibrida na novo razvil 1,5-litrski štirivaljni motor, ki teče v varčnem Atkinsonovem ciklu. Pomaga mu elektromotor (48 V), ki je vgrajen v menjalnik. Pogon je speljan na prednja kolesa, prišla pa bo tudi 4MATIC verzija.
Od električnega avta se hibrid razlikuje po podrobnostih, kot so odprte hladilne reže za motor.
Ključna novost električnega CLA je povsem nova modularna arhitektura z 800 voltno napetostjo. Kot mi je povedal tehnični strokovnjak za Mercedesove pogone Alexander Aspacher, to dovoljuje tako hitrejše polnjenje kot boljše izkoristke in nenazadnje tudi zmanjševanje mase zaradi ožjega kablovja. Mercedes uporablja novi rod li-ion baterije z uporabno kapaciteto 85 kWh, z 20 odstotkov večjo energetsko gostoto in za tretjino manjšim ogljičnim odtisom od dosedanjih rešitev. Baterijo izdelujejo v lastni nemški tovarni, celice so kitajske, je povedal Aspacher. Polnjenje poteka zelo hitro z močjo vse do 353 kW, kar zagotavlja skorajda "bencinske" postanke na primernih polnilnicah. Avto ima tudi V2L tehnologijo, polnilec za izmenični tok pa zmore 11 kW.
Tretja zelo pomembna inovacija pri pogonu pa je dvostopenjski menjalnik, ki je skupaj z inverterjem del istega sklopa z elektromotorjem (200 kW/272 KM) na zadnji osi. Prva prestava (11:1) je namenjena predvsem mestni vožnji in vleki prikolic (do 1,8 tone!), medtem ko je namen druge prestave (5:1) učinkovita vožnja pri velikih hitrostih, ko lahko potisno silo elektromotor zagotavlja pri nižjih vrtljajih. Kdaj menjalnik prestavi, je odvisno od številnih dejavnikov, elektronika pa preklop naredi nekje med 60 in 120 km/h. Ko sem kasneje avto sam preizkusil, se je povsem izpolnila napoved Aspacherja, da med vožnjo zelo verjetno sploh ne bom zaznal prestavljanja. Vse poteka zelo gladko zaradi medsebojno neodvisnega načina prenosa moči na prestavi. Največja hitrost je sicer pri "autobahn approved" 210 km/h.
Na začetku sta na razpolago CLA 250+ (200 kW/272 KM) in CLA 350 4MATIC (260 kW/353 KM), ki že z imeni povesta, čemu sta namenjena.
Oznaka plusa v verziji CLA 250+ pomeni, da gre za dolgoprogaša in pri podaljševanju dosega odločajo malenkosti. Mercedes-Benz ima zanimivo kar lasten razvit cikel porabe, ki v primerjavi z WLTP ali kitajskim CLTC precej večjo pozornost namenja vožnji pri velikih hitrostih (povprečje 97 km/h, WLTP samo 46 km/h). Zaradi napredne aerodinamike, nizke porabe, učinkovitosti elektromotorja z dvema prestavama, uporabe nove generacije toplotne črpalke brez hladilne tekočine, do 99-odstotne rekuperacije zavorne energije in še številnih drugih tehnologij ima CLA 250+ deklarirano porabo med 12,2 in 14,1 kWh/100 km, kar zadostuje na papirju za kar do 792 kilometrov poti. Aspacher je izpostavil, da se glede na te podatke učinkovitosti CLA uvršča med tako imenovane 'enolitrske' avte, pri katerih bi bila poraba bencina na 100 kilometrov poti okoli enega litra, s čimer je CLA med uporabo zelo poceni avto. Realno porabo bomo merili na testu, ko pride avto v Slovenijo.
Druga različica je trenutno CLA 350 4MATIC in je bolj dinamično naravnana za boljši oprijem v zahtevnejših razmerah. Na sprednji osi ima namreč dodan 80 kW elektromotor, ki pomaga pri povečanih potrebah. Skupna moč pogona je v tem primeru 260 kW, poraba pričakovano nekoliko večja, doseg pa malo manjši, a še vedno kar 770 kilometrov. Za to skrbi zanimiva rešitev pri Mercedesu razvitega mehanizma popolnega odklapljanja prednjega elektromotorja z osi v primeru neuporabe, kar prihrani kar nekaj odstotkov energije.
So pa nam Mercedesovi predstavniki napovedali že tudi prihod nove različice, ki bo imela vstopno vlogo. Specifikacije še niso znane, jasno pa je, da bo uporabljala cenejšo in primerno manj zmogljivo baterijo tehnologije LFP.
Pod črto pa glede pogona še ena zanimiva ugotovitev glede povsem spremenjene filozofije znamke - če so se pri prejšnji generaciji električnih modelov v veliki meri še zanašali na zunanje dobavitelje, je zdaj vse ključno razvito v Mercedesovih laboratorijih in inštitutih. Na podobno pot so že pred časom šli pri BMW in seveda Tesli.
4. Tako, kot se mora človek počutiti v mercedesu
Veliko smo notranjosti pisali že pri premieri modela CLA, naj samo ponovim ugotovitve, da je model tudi na tem področju pionir znamke. Že omenjena rešitev z zasloni in volanom ter razporeditvijo tipk bo gotovo kopirana v bodoče modele. Prav tako pa tudi razni detajli, kot so spremenjene, bolj ovalno oblikovane kljuke na vratih, nova lebdeča sredinska konzola ali ali pa nova generacija zračnih rež, navsezadnje pa nove nadgrajene možnosti prilagajanja z ambientalno svetlobo ter permutacije glede materialov.
Med slednjimi gotovo izstopa možnost izbire nove obloge v beli barvi, pri katerih je osnovni vezni material na poseben način obdelani papir. Kot je običajno in pričakovano, so tudi ostali materiali veliko bolj trajnostni.
Mercedes CLA nove generacije meri 4,723 metra v dolžino, 2,021 metra v širino in 1,468 metra v višino ter ima medosno razdaljo 2,79 metra. V primerjavi s predhodnikom je nova limuzina CLA 35 mm daljša, 22 mm širša in 29 mm višja.
Najbolj se je povečala medosna razdalja, in sicer za 61 mm, kar zagotavlja več prostora v kabini. Mercedes trdi, da je notranji prostor za glavo spredaj in zadaj povečan za 16 mm oziroma 28 mm.
V praksi sem lahko to potrdil. Ob sedenju zadaj le stopal nisem mogel položiti pod prednji sedež, tako da vsaj odrasli sedijo z bolj ostrim kotom v položaju kolen.
Zaradi občutno podaljšane medosne razdalje v primerjavi s predhodnikom je več prostora za noge tako za potnika spredaj kot tiste zadaj. Tudi v višino, kar gre zasluga serijskemu strešnemu oknu, ki nima roloja, saj za termično zaščito uporabljajo poseben sloj odbojnega materiala. Kasneje pa bo tudi v kupe-limuzini na voljo možnost, ki jo uvaja CLA shooting brake s strešnim oknom, kateremu je mogoče nastaviti prosojnost, obenem pa ponoči opazovati igro svetlobe v obliki zvezdnatega neba.
Velja omeniti tudi prtljažni prostor. Kljub bateriji v dnu je zadnjega prtljažnika za 405 litrov. Posebnost pa je prtljažnik pod prednjim pokrovom, "frunk" namreč meri kar 101 liter in zlahka pogoltne tudi kakšen nekoliko večji predmet.
Na udobje močno vplivajo tudi asistenčni sistemi zadnje generacije. Od naprednih LED luči z motivom zvezde do zdaj kar osmih kamer, ki po novem lahko snemajo okolico avta tudi, ko je ta parkiran. Namesto stereo kamere na vetrobranskem steklu ima zdaj leči ločeni funkciji za zaznavanje okolice od blizu in od daleč, tako da avto ves čas zelo dobro vidi, kaj se dogaja okoli njega in primerno reagira. Vgrajena tehnologija senzorjev, radarjev in kamer zmore glede samodejnega vodenja avta več, kot trenutno dovoljuje evropska zakonodaja, zato bodo nekatere napredne funkcije polavtonomne stopne 3 najprej uporabljali vozniki na drugih celinah. Bo pa v Evropi na voljo nadgrajeni roj asistenčnih sistemov z imenom MB.DRIVE ASSIST, ki bo dovoljeval polsamodejno vožnjo druge stopnje.
Mercedes-Benz CLA
5. Varnost zaradi ljudi, ne predpisov
Ko morajo pri Mercedes-Benzu kar nekako proti svoji volji in izračunom vgraditi še dodatno, enajsto zračno blazino med prednja potnika - to je danes papirnati pogoj za vseh pet zvezdic na testu Euro NCAP - potem je jasno, da pri znamki na celostno varnostno zasnovo avtov lahko gledajo tudi nekoliko drugače od uradnih smernic.
Svoje znanje že od leta 1969 stalno nadgrajujejo z analizami resničnih nesreč in na podlagi dognanj izboljšujejo avte. CLA uvaja kar nekaj pomembnih nadgradenj poleg omenjene blazine, ki po njihovih izračunih ni tako ključna med trkom kot so ostale.
Vodja razvoja za pasivno varnost pri Mercedes-Benz Cristian Glöggler je posebej izpostavil še trdnejšo zasnovo ne samo potniške kletke, temveč še bolj zaščito baterije pred silo trka. Na podlagi več kot 100.000 računalniških simulacij in 150 trkov s pravimi modeli so razvili izredno trdno strukturo okvirja baterije, ki je sposoben prenesti izredno močne sile celo v primeru bočnega trka z drogom. Optimizirali so delovanje varnostnih pasov, računalnik pa v primeru zaznave trka nemudoma prekine tokokrog in s tem onemogoča vžig baterijskih celic ali nastanek poškodb zaradi visoke napetosti. Posebno pozornost so namenili trkom z majhnim prekrivanjem, pri katerih so posledice nesreč običajno najhujše, je razložil Glöggler pred na pol razrezanim modelom CLA, pri katerem so izpostavili vse ključne varnostne pridobitve.
Seveda pa že prej omenjena aktivna varnost izpod dežnika MB.DRIVE, ki temelji na številnih senzorjih in hitri računalniški podpori, skrbi, da do trka sploh nikoli ne bi prišlo. In še en pokazatelj, kako za Mercedes-Benz digitalizacija za vsako ceno nikoli ne bo prišla v poštev. V primeru trka in odklopa elektrike, ki napaja tudi elektrostikala vrat, se bodo slednja za potnike še vedno povsem normalno odprla. Za to skrbi rezervni način odpiranja prek stare dobre jeklenice. Pri Mercedes-Benz z novim CLA zagotavljajo, da so razmišljali širše od večine konkurence.
Kako se pelje: prvi vtisi
Mercedes-Benz CLA je že parkiran paša za oči, še posebej v kakšni vpadljivi rdeči ali modri barvi. Čeprav je višji od predhodnika, je hkrati tudi znatno daljši, tako da ohranja videz nizke kupejevske silhuete. Marsikdo se bo moral vprašati, ali vsaj do prihoda (električnega) razreda C ni CLA boljša izbira od zdajšnjega termično gnanega C-ja. Velika večina bo verjetno izbrala enega od obeh AMG line paketov zunanjosti in notranjosti, čeprav je že osnovni kar bogat s serijsko opremo.
Skozi vrata brez okvirjev se v CLA vstopa v zelo moderno, oblikovno čisto okolje, ki je po zaslugi strešnega okna tudi zelo svetlo. Digitalnega pritiska je čutiti manj kot v kakšnem konkurentu, po drugi strani je veliko pozornosti namenjenega sedenju, videzu in otipu materialov, pri katerih je zares ogromno možnosti kombinacij. Zgolj novo lebdečo sredinsko konzolo je mogoče izbrati v petih različicah barv in materialov. Ambientalna svetloba s tremi različnimi conami in številnimi nastavitvami nadgrajuje splošno počutje, še posebej ponoči.
CLA 250+ spelje lahkotno, zadnji pogon in novo podvozje zagotavljata okretnost v mestu in udobno dinamiko pri hitrejši vožnji. Podvozje nima opcije zračnega vzmetenja, a je udobno. Predvsem preseneti izredna tišina v potniški kabini, zatesnjenost pred zunanjim hrupom je izjemna, delovanja električnega motorja skoraj ni slišati niti ob močnem pritisku na plin. Rekuperacijo nadziram štiristopenjsko kar prek desne obvolanske ročice menjalnika. Prestavljanje med prestavama je brezčutno, po drugi strani je tudi pri velikih hitrostih na avtocesti avto ostal prijetno tih.
Testna vožnja je trajala veliko premalo, da bi lahko v praksi preveril obljubo o skoraj 800 kilometrih dosega, vendar je bila poraba na sicer dokaj ravnih odsekih v danskem Kobenhavnu in njegovi okolici zares nizka, tudi ob nekaterih hitrejših speljevanjih pod 15 kWh/100 kilometrov.
CLA 350 4MATIC je zaradi dodatnih kilovatov moči in prednjega pogona nekoliko bolj dinamičen, a na prave športne performanse bo treba počakati na pravo AMG izpeljanko.
Novi MB.UX sistem postane hitro domač za uporabo, saj ima zgled v pametnih telefonih in tablicah. Deluje zelo hitro, grafika je kristalna. Google Zemljevidi so dobrodošla nadgradnja, še posebej ker je mogoče cilje hitro in enostavno iskati s pomočjo umetne inteligence. Odprta vrata za najrazličnejše ponudnike pretočnih vsebin in igričarskih platform zagotavljajo nadgrajeno uporabnost avta tudi, ko bo parkiran doma ali na polnilnici. Obisk slednjih pa ne bo trajal prav dolgo, za 300 dodatnih kilometrov bo dovolj le 10 minut.
Novi Mercedes-Benz CLA nedvomno pomeni velik skok naprej na številnih področjih. EQ tehnologija je danes za veliko večino uporabnikov povsem vsakdanje uporabna, tudi za daljše poti. Dobrodošla za marsikoga pa bo tudi hibridna alternativa.
Kmalu bo kupejevskemu CLA družbo delal še karavansko uporabnejši CLA shooting brake, znotraj črke A sta napovedani tudi dve SUV različici. Glede cen za Slovenijo bo treba počakati na začetek prodaje, v Nemčiji pa bo CLA 250+ stal od okoli 56 tisoč evrov naprej.
Da lahko vnaprej napovemo velikansko uspešnico in enega najbolj prodajanih mercedesov naslednjega obdobja, govori tudi podatek, da so zaradi velikega števila naročil v matični tovarni v Rastattu morali razširiti proizvodnjo še na tretjo izmeno.