Reli Specialka

Foto: Žurnal24 Focus RS je takšne vrste avto, ki ga vsak avtomobilistični navdušenec vneto prič Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Ford je končno na tržno pot pospremil težko pričakovanega naslednika focusa RS iz leta 2002. Lahko rečemo, da je novinec že upravičil pričakovanja, zato fordovcem kar ne moremo zameriti, da smo nanj čakali malenkost dlje, kot so sprva načrtovali.
Oglej si celoten članek

RS je nekaj delov sicer pobral od focusa ST in nekaj tudi od kuge, kljub temu pa gre za popolnoma drug avto, med vrsticami povedano za zverino, ki za seboj pusti tudi marsikaterega superšportnika. Veliko je novosti, med njimi pa velja izpostaviti nov diferencial qualife ter sistem Revo Knuckle, ki skoraj povsem izniči tako imenovani torque steer. Odlično!

 

Ford focus RS

motor (zasnova): petvaljni, vrstni, turbo
gibna prostornina (cm³): 2522
največja moč (kW/KM pri 1/min): 224/305 pri 6500
največji navor (Nm pri 1/min): 440 pri 2000
menjalnik, pogon: R6, sprednji
sprednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila L, stabilizator, Revo Knuckle
zadnja prema: večvodilna prema
medosna razdalja (mm): 2640
dolžinaךirina×višina (mm): 4402×1842×1497
prtljažnik (l): 385
teža praznega vozila (kg): 1468
največja hitrost (km/h): 263
pospešek 0–100 km/h (s): 5,9
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 9,4
cena: 32.980 evrov

Čeprav sta si ST in RS na prvi pogled kar podobna, pa si delita le vrata in streho, vse drugo je pri RS narejeno na novo ali izboljšano. Že podatek, da ima RS kar za 40 milimetrov širše koloteke, je dovolj zgovoren, da gre za drug avto, pa opazimo tudi zaradi veliko izrazitejših blatnikov. Povsem drugačen je RS kar se tiče sprednje maske in odbijača, saj so tu odprtine za zajemanje zraka veliko večje, dodatne pa se nahajajo še na motornem pokrovu in boku (te sicer zakriva plastični pokrov, ki pa ga je mogoče tudi sneti). Spredaj je še tako imenovani splitter, na zadku pa ogromno zadnje krilce in difuzor, ki avto resnično pritiskata ob tla. Podvozje je v primerjavi s ST še 20 milimetrov nižje, sprednje in zadnje vzmeti pa so 25 oziroma 40 odstotkov trše. Modificirani so tudi blažilniki in stabilizatorji.

Še vedno (vsakdanje) uporaben
Sprednja sedeža so pri Recaru razvili posebej za RS. Sta skoraj v celoti iz plastike, kar pomeni za petino manjšo težo kot pri klasičnih kovinskih, oprijem in nastavitve pa so povsem dirkaške. Tako boste zaman iskali nastavitev višine, lahko pa s pomočjo osnovnega orodja to, čeprav dvostopenjsko, le nastavljate. Položaj za volanom je izrazito dirkaški, vse je odmerjeno na milimetre natančno, stopalke so seveda odete v aluminij, da sedite v najzmogljivejšem focusu, pa razodevajo številni napisi RS tako na volanu, sedežih in še kje.

V drugi vrsti se kljub vsemu sedi zelo dobro, bočnega oprijema je tudi tu več kot dovolj, prostora pa je zahvaljujoč nekoliko tanjšima sprednjima sedežema celo več kot v "civilnih" različicah. V notranjosti uporabljeni materiali so prav tako veliko bolj izbrani, saj v ospredje stopajo aluminij in elementi iz ogljikovih vlaken, na sedežih in vratnih oblogah pa se izmenjujeta usnje in mikrovlakna. Manjšo grajo si zaslužijo le merilniki pred voznikom, ki so preveč podobni tistim v "civilnih" različicah, na trenutke so tudi slabše berljivi. Nasprotno pa velja za tri manjše merilnike na vrhu sredinske konzole (te sicer premore tudi ST), ki so dobro berljivi in uporabni.

RS vas ne bo pustil hladnega tako pri zunanjem izgledu kot notranjosti, kaj šele v vožnji, ki je res v stilu WRC-raket. © Miha Pečoler

 
Pogon le na sprednji kolesi, a učinkovito
Pod kožo je še kar nekaj novosti in ena najpomebnejših je nedvomno Revo Knuckle, ki izničuje tako imenovani pojav torque steer, ko vozniku pri hitrem pospeševanju na ravnem volan dobesedno trga iz rok. To so pri Fordu izničili s sistemom, ki samodejno zmanjšuje odmik središčnic, s čimer so inženirji razmik med kolesom in osjo vrtenja zmanjšali za polovico, kar skoraj povsem izniči prej omenjeni efekt, obenem pa vidno ne škoduje odzivnosti in natančnosti krmilnega sistema.

Zvok kot pri pravem WRC
Motor je še ena vzporednica med RS in ST, saj gre v obeh primerih za 2,5-litrski Volvov petvaljni turbo, ki pa v RS doseže 224 kilovatov največje moči (305 KM) pri 6500 vrtljajih in še pomembneje, 440 Nm navora med 2300 in 4500 vrtljaji. Turbinski polnilnik zdaj namesto 0,7 (v focusu ST) zmore kar 1,4 bara stalnega nadpritiska, elektronika pa je nastavljena tako, da je prirastek navora nad dva tisoč vrtljaji še posebej izrazit, kar še poudari lastnost "turbaka". Menjalnik je šeststopenjski, posebnosti pa so še pri elektronsko dozirani stopalki za plin in izpušnem sistemu, iz katerega prihaja zvok, ki je po besedah Fordovih inženirjev med serijskimi modeli najpodobnejši modelom iz WRC.
Zmogljivosti in občutki v vožnji so resnično čudoviti, avtomobil je izredno vodljiv in omogoča izredno visoke hitrosti skozi zavoje, kjer je dovolj le korigiranje z volanom, vse ostalo pa opravi diferencial. Če tudi to ni dovolj, je tu še ESP, ki se ga zdaj lažje izklopi. Proizvajalec obljublja kombinirano povprečno porabo 9,4 litra, mi pravimo, da če namerite manj kot 17 litrov, ste zgrešili bistvo tega avtomobila.

Izredne zmogljivosti po dostopni ceni
Lahko bi rekli, da smo za konec prihranili najboljše, in to je cena te Fordove rakete, ki pri nas znaša 32.980 evrov. Na voljo je v treh barvah: beli, performance modri in ultimate zeleni, z naročilom pa kar pohitite, saj so količine zelo omejene in za letos znašajo samo šest tisoč vozil. O tem, kako zelo se mudi, pa priča podatek, da so samo v Veliki Britaniji zanj prejeli že več kot dva tisoč naročil.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.