(R)evolucija pri avtošolah

Foto: Žurnal24 Dva inšpektorja sta odgovorna za vso Slovenijo. To je tudi glavni pomislek sekci
Januarja dobimo nov pravilnik o avtošolah. Stroka pravi, da je dober, a problem nezadostnega nadzora ostaja.
Oglej si celoten članek

Novosti so predvsem na področju izpitov za motoriste, ki so ena od najranljivejših skupin v prometu. Spremembe zadevajo tudi učitelje, ki imajo od zdaj bolje opredeljen načrt dela s kandidati. Sekcija za avtošole pravi: "Bolj kot ne gre za lepotne popravke."

Novi pravilnik januarja
"Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika o avtošolah je v končni fazi in bo sprejet v enem mesecu," pove Vesna Mitrić z ministrstva za notranje zadeve (MNZ). Poleg tega pravilnika, ki bi moral biti po napovedih že sprejet, bo področje delovanja avtošol izboljšal še pravilnik o usposabljanju za voznike motornih vozil.

Sekcija: težave ostajajo
V sekciji avtošol so sicer s spremembami zadovoljni, a nekatere najbolj pereče težave ostajajo. Slovenija ima s predpisi v evropskem merilu nadpovprečno dobro urejeno delovanje avtošol, sama praksa pa je zelo slaba, saj se zapisano na papirju ne izvaja, medtem ko pravega nadzora nad delom avtošol s strani MNZ ni, pojasnjuje Brane Lotrič, predsednik sekcije.

"Država miži na obe očesi"
"Pri izvajanju zakonodaje o avtošolah država včasih miži na obe očesi," pravi inštruktor varne vožnje Brane Küzmič. Spremenjena pravilnika za izboljšanje stanja ne bosta dovolj, če pristojne državne službe ne bodo začele dosledno izvajati lastnih zakonov. Lotrič komenitra: "Avtošole prav to izkoriščajo in dajejo prednost nizkim cenam ter posledično nizki ravni podajanja znanja. Učitelji so premalo izobraženi, redna letna usposabljanja niso zaživela, kljub določilom zakona le redkokatera avtošola uporablja brezprometne površine."

Šole in država držijo skupaj
"Avtošole s kakšno družbo podpišejo pogodbo o najemu parkirišča in to predložijo kot dokaz, da imajo lasten poligon, država pa to tolerira, čeprav dobro ve, da se tam ne izvajajo predpisane uvodne ure praktičnega dela izpita," prakso črke zakona razlaga Küzmič.

Foto: Žurnal24

Dostopni vprašalniki
Potrebuješ izpitno polo?

Pri pridobivanju zadostnega znanja o cestnoprometnih predpisih (CPP) je težava tudi v dostopnosti izpitnih pol. Lotrič na to odgovarja: "Čeprav ima ministrstvo z našim sodelovanjem na voljo več kot tisoč izpitnih vprašanj, je v uporabi še vedno le šest izpitnih pol, ki so dostopne vsakomur. Posledica je, da kandidati iščejo najlažjo pot do potrdila o izpitu." Sekcija pričakuje, da bo več reda prinesel napovedani zakon o voznikih.

Slabo poznavanje tehnike

Inštruktor varne vožnje Brane Küzmič še meni, da bi morali inštruktorji pri podajanju znanja več pozornosti nameniti uporabi novih tehnologij, ki jih je v sodobnih avtomobilih vedno več, a jih le malokdo izkorišča v celoti.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.