Mercedes-Benz je v sklopu dinamične predstavitve svojega novega in v marsičem najbolj naprednega modela CLA odkril pokrivalo tudi iz svoje nove najnovejše pridobitve, modela CLA shooting brake. Zbrani novinarji smo si ga lahko ogledali od blizu in se vanj usedli, a pod strogim režimom brez lastnih fotoaparatov.
Mercedes-benz CLA shooting brake torej že v tretji generaciji ponuja alternativo tistim, ki poleg dinamičnega videza in vožnje potrebujejo tudi več prostora v prtljažniku in za zadnje potnike. Še posebej v Evropi je CLA shooting brake zelo priljubljen model, za katerega se je doslej odločala okoli petina kupcev modela CLA.
Zelo verjetno bo v prihodnje ta odstotek še večji, saj veliko zanimanje za novinca kažejo tudi azijski trgi, so nam na razkritju v Kobenhavnu povedali Mercedes-Benzovi predstavniki.
Kupejevsko dinamični videz z dodanim nahrbtnikom
CLA shooting brake je torej drugi v povsem novi družini razreda A, ki se jima bosta pridružili še dve suv različici. Tehnično gre za vestno kopijo limuzinskega CLA, ki pa ima poleg razlike v oblikovanju zadnjega dela avta še nekaj drugih posebnosti.
Oblikovalci so želeli predvsem ohraniti zelo dinamično silhueto avta, ki ohranja prednja in zadnja vrata brez okvirjev ter občutek nizke, kupejevske postave.
Prednji del je praktično enak tistemu pri limuzini, z nizkim nosom in odvisno od različice opreme z izvedbo malih, lahko tudi osvetljenih zvezd v motorni maski in lučeh.
Streha se od B stebrička dalje usloči, strešni lok se zajeda še globoko v zadek, ki ga zaključuje z zanimivim oblikovnim trikom, aerodinamičnim podaljškom. Ker je bočni del podaljšanega elementa obarvan v kontrastno črno, pri avtu druge barve zunanjosti na prvi pogled vse skupaj deluje kot klasični strešni spojler. Zadnja svetila tako kot pri limuzini segajo od roba do roba ter s svetlobnim podpisom skrbijo za izstopanje avta med vožnjo.
Ohranitev kar najboljše aerodinamike in 'spolzkosti' vključno s popolnoma zakritim dnom sta bili prioriteti, vseeno pa ima shooting brake pričakovano nekoliko slabši količnik od limuzine. Za koliko, še niso delili z javnostjo.
So pa razkrili podatke o prtljažniku. Ker je nova arhitektura prirejena za baterijski pogon, so morali zaradi prostora za baterijo po besedah glavnega oblikovalca Oliverja Zeugeja nekoliko dvigniti dno prtljažnika. Tega je zato v osnovi za 30 litrov manj kot v predhodniku, torej zdaj meri 475 litrov. S podrtimi naslonjali pa prostor narase na 1.290 litrov. Ne gre pozabiti, da ima električni CLA shooting brake tako kot limuzina pod prednjim pokrovom še dodatni prostor v izmeri kar 101 litra.
Pri zunanjih in notranjih detajlih je veliko odvisnega od izbrane opreme. Poleg osnovne Performance Line, ki je tudi najbolj aerodinamična, sta na voljo še bolj športni AMG line z opcijskim črnim paketom, povsem nova pa je možnost izbire AMG Line plus, ki dodaja številne detajle iz dirkaškega programa.
Več prostora tudi zadaj
Zaradi bistveno daljše medosne razdalje v primerjavi s predhodnikom je CLA shooting brake radodarnejši s prostorom za kolena in glavo za zadnja dva, zelo pogojno tri potnike. Vsem gre zelo na roko dejstvo, da ima baterijska različica ravno dno. Ker ima avto serijsko panoramsko steklo, so našli nekaj dragocenih milimetrov tudi za višjerasle potnike.
Test sedežev je sicer pokazal, da bodo vsaj v električni različici odrasli zadaj imeli še naprej nekaj zagate glede prostora za stopala in posledično bolj dvignjena kolena. V hibridni različici jim bo lažje, saj ima nekaj več prostora, ker pod sedeži ni bilo treba umestiti baterije. Je pa oblikovalec Zeuge povedal, da ima hibridna verzija sredinski tunel zaradi opcije 4MATIC pogona. Pri hibridu je namreč pogon prvenstveno speljan na prvi par koles.
Zvezdnato nebo vedno s teboj
Od limuzine se shooting brake razlikuje še po dveh zanimivih lastnostih. Prva so serijske strešne sani za prevoz koles, strešnega kovčka ali daljših športnih rekvizitov s katerim izpostavlja svojo bolj raznoliko uporabo.
Že omenjena steklena streha pa bo glede na standardno rešitev s posebnim nano premazom proti bleščanju in segrevanju kot opcijo ponujala tudi možnost nastavljanja prosojnosti, kot to poznamo že iz nekaterih modelov Renaulta ali Audija.
Prvič doslej so vgradili tako imenovano zvezdastvo nebo, ki se ga lahko nadejamo tudi v večini prihodnjih modelov znamke, tudi pri nadgradnji limuzinskega CLA. Gre za svetlobni detajl, ko v skladu z izbranim barvnim tonom abmientalne svetlobe ponoči na strehi zasvetijo male zvezde in prijetno popestrijo vzdušje. Videli smo v praksi - še posebej za zadnje potnike je pogled pod vedno zvezdasto nebo zelo prijeten.
Napredna električna platforma z dolgim dosegom
Glede pogona, asistenčnih sistemov, programske osnove MB.OS in vsega ostalega se CLA shooting brake kopira vse tisto, kar že poznamo pri limuzini. Prvič doslej bo na voljo kot električno gnan avto in sicer v različicah z enojnim (CLA shooting brake 250+) ali dvojnim motorjem (CLA shooting brake 350 4MATIC). Glavni motor z dvostopenjskim menjalnikom je nameščen na zadnji osi in ima 200 kW (272 KM), v primeru močnejše različice z dodatnim motorjem spredaj pa je sistemska moč 260 kW (353 KM).
Baterija ima neto kapaciteto 85 kWh, doseg z enim polnjenjem pa kljub nekoliko poslabšani aeordinamiki še vedno lahko tudi prek 600 kilometrov, zagotavljajo pri Mercedesu.
Zaradi 800 V arhitekture polnjenje na poti na hitrih polnilnicah poteka s močjo vse do 353 kilovatov.
Za hitro in zanesljivo delovanje sistemov skrbi povsem na novo razviti Mercedes-Benzov operacijski sistem MB.OS, ki je zaradi robustnosti prilagojen za bodoče posodobitve programske opreme. Zaščiten je pred morebitnimi zunanjimi vdori ter pri vodenju kombinira Googlove Zemljevide z uporabo umetne intrligence. Hkrati omogoča nadgradnje vsebin z aplikacijami tretjih ponudnikov, plačevanje za storitve iz avta in sodelovanje z umetno inteligenco pri iskanju najrazličnejših informacij s poti ali splošno.
CLA shooting brake bodo prvim kupcem začeli dostavljati zgodaj v letu 2026.