Prihajajo nove, strožje omejitve zunanjega hrupa vozil in merjene hrupa na bolj realističen način. Spremembe so namenjene preprečevanju situacij, ko je vozilo programirano tako, da je "tiho" le med tipskimi preskusi. Prav zato naj bi nekateri proizvajalci vozil že razmišljali o ukinitvi športnih modelov. Kot pišeta Carscoops in CarBuzz naj bi v diviziji Mercedes-AMG ukinili kar pet športnih modelov.
Čeprav AMG uradno ne komentira razkritja informacij, je tiskovni predstavnik podjetja nemškim medijem povedal, da znamka pripravlja "najobsežnejšo ofenzivo izdelkov v svoji zgodovini". Pri Carscoopu pišejo o poplavi hibridnih in električnih AMG-jev naslednje generacije, zgrajenih na prihajajoči platformi AMG.EA, vključno z divjimi koncepti, kot je AMG GT XX.
Vohunski posnetki prenovljenega SL63, pa razkrivajo, da bodo tradicionalni modeli V8 še nekaj časa na voljo, AMG pa je za svoja električna vozila celo razvil zvočni posnetek V8.
Promet povzroča enega največjih virov hrupa v mestih in da je kar okoli 110 milijonov ljudi v Evropi kronično izpostavljenih škodljivim ravnem prometnega hrupa, pri čemer jih zaradi njega prezgodaj umre 66.000, je pisal Guardian. Poročilo Evropske agencije za okolje (EEA) z naslovom „Okoljski hrup v Evropi 2025 “ navaja, da je napredek pri zmanjševanju izpostavljenosti škodljivim ravnem hrupa počasen, v katerem je dodano, da cilj EU glede ničelnega onesnaževanja, tj. zmanjšanje števila ljudi, ki jih kronično moti prometni hrup, za 30 % do leta 2030, verjetno ne bo dosežen brez dodatnih ukrepov.
Na to težavo odgovarja evropska uredba 540/2014, ki je uvedla tristopenjsko znižanje dovoljenih ravni hrupa, razporejeno na več kot deset let. 1. faza velja od leta 2016, 2. faza od leta 2020, 3. faza, na katero se trg pripravlja, pa je zadnji in najzahtevnejši korak.
Standard UN R51.03 določa enotno metodo za homologacijo osebnih in lahkih gospodarskih vozil glede zunanjega hrupa s testom »prevoza«: vozilo se zapelje na certificirani stezi z določeno površino, se s hitrostjo okoli 50 km/h pelje mimo dveh mikrofonov na razdalji 7,5 metra od voznega pasu in na višini približno 1,2 metra nad cesto. Med vožnjo izmerijo najvišjo raven zvočnega tlaka v decibelih. Preskus se ponovi v različnih prestavah in načinih, rezultat pa je homologacijski hrup »L Urban«, ki naj bi predstavljal tipičen mestni promet.
Prejšnje predpise so kritizirali, ker so bili osredotočeni na ekstremne pospeške, trenutna različica pa dodaja tudi vožnjo s konstantno hitrostjo ter uporablja bolj zapleten izračun in vrsto novih meritev, ki bolje odražajo dejanske razmere.
Za visokozmogljive in športne modele z glasnimi izpušnimi sistemi bodo nova pravila velik izziv, saj tretja faza uredbe, obvezna za vse novo registrirane osebne avtomobile v EU od 1. julija 2026, znižuje dovoljene omejitve na raven, ki jo je do nedavnega dosegla le manjšina modelov. Za tipičen osebni avtomobil kategorije M1 z razmerjem med močjo in težo do 120 kW na 1000 kg je omejitev v 3. fazi določena na 68 decibelov, kar je štiri decibele manj kot v prvi in dva decibela manj kot v drugi fazi, kar so pri akustiki velike razlike.
Avtomobilska združenja sicer že dolgo opozarjajo, da nadaljnje zaostrovanje omejitev hrupa dosega tehnične in ekonomske meje. Poudarjajo tudi, da je pri normalnih hitrostih prevladujoči vir hrupa stik pnevmatike s cesto in ne samega agregata vozila. Zagovarjajo celovitejši pristop, ki se ne osredotoča le na hrup avtomobilov, temveč vključuje tudi boljše cestne površine, »tihe« pnevmatike in premišljeno načrtovanje infrastrukture.
Se mi zdi, da so evropsji uradniki pogruntali, da še niso uspeli popopnoma uničiti evropsko avtomobilsko industrijo. Zato poskušajo z …
Regulative, ki pobarvane v eco usmerjajo ljudi da bodo denarno krili idealistične investicije. Ko bo konec, če bo konec lep, …
Jep, hrup valjarjev je problem, sploh ko je valj 19, 20 ali celo vec col, potem pa se vozijo na …