Se doba dizlov bliža koncu?

Foto: Žurnal24 Medtem ko veliko znamk že leta razvija številne sisteme za zmanjšanje izpustov,
Ministrstvo za finance pripravlja spremembe zakona o davku na motorna vozila (DMV), ki naj bi bolj obdavčile okolju manj prijazne avtomobile.
Oglej si celoten članek
 

Ekologija na več načinov:

Pri količini izpustov danes še vedno vodi Fiat, ki kot proizvajalec najmanj onesnažuje okolje. Modelno paleto nemškega BMW danes sestavlja že 26 modelov z izpustom, manjšim od 130 gramov, vzrok pa so številni sistemi efficient dynamics, Volkswagen pa že trži več kot deset različic motorjev TSI in FSI velikosti od 1,4 do 4,2 litra. Japonci (sploh Honda in Toyota) vlagajo zlasti v razvoj hibridov, ki pa zares velikega uspeha pri kupcih še niso doživeli.

Spremembe DMV, če bi do njih prišlo, bi zaradi ekološke note nekaterim znamkam koristile, druge, ki na to niso tako pripravljene, pa bi lahko utrpele veliko škodo pri prodaji. Nerazumljivo pri tem je predvsem to, da bi stopnja davka pri modelu z bencinskim motorjem z izpustom 140 gramov na prevožen kilometer znašala tri odstotke davčne osnove, pri modelu z dizelskim pa sedem odstotkov. Čemu razlike med za okolje enako obremenjujočimi, vendar različno gnanimi avtomobili (dizel, bencin), ni jasno niti strokovnjakom. Če bi bil zakon sprejet, bi bili s cenovnega stališča povsem različni vozili BMW 520i in peugeot 207 1,6 16v VTi, gledano odstotno, obdavčeni enako.

Zakon bi zelo premešal karte
Pomembno je predvsem, kdo bi pri tem potegnil kratko in kdo bi bil okronan kot zmagovalec. Določene znamke so namreč že pred leti veliko pozornosti in denarja namenile razvoju številnih sistemov za zmanjšanje izpustov in razvoju manjših bencinskih motorjev, pri katerih so z uporabo turbotehnologije dosegli povečanje moči in občutno zmanjšanje porabe. Ledino na tem področju sta nedvomno orala Volkswagen in BMW, ki že nekaj let uspešno tržita številne tovrstne modele. Zahvaljujoč sodelovanju z BMW to tehnologijo že dve leti uspešno trži tudi francoski PSA (predvsem Peugeot), enako dolgo pa jo ima italijanski Fiat, ki jo je razvil sam. Nemški Ford jo pospešeno razvija, prva vozila z njo pa naj bi na ceste zapeljala prihodnje leto.

Pri motorjih so največ v razvoj vlagali pri VW, kjer imajo danes številne TSI- in FSI-motorje z močjo od 90 do 260 kilovatov. © Saša Despot

 

Zaostajajo Japonci in Korejci
Znamke, ki pri tem ostajajo v ozadju, so predvsem japonske, korejske in ameriške, a tudi nekatere evropske, kakršni sta Renault in Opel. "Razvoj pri Mazdi se odvija v dveh smereh: ena je razvoj sistemov start-stop, ki se pri nas imenuje i-stop. Prvič bo vgrajen v mazdo3, ki bo lansirana v naslednjih nekaj mesecih. Druga smer razvoja pa so ravno motorji z večjo učinkovitostjo porabe goriva, tudi z načinom zmanjševanja prostornine in tehnologijo prisilnega polnjenja. Ne izključujemo niti nadaljnjega sinergičnega sodelovanja s Fordom, s katerim smo si motorje v preteklosti že delili," je temo za Žurnal pokomentiral Bogdan Žvanut, direktor Mazda Motors Slovenija.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.