Največja slabost nakupa novega avtomobila je namreč hitro padajoča preostala vrednost, ki najbolj strmo pade v prvih nekaj letih. Vendar pa vsi avtomobili ne izgubljajo vrednosti enako, zato se lahko vsak, ki namerava prodati svoje vozilo v nekaj letih po nakupu, odloči tudi na podlagi tega statističnega parametra.
Preostala vrednost vozila ima velik vpliv na stroške lastništva, še posebej za tiste, ki vozilo nameravajo prodati ali zamenjati po nekaj letih. Vozilo, ki ohrani višjo vrednost, pomeni manjšo izgubo za lastnika. Pri tem ni pomembna le začetna cena, temveč predvsem razmerje med nakupno in prodajno ceno po določenem času.
Nemško podjetje Schwacke, del ameriške analitične skupine JD Power, se ukvarja s cenami vozil in razmerami na avtomobilskem trgu. Skupaj z avtomobilistično revijo Auto Bild vsako leto ocenjujejo modele, ki po treh letih najbolje ohranijo svojo vrednost.
Metodologija poleg starosti upošteva tudi povprečno prevoženih 60.000 kilometrov. Referenčne cene so bile tiste pri nemških prodajalcih avtomobilov v maju, juniju in juliju 2025. V oceno je bilo vključenih več deset tisoč avtomobilov, vendar je bilo, da izračunov ne bi popačilo nekaj nestandardnih primerkov, zavrženih deset odstotkov najzmogljivejših in najdražjih ter po drugi strani najmanj zmogljivih in najcenejših različic.
Izvršni direktor podjetja Schwacke, Thorsten Barg, je rezultate povzel z besedami, da se glede preostale vrednosti najbolje odrežeta dve kategoriji avtomobilov. Tradicionalno so to premijski modeli s športnim poudarkom, pa tudi cenovno dostopni avtomobili. Razlog je manjša izbira novih modelov, saj proizvajalci zmanjšujejo ponudbo majhnih in poceni avtomobilov. Slednji namreč nisoo več donosni. Dobra novica je, da električni avtomobili bolje ohranjajo svojo vrednost kot v preteklosti. Razlog je tehničen napredek glede dosega in hitrosti polnjenja.
Seznam modelov vozil, ki najbolje ohranjajo vrednost:
Premijski električni SUV: Volvo EX90 (preostala vrednost – 55,5 %)
Električni avto višjega srednjega razreda: Audi A6 Avant e-tron (preostala vrednost – 57,1 %)
Mali električni avto: Mini Aceman (preostala vrednost – 54,9 %)
Mali avto: Mini Cooper (preostala vrednost – 59,1 %)
Avto nižjega srednjega razreda: Audi A3 Sportback (preostala vrednost – 53,7 %)
Kompaktni SUV: Dacia Duster (preostala vrednost – 60,6 %)
Avto srednjega razreda: Mercedes-Benz CLE (preostala vrednost – 55,0 %)
Avto višjega srednjega razreda: Audi A6 Avant e-tron (preostala vrednost – 51,7 %)
Premijski SUV: Mercedes-Benz razreda G (preostala vrednost – 67,6 %)
Enoprostorci: Citroen berlingo (preostala vrednost – 62,4 %)
Športni avto: Porsche 911 (preostala vrednost – 63,0 %)
Električni avto višjega srednjega razreda: Audi A6 Avant e-tron (preostala vrednost – 57,1 %) ; Avto višjega srednjega razreda: Audi …
Vrhunsko e-mtb kolo po treh letih ne morem prodati niti za 30% nabavne cene. Tehnologija napreduje s svetlobno hitrostjo. Avti …
Ti, ki to kupujejo nimajo pojma kaj je avto! In ga žal tudi nikoli ne bodo imeli!