RS je nekaj delov sicer pobral od focusa ST in nekaj tudi od kuge, kljub temu pa gre za popolnoma
drug avto, med vrsticami povedano za zverino, ki za seboj pusti tudi marsikaterega superšportnika.
Veliko je novosti, med njimi pa velja izpostaviti nov diferencial qualife ter sistem Revo Knuckle,
ki skoraj povsem izniči tako imenovani torque steer. Odlično!
Ford focus RS |
|
motor (zasnova): petvaljni, vrstni, turbo
|
Še vedno (vsakdanje) uporaben
Sprednja sedeža so pri Recaru razvili posebej za RS. Sta skoraj v celoti iz plastike, kar pomeni za petino manjšo težo kot pri klasičnih kovinskih, oprijem in nastavitve pa so povsem dirkaške. Tako boste zaman iskali nastavitev višine, lahko pa s pomočjo osnovnega orodja to, čeprav dvostopenjsko, le nastavljate. Položaj za volanom je izrazito dirkaški, vse je odmerjeno na milimetre natančno, stopalke so seveda odete v aluminij, da sedite v najzmogljivejšem focusu, pa razodevajo številni napisi RS tako na volanu, sedežih in še kje.
V drugi vrsti se kljub vsemu sedi zelo dobro, bočnega oprijema je tudi tu več kot dovolj, prostora pa je zahvaljujoč nekoliko tanjšima sprednjima sedežema celo več kot v "civilnih" različicah. V notranjosti uporabljeni materiali so prav tako veliko bolj izbrani, saj v ospredje stopajo aluminij in elementi iz ogljikovih vlaken, na sedežih in vratnih oblogah pa se izmenjujeta usnje in mikrovlakna. Manjšo grajo si zaslužijo le merilniki pred voznikom, ki so preveč podobni tistim v "civilnih" različicah, na trenutke so tudi slabše berljivi. Nasprotno pa velja za tri manjše merilnike na vrhu sredinske konzole (te sicer premore tudi ST), ki so dobro berljivi in uporabni.
|
RS vas ne bo pustil hladnega tako pri zunanjem izgledu kot notranjosti, kaj šele v vožnji, ki je res v stilu WRC-raket. © Miha Pečoler |
Pod kožo je še kar nekaj novosti in ena najpomebnejših je nedvomno Revo Knuckle, ki izničuje tako imenovani pojav torque steer, ko vozniku pri hitrem pospeševanju na ravnem volan dobesedno trga iz rok. To so pri Fordu izničili s sistemom, ki samodejno zmanjšuje odmik središčnic, s čimer so inženirji razmik med kolesom in osjo vrtenja zmanjšali za polovico, kar skoraj povsem izniči prej omenjeni efekt, obenem pa vidno ne škoduje odzivnosti in natančnosti krmilnega sistema.
Zvok kot pri pravem WRC
Motor je še ena vzporednica med RS in ST, saj gre v obeh primerih za 2,5-litrski Volvov petvaljni turbo, ki pa v RS doseže 224 kilovatov največje moči (305 KM) pri 6500 vrtljajih in še pomembneje, 440 Nm navora med 2300 in 4500 vrtljaji. Turbinski polnilnik zdaj namesto 0,7 (v focusu ST) zmore kar 1,4 bara stalnega nadpritiska, elektronika pa je nastavljena tako, da je prirastek navora nad dva tisoč vrtljaji še posebej izrazit, kar še poudari lastnost "turbaka". Menjalnik je šeststopenjski, posebnosti pa so še pri elektronsko dozirani stopalki za plin in izpušnem sistemu, iz katerega prihaja zvok, ki je po besedah Fordovih inženirjev med serijskimi modeli najpodobnejši modelom iz WRC.
Zmogljivosti in občutki v vožnji so resnično čudoviti, avtomobil je izredno vodljiv in omogoča izredno visoke hitrosti skozi zavoje, kjer je dovolj le korigiranje z volanom, vse ostalo pa opravi diferencial. Če tudi to ni dovolj, je tu še ESP, ki se ga zdaj lažje izklopi. Proizvajalec obljublja kombinirano povprečno porabo 9,4 litra, mi pravimo, da če namerite manj kot 17 litrov, ste zgrešili bistvo tega avtomobila.
Izredne zmogljivosti po dostopni ceni
Lahko bi rekli, da smo za konec prihranili najboljše, in to je cena te Fordove rakete, ki pri nas znaša 32.980 evrov. Na voljo je v treh barvah: beli, performance modri in ultimate zeleni, z naročilom pa kar pohitite, saj so količine zelo omejene in za letos znašajo samo šest tisoč vozil. O tem, kako zelo se mudi, pa priča podatek, da so samo v Veliki Britaniji zanj prejeli že več kot dva tisoč naročil.