Leta 2024 bo v Sloveniji najceneje imeti električni avtomobil

Foto: Žurnal24 main
Foto: Žurnal24 main
V celotni življenjski dobi vozila bo lastništvo električnega avtomobila za 10 tisočakov cenejše od primerljivega bencinskega modela.
Oglej si celoten članek

Kaj in kako se bomo vozili v bližnji prihodnosti? So avtomobili z nizkimi izpusti realnost ali le želja? Velikanske spremembe bodo sledile prej, kot si potrošniki predstavljajo.

Odgovore na ta in številna druga vprašanja so predstavili na okrogli mizi z naslovom „Zeleni avtomobili v letu 2020: vpliv na potrošnike ter vloga države in EU, ki so jo v sodelovanju s krovno evropsko potrošniško organizacijo BEUC pripravili pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

Slovenija Slovenija: Konec prodaje novih avtov s klasičnimi motorji od leta 2030 naprej

Morilski avtomobilski izpuhi

V videonagovoru je evropska komisarka za mobilnost in promet Violeta Bulc izpostavila, da je zelena mobilnost ključna za bolj kakovostno življenje ljudi. Zaradi emisij, ki nastajajo v transportu, vsako leto v Evropi beležimo 10 tisoč prezgodnjih smrti. Evropska mobilnost bo v prihodnosti multimodalna, kar pomeni, da se bomo postopoma odrekali lastništvu avtomobila in si stvari začeli deliti, tudi avtomobile. 

Še prej pa bomo avtomobile z motorji na notranje zgorevanje počasi zamenjevali z baterijskimi avtomobili, bodisi popolnoma električnimi ali priključnimi hibridi, ki kombinirajo manjši bencinski ali dizelski motor in elektromotor, ki omogoča tudi vožnjo zgolj na elektriko do določene razdalje, ki pa je razdalja, ki jo povprečni Slovenec z avtomobilom opravi v enem dnevu ali pa vsaj približek tega.

So to upoštevali? E-avtomobili: Vladna odločitev bo močno podražila elektriko

Specifični podatki za Slovenijo

Pri BEUC so že lani predstavili podrobno analizo, kdaj bo električni avtomobil cenovno primerljiv z dizelskim ali bencinskim modelom, kaj električni avtomobil pomeni s stroška lastništva, za prvega, drugega in tretjega lastnika. Zdaj pa so model raziskave prilagodili posameznim evropskim trgom, tudi posebej slovenskemu, s svojimi specifikami, torej ceno električne energije, davki, cenami vozil, številu prevoženih kilometrov, ki jih prevozi povprečni slovenski voznik, cenami zavarovanj .... Ugotovitve, osredotočili so se na avto C segmenta, kot je VW golf, se pri nas razlikujejo od evropske raziskave.

Foto: Element Energy Kakšna bo nakupna cena vozil s posameznimi pogonskimi sklopi v Sloveniji leta 2030?

* - Kakšna bo nakupna cena vozil s posameznimi pogonskimi sklopi v Sloveniji leta 2030?

V študiji je zajeto tudi to, da se bosta tehnologija in baterije električnih avtomobilov v naslednjih letih še pocenile, ob ugodni davčni politiki do baterijskih vozil in zaostrovanju politike do dizelskih avtomobilov, ki se bodo dražili, pa je moč pričakovati, da bo prelomna točka, ko bo električno vozilo cenovno primerljivo z dizelskim, leto 2024. V letu 2015 je bil nakup bencinskega ali dizelskega modela z vidika stroškov lastništva za potrošnika še vedno najbolj ugoden. Kljub temu, da je obdavčitev električnega vozila C razreda skoraj trikrat ugodnejša kot bencinskega ali dizelskega.

Vladna strategija Pozor, letna dajatev na vozila pred veliko spremembo!

10 tisoč evrov manj za e-avtomobil kot bencinski avto

Če upoštevamo, da je življenjski cikel posameznega avtomobila 16 let, pa je podatek, da bodo razlike v stroških lastništva za enak avto z elektirčnim, bencinskim ali dizelskim motorjem, v razdobju 16 let, ogromne. Najcenejši bo električni avto, ki bo 10 tisoč evrov cenejši od bencinskega modela in skoraj pet tisočakov od dizelskega, v projekciji raziskave izvedeni za Evropsko komisijo ugotavlja Alex Stewart, direktor podjetja Element Energy.

Foto: Gregor Prebil Alex Stewart, direktor podjetja Element Energy

Stewart je pojasnil, da se bodo stroški lastništva električnega avtomobila postopoma zmanjševali, še posebno pa bodo ugodni za drugega ali tretjega lastnika, saj je po njegovih trditvah kapaciteta baterije tudi po 300 tisoč prevoženih kilometrih danes že tako dobra, da bo izgubila le sedem odstotkov svoje uporabnosti. „Tudi, če bi moral potrošnik za novo baterijo plačati 5.000 evrov, bi še vedno privarčeval nekaj tisoč evrov v primerjavi z nakupom avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje,“ pravi Stewart, ki trdi, da bo z vidika stroškov lastništva električni avto najcenejši že od leta 2020 naprej – če upoštevamo 16-letni življenjsko dobo avtomobila /toliko je življenjska doba evropskega avtomobila). Ključno, po raziskavi, pa bo leto 2024, ko se bo že bolj izplačalo kupiti električni avto, kot katerikoli avto z zgolj motorjem na notranje zgorevanje. Leta 2025 bo nakupna cena električnega avtomobila le še nekoliko nad ceno za primerljiv dizelski ali bencinski avto, leta 2030 pa naj bi bil nakup električnega avtomobila, če upoštevamo le nakupno ceno, že najbolj ugodna opcija.

Istega leta bodo cenovno primerljivi tudi priključni hibridi (bodisi bencin-elektrika, bodisi dizel-elektrika), pri katerih so sicer marže manjše, razkriva projekcija.

Komentar Ob polnoči se bo podražila elektrika

Bomo čakali z nakupom?

Glede na to, da bo električni avto z nakupno ceno šele leta 2030 cenejši od dizelskega ali bencinskega in ob predpostavki, da veliko ljudi gleda na nakup avto tako, da bo imelo koristi takoj in ne šele čez nekaj let, se poraja strah, da bodo vsaj v manj razvitih državah ljudje čakali na nakup rabljenega električnega avtomobila, do tedaj pa še vedno vozili dizelski avto. S tem tudi še lep čas ne bi dobili kritične mase e-vozil pri nas, zato bo vlada še naprej vztrajala s subvencijami za nakup električnega avtomobila ali priključnega hibrida. 

Foto: Element Energy Stroški lastništva za prvega, drugega in tretjega lastnika glede na različne pogonske motorje avtomobilov.

*- Stroški lastništva za prvega, drugega in tretjega lastnika glede na različne pogonske motorje avtomobilov.

Sylvia Maurer iz evropske potrošniške organizacije (BEUC) odgovarja, da bomo kmalu prišli do točke, ko bodo prevladale prednosti električnih vozil pred bencinskim in dizelskimi avtomobili. Izboljšuje se doseg električnih vozil, države bodo pospešeno gradile infrastrukturo za polnjenje, elektirčna vozila prinašajo tudi bistvene prednosti v vožnji, od hrupa do splošnega udobja. V kratkem se bo po večini držav v Evropi spremenila davčna politika, ki ne bo več tako naklonjena dizelskim avtomobilom. V veliko državah so dizli še vedno subvencionirani. Dizelska tehnologija se bo postopoma dražila … „Preklop iz vozil z motorji na notranje zgorevanje na baterijska vozila se bo zgodil prej, kot si mislimo,“ pravi Maurerjeva, čeprav se strinja, da bomo bencinske in dizelske avtomobile nekaj časa vendarle še potrebovali. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 16

  • 20:41 2. Januar 2018.

    Ervino, podatek Avto Fokus izjava prvega moža koncerna FCA -Električni avtomobili so katastrofa. Pri izdelavi enega akumolatorja se sprosti toliko …

  • 14:24 30. Oktober 2017.

    Do leta 2030 se bo zamenjalo kar nekaj vlad tako v SLO. kot v Evropi tako, da politikom pisanje škodljivih …

  • mb
    12:06 26. Oktober 2017.

    Prav neverjetni ste s temi bedarijami o električnih avtomobilih za začetek se večina el.energije pridobiva iz umazanih fosilnih goriv, potem …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.