Šest velikih adutov nove astre

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Na Frankfurtskem avtomobilskem salonu sem bil priča uradnem razkritju nove generacije Oplovega "bestsellerja" astra. Za kako pomemben model gre, predstavlja dejstvo, da je iz ZDA v Evropo na razkritje priletela ena najbolj vplivnih žensk sveta. Prodaja v Sloveniji se začne novembra, prva naročila pa v nekaj tednih. V začetku oktobra bodo znane tudi cene.
Oglej si celoten članek

V Sloveniji je registriranih okoli 90 tisoč vozil znamke Opel, kar okoli 30.000 je aster. To je dovolj zgovoren podatek, kako pomemben model je to za znamko, še posebej ker nastopa v segmentu vozil, ki v Sloveniji predstavlja četrtinski delež prodaje.

"Ne vem, če je kakšen model v naši paleti, ki bi imel tako pestro strukturi kupcev. Astra je pogosto službeni avto, to je še posebej izrazit postal s prihodom odhajajoče astre, ko je v primerjavi s predhodnim modelom znatno zrasla," pravi Borut Gazvoda, šef Opla v Sloveniji.

Nova, že enajsta generacija Oplovega kompaktnega avtomobila (tu štejemo tudi predhodnika astre kadetta), je nastala skoraj iz "nič". V Rüsselsheimu so stavili na revolucijo. In res, v primerjavi s predhodnico je, razen določenih oblikovnih potez, stičnih točk bore malo. Pri Oplu z novinko napovedujejo revolucijo, saj v "golfov" C avtomobilski razred uvaja novosti, ki smo jih bili vajeni v premium vozilih višjega razreda. Bo to končno dovolj, da se astra postavi po robu vladarju razreda C - VW golfu? To so se na salonu spraševali mnogi. Tudi tuji novinarski kolegi so se z menoj strinjali, da so prvi vtisi dobri, seveda pa bo potrebno počakati še na prvo vožnjo, da se bomo lahko prepričali v napredek, ki so ga v astro vdahnili inženirji. 7.000 inženirjev in tehnologov ima v Evropi Opel!

Foto: EPA Marry Barra

Pod drobnogled smo vzeli šest atributov, oziroma adutov, s katerimi bo astra nagovorila kupce vozil in izzvala konkurente.

Prvič: nov dizajn

Prve generacije astre pred letom 2004 niso veljale za najbolj atraktivne. Šele astra H je leta 2004 drastično spremenila izgled, ki je postal bolj športen in dinamičen. Odhajajoča astra J je prinesla novo, mišičasto obliko, najnovejša generacija K, pa je do zdaj najbolj atletska in dizajnersko napredna. Količnik zračnega upora je manjši od 0,285, kar jo uvršča v razredni vrh. Posebnosti na zunanjosti je veliko. Prepoznavnost so oblikovalci zagotovili z Oplovim znakom na sredini kromirane prečke na maski motorja, niso pozabili niti na značilne oblikovne zareze, ki se nadaljujejo proti zadnjemu delu vozila. Žarometi spredaj so zliti z masko motorja. Izrazit dizajnerski element je zadnji C-stebriček strehe, ki je zasnovan tako, da ima opazovalec vtis, da streha, ki se v kupejevskem stilu proti zadku spušča, lebdi nad vozilom. Zadek prinaša velike spremembe, saj so zadnje luči navidezno povezane z igro senčnih in osvetljenih delov čez celotno širino.

Če so se po prvih fotografijah, ki so bile na spletu že v začetku julija, kresala mnenja, ali so se Oplovi inženirji posluževali kopiranja, ali ne, je moj vtis po druženju z novo astro "v živo" povsem drugačen. Astra ostaja originalna in prepoznavna, še bolj kot zunanjost pa me je prepričala ureditev voznikovega prostora. Astra pač nikoli ni slovela po najbolj napredi instrumentalni plošči. Bodisi je bila dolgočasna in monotona (astra J), bodisi je imela preveč zapletenih stikal (astra H). Zdaj je končno moderen avtomobil, saj je pregledna, stikal je manj, všečnejši je velik barvni zaslon za upravljanje na dotik na sredinski konzoli. Trikraki volan je narejen po meri voznika, sedeži so zgodba zase, premium vtis poudarjajo kromani dodatki in ambientalna svetloba, kar smo bili sicer vajeni že od prej.

Foto: Gregor Prebil Opel astra

Drugič: lahka gradnja

Nova astra je nekoliko krajša (4,6 centimetra), a zato nižja (2,6 centimetra) v primerjavi z odhajajočim modelom, s tem pa bolj dinamična in predvsem lažja. Predhodnica je bila "debeluška" v primerjavi s konkurenčnimi modeli, kar jo je najbolj "teplo" na vozni dinamiki in ekonomičnosti. Novinka je zasnovana na povsem novi, lahki arhitekturi vozila. V primerjavi s sedanjim modelom je, odvisno od različice in opremljenosti, od 120 do 200 kilogramov lažja. Za zmanjšanje mase je ključnega pomena povsem nova zgradba vozila. Vsak sestavni del je bil zasnovan za zagotavljanje lahke zgradbe vozila v celoti. Tako je masa karoserije zmanjšana s 357 kilogramov na 280 kilogramov oziroma za 20 odstotkov. Zmanjšanje mase za 50 kilogramov je bilo doseženo tudi s pomočjo posebnega lahkega jekla, kompaktnih nosilnih okvirjev in zmanjšano maso elementov vpetja prednjih in zadnjih koles na podvozju. Vse to bi se moralo poznati tudi pri porabi goriva, če vemo, da vsakih 100 kilogramov mase prinese tudi 0,2 litra večjo porabo na 100 kilometrov poti. Dieta naj bi prinesla tudi večjo odzivnosti in natančnejšo vožnjo v zavojih.

Kljub manjšim meram, vključno z dva centimetra krajšim medosjem, je inženirjem uspelo povečati potniški prostor. Z na novo zasnovanimi sedeži, so potniki zadaj deležni dodatnih 3,5 centimetra prostora za noge. Povečana je bila razdalja med prednjimi in zadnjimi sedeži. Tudi prtljažnik je bil povečan in je s 370 litri volumna zdaj konkurenčen golfovemu.

Tretjič: napredni žarometi

Astra z novo generacijo v C avtomobilski segment uvaja matrične žaromete led, ki smo jih do zdaj poznali le pri najbolj luksuznih vozilih višjega cenovnega razreda. Oplova nova generacija luči InlelliLux led omogoča vožnjo s stalno vključenimi nezasenčenimi lučmi, brez zaslepitve drugih udeležencev v prometu. "Z zagotavljanjem cenovne dostopnosti in vgradnjo inovacij v množično prodajane avtomobile demokratiziramo tehnologijo," pravi Charlie Klein, podpredsednik Opla, odgovoren za inženiring vozil. Novi žarometi so plod večletnega razvoja. Žarometa sestavlja 16 elementov led, osem na vsaki strani. Novi matrični sistem LED nenehno samodejno prilagaja dolžino in razpršenost svetlobnega snopa v vseh voznih razmerah. Deluje s podporo sprednje kamere opel eye, ki hipno zazna prisotnost drugega vozila v gibanju in prilagodi delovanje posameznih segmentov led. Ti se samodejno izključijo, da ne pride do zaslepitve voznikov v vozilih iz nasprotne smeri.

Foto: Gregor Prebil Borut Gazvoda

Ko kamera zazna luči vozil, ki se približujejo iz nasprotne smeri, se posamezna svetila led, ki osvetljujejo ta del ceste, samodejno izključijo. Tako ne osvetljujejo področja na katerem se nahaja naproti vozeče vozilo. Ostali del ceste in vsa okolica ostanejo dobro osvetljene. Ko vozilo zapusti urbano področje, se samodejno vključijo nezasenčene luči, katerih delovanje je vključeno neprekinjeno.  Sistem vključuje specifične programe delovanja, tako zagotavlja posebno osvetlitev avtoceste, posebna osvetlitev okolice vozila pa v temi lajša vstop in izstop iz vozila.

Četrtič: novi sedeži

Med tehnične posebnosti namenjene udobju sodijo tudi napredni ergonomski sedeži s certifikatom AGR (kampanja za zdravo hrbtenico). Pri Oplu so z razvojem začeli že leta 2010, v razvoji skupini pa je delovalo več kot 100 strokovnjakov različnih strok. V Nemčiji bodo ergonomični sedeži AGR na voljo od 390 evrov dalje. Sedeža spredaj je mogoče nastaviti v 18 smeri. nastaviti jima je mogoče nastaviti tudi širino bočne opore, spominom nastavitev in prezračevanje (opcijsko), vključujeta tudi funkcijo masiranja. Izboljšani so bili tudi zadnji sedeži. Stranska zadnja sedeža sta lahko opremljena s sistemom ogrevanja.

Sedeži imajo znaten vpliv na maso avtomobila. V primerjavi s prejšnjim rodom avtomobila ni niti eden sestavni del novih sedežev enak. Da bi potnikom na zadnjih sedežih zagotovili 3,5 centimetra več prostora za noge je hrbtišče prednjih sedežev bolj kompaktno, kar so dosegli z najsodobnejšimi metodami preračunavanja, lažjo poliuretansko peno in elementi zgradbe in posebnega jekla. Novi sedeži so hkrati za približno deset kilogramov lažji. Sedeže so vpeli nižje, kar pomaga k udobnejši namestitvi višjih voznikov, s sočasnim zagotavljanjem pravšnje osnove športnemu načinu vožnje. Zahvaljujoč 65-milimetrskemu pomiku sedežev v višino, največjem v razredu, lahko sočasno pravšnji položaj izza volana izberejo tudi vozniki nižje rasti.

Foto: Opel Opel astra

Sedeži so opremljeni s pasivnim klimatskim sistemom, z zračno prepustnimi prevlekami in luknjičasto poliuretansko peno. S tovrstnimi materiali je omogočeno odstranjevanje vlage med sedežem in telesom, kar predstavlja uravnavanje mikroklime v sedežih. Tako zmorejo voznika in sovoznika greti ali hladiti. Poleti majhni ventilatorji odsesavajo zrak in s tem odstranjujejo vlago s telesa, pozimi pa integrirani grelniki zagotavljajo toplo sedenje vozniku in sopotniku spredaj ter tudi potnikoma na stranskih zadnjih sedežih.

Petič: tehnika

Nabor sistemov za pomoč vozniku sestavljajo sistem prepoznavanja prometnih znakov, sistem, ki zaznava, da smo nenamerno zapeljali na nasprotni vozni pas, sistem za opozarjanje na možnost trčenja in sistem za samodejno zaviranje, sistem samodejnega parkiranja, sistem zaznavanja vozil v mrtvem kotu ...

Foto: Opel Opel astra

Novost v Oplovi ponudbi, ki prihaja z astro, je lažja povezava s pametnimi telefoni in vmesnika Android Auto in Apple CarPlay. Nova generacija astre je prav tako prvi novi opel s sistemom za povezanost in pomoč Opel OnStar. Sistem zagotavlja uporabnikom nabor storitev za večanje varnosti in udobja. Če se sproži posamezna varnostna zračna blazina sistem samodejno pošlje opozorilo v klicni center. Nadzornik pokliče vozilo in če ni odziva nemudoma napoti reševalce na kraj, od koder je prišlo sporočilo o sproženi varnostni zračni blazini. Sistem Opel uvaja na evropski trg z novo astro v dveh fazah. "Prve države ga bodo deležni v letošnjem letu, tukaj govorimo za nekaj največjih trgov v Evropi, vse druge države, tudi tiste, okoli nas, v drugi polovici leta 2016. Kupci, ki bodo sistem dobili letos, ga bodo že lahko uporabljali tudi v Sloveniji, na razpolago imajo vso podporo," pojasnjuje Gazvoda. Enako velja za hitri internet.

Šestič: 1,4-litrski štirivaljni turbo bencinski motor

Nova stra je dobila novo generacijo pogonskih sklopov, z močjo motorjev od 70 kilovatov moči (95 KM) do 147 kilovatov moči (200 KM). Največja novost, ki so jo uradno predstavili v Frankfurtu je 1,4-litrski turbobencinski štirivaljni agregat. Štirivaljnik s turbinskim polnilnikom in sredinskim neposrednim vbrizgom goriva bo na voljo v dveh izvedbah in sicer z 92 kilovatov moči (125 KM) in 110 kilovatov moči (150 KM).

Foto: Gregor Prebil Opel 1.4 ecotec Pri Oplu so poudarili ,da je bila pri razvoju novega agregata pozornost namenjena dinamičnosti in odzivnosti motorja, ob sočasni združitvi zmogljivostih in majhne porabe goriva. Zato motor že pri majhnih vrtljajih doseže 245 Nm navora. Ob ugodni krivulji prirasta navora, doseže motor največjo moč med 2000 in 3500 vrtljajev na minuto. Glede na preliminarne podatke, ob izpustu CO2 (114 g/km), porabi 4,9 litra bencina na 100 kilometrov. Oplovi inženirji poudarjajo dušitev hrupa in tresljajev. Blok motorja je manj izpostavljen resonancam. Oljno korito je sestavljeno iz dveh delov. Posebna zvočna zatesnitev je namenjena delu glave motorja, kjer je vpet izpuh. Na pokrov ventilov je nameščena posebno plast za absorpcijo hrupa. Dušitev hrupa zagotavljata posebno vpetje visokotlačnih injektorjev goriva in pogonske verige odmičnih gredi za krmiljenje ventilov.

Masa bloka iz aluminija je za 10 kilogramov lažja od litoželeznega bloka aktualnega 1,4-litrskega motorja s turbinskim polnilnikom.

gregor.prebil@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 13:34 16. September 2015.

    V reklami za aktualni model Insignie pravijo, da je to najboljši avtomobil, kar so jih do sedaj naredili. Glede na …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.