Še je upanje za ročne menjalnike

Foto: Toyota
Foto: Toyota
Tudi v svetu EV vozil, kjer poznamo zgolj samodejne menjalnike je prostor za ročni menjalnik. To je pokazala Toyota.
Oglej si celoten članek

Ročni menjalniki so na robu izumrtja. Tako je na večini svetovnih trgov. Kar bo povzročilo dokončni zaton ročnih menjalnikov, je prehod na električne avtomobile.

Slepa ulica Ne elektrika, ročne bodo "ubili" asistenčni sistemi

Toyota ima drugačne zamisli. Medtem, ko sprejema električno prihodnost, dokaz je prvi električni SUV bZ4X, je največji proizvajalec vozil na svetu vložil zahtevo za osem ameriških patentov, med drugim tudi za menjalni za električna vozila, ki bo simuliral delovanje ročnega menjalnika.

Patenti, ki so bili prvič vidni na forumih BZ, vloženi poleti 2021, zajemajo več tehnologij, vključno s simuliranim pedalom sklopke, simuliranim prestavljanjem in metodo prekinitve navora, ki posnema izkušnjo vožnje tradicionalnega avtomobila z ročnim menjalnikom in motorjem z notranjim zgorevanjem.

Foto: BMW Ročni menjalnik

Že kmalu VW ukinja ročni menjalnik

Trije načini delovanja

Električno vozilo vključuje prestavno ročico in stopalko sklopke za psevdo implementacijo ročnega menjalnika vozila MT (Manual Transmission). Prestavno ročico upravlja voznik. Z njo izbere poljuben navidezni način prestave. Krmilnik izračuna navidezno hitrost motorja in prikazuje navidezno število vrtljajev motorja na zaslonu.

Pozor Ne vozite na takih vrtljajih, lahko uničite avtomobil

Patenti kažejo, da bodo Toyote, opremljene s tem sistemom, ponujale tri različne načine delovanja. Ena od zahtev voznikov je uporaba tako sklopke kot menjalnika, medtem, ko drugi patenti želijo odpraviti potrebo po uporabi sklopke, za katero Toyota meni, da bi lahko bila uporabna pri parkiranju, vzvratni vožnji ali ob zastojih v prometu. V tretjem načinu voznik ne uporablja niti sklopke niti menjalnika.

Avto Slabe novice, če prisegate na ročni menjalnik

Patent nakazuje, da bodo v tretjem načinu te funkcije avtomatsko krmiljene, tako, da se bo avto obnašal kot avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem s samodejnim menjalnikom in ne kot običajen EV s fiksnim razmerjem. To bi lahko pomenilo, da bo sistem rezerviran za zmogljive avtomobile, osredotočene na voznika, kot je prihodnja supra. Po vsej verjetnosti bodo dobili tudi "ponarejen" merilnik vrtljajev, ki bo podoben avtomobilu z motorji na notranje zgorevanje.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.