Mercedes-AMG je v rodnem mestu slovite kombinacije treh črk Affalterbachu predstavil koncept GT XX. Gre za električno vozilo, kar pomeni, da napoveduje velikanski zasuk v dosedanji zgodovini športne divizije AMG, brez glasnih V8 motorjev. Z njim želijo na novo postaviti tehnološke mejnike visokozmogljivih vozil.
GT XX želi biti udobna električna raketa na kolesih in v ta namen vsebuje številne napredne tehnologije. Najprej - gre za štirivratni avto. Idejo za obliko je podedoval po konceptih Vision One-Eleven in Vision AMG: vitka silhueta, trije okrogli zadnji žarometi in drzna barva 'Sunset Beam Orange'.
Poseben je zadek, ki so ga poimenovali MBUX fluid light panel. Ločene okrogle luči dopolnjuje zaslon med njimi, prek katerega lahko avto komunicira navzven - prek sporočil ali grafike.
Glede aerodinamike je GT XX zgodba zase, pri kateri sodelujejo celo spremenljiva oblika platišč - uporablja aktivne kanale za usmerjanje zraka in skrita vzdolžna krilca, ki ustvarjajo podtlak brez potrebe po klasičnem spojlerju. GT XX tako lahko ohranja stabilnost pri hitrostih nad 360 km/h in hkrati podaljšuje doseg.
Aksialna tehnologija motorja
Naslednja velika stvar je motor. Pri hčerinski družbi Yasa so v sodelovanju z AMG razvili aksialno-fluksni elektromotor. Gre za drzen pristop, ki omogoča zelo ozko in lahko obliko motorjev v velikosti škatle za pico, masa pa je v s klasičnimi radialnimi elektromotorji zmanjšana na tretjino. Gostota moči je kar trikrat večja, navora pa dvakrat, kažejo podatki tovarne.
GT XX ima vgrajene tri takšne motorje, dva zadaj in enega spredaj. Skupaj razvijejo več kot 1000 kW (1360 KM). Bistven pri aksialno-fluksni tehnologiji pa je navor, ki dobesedno v hipu doseže svoje maksimalne vrednosti in je avto zato izjemno odziven. Mercedes je glede motorja uvedel 35 popolnoma novih inovacij.
Baterija z okoli 100 kWh je izdelana iz cilindričnih celic z neposrednim oljnim hlajenjem. Ta rešitev ohranja temperaturo posamezne celice znotraj optimalnih vrednosti tudi pod polno obremenitvijo, zato lahko GT XX ponavlja najvišjo moč, dokler se akumulator ne izprazni.
Baterija polna v petih minutah
Električna arhitektura deluje pri napetosti 800+ V. Mercedes obljublja polnjenje z do 850 kW; to pomeni približno 400 km dosega v petih minutah na prihodnjih polnilnikih Megawatt Charging System, ki jih razvija skupaj z družbo Alpitronic in ki presegajo današnjih 600 kW. Takšna polnilna krivulja bo – po zagotovilih inženirjev – stabilna tudi pri višjih odstotkih napolnjenosti. Čeprav Mercedes uradnega dosega še ne razkriva, namiguje na realne številke konkurenčne superšportnikom z notranjim izgorevanjem.
Platforma AMG.EA, na kateri je postavljen GT XX, uporablja tehnologije iz formule 1: aktivno olje v bateriji, napredni toplotni management ter osrednji superračunalnik, ki nadzira pogonske, varnostne in karoserijske sisteme. Avto lahko preklaplja med samo zadnjim ali 4x4 pogonom, pozna več načinov regeneracije in prilagodljive zračne blažilnike.
Notranjost ima zelo športno puristično zasnovo, v kateri pa ne pozabljajo na vrhunsko udobje. Ima metuljast volan, sredinski zaslon je močno nagnjen proti vozniku. Prednji sedeži so narejeni s 3D tiskom in upoštevajo mere naročnika.
Serijska različica GT XX je napovedana za leto 2026 in bo nadomestila obstoječi AMG GT štirivratni kupe.