Skandinavski športni program

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Volvo je zmeraj veljal za zadržanega proizvajalca, ki je kupce privabljal z zadržanim občutkom za udobje in skandinavskim pojmovanjem prestiža. Tak je tudi S80 D5 R-design summum avtomatik.
Oglej si celoten članek

Največja hišna limuzina je z  modelno prenovo, ki je prišla leta 2006, je takrat sicer presenetila z za znamko dokaj inovativnim dizajnom, danes pa jo že uvrščamo med bolj zadržane v segmentu srednje velikih limuzin. Da  pa tega kljub temu ne bi bilo preveč, so se pri Volvu odločili za kozmetično prenovo in svojemu paradnemu konju privoščili nekaj novih (beri: bolj svežih) potez. Dobil pa je tudi paket R-design, ki dopušča malo več domišljije o športnih zmožnostih tega vozila.

Tako bi morali izgledati vsi S80
Čeravno novosti ni toliko, da bi jih vsakdo in takoj opazil, pa so te tolikšne, da lahko govorimo o faceliftu. Spremembe zadevajo predvsem prvi del, kjer je S80 dobil nos, ki povzema izgled, začet pri modelu XC60. Ta sicer ne pomeni povsem odmika od tradiconalne podobe sedaj že predhodnika, je pa modernejši in ima nov večji logotip znamke. Na boku opazovalec opazi še dodatne kromirane letvice na spodnjem robu vrat, ki pa so del opreme R-design. S tem paketom že nekaj časa pri Volvu poskušajo uslišati željam bolj športno naravnanih strank, ki jih očitno tudi pri Volvu ne manjka. Glede uspeha tovrstnih paketov predvsem nemške svete trojice pa tako ali tako poznate. No, sedaj so športni paket namenili še največji hišni limuzini in lahko rečemo, da ji ta "look pristoji", še več, tako bi morale izgledati vse različice.  Pristojijo mu tudi sicer diskretni spojlerji in obrobe pragov ter serijska 18-palčna platišča, čeprav danes niso več kaj posebnega.

Znotraj skandinavsko umirjeno, a ščepec bolj dinamično

V notranjosti vas pozdravi znan skandinavski način  notranjega oblikovanja, kar pomeni čiste linije in nadpovprečno ergonomijo, vključno z "lebdečo" sredinsko konzolo. Bo pa opazovalec, ki je vajen izdelkov te znamke, hitro opazil spremenjen volanski obroč, v za volvo bahaško obrobo iz aluminija, taisti material pa krasi tudi stopalke s športnim profilom, čeprav opora za levo nogo še vedno ni bog ve kaj. Z opremskega stačišča dobite zelo veliko udobnostne, še več pa varnostne opreme, seveda v povezavi s tem, koliko ste pripravljeni za to odšteti. Je pa tudi kompromis pri opremi veliko bolj prizanesljivejši kot pri nemški konkurenci, kar je dobro za stranke. Hvalimo usnjene sedeže, a le s stališča udobnosti, grajamo pa dejstvo, da je še vedno le voznikov sedež električno pomičen in ima spomin za tri nastavitve. Testnik je bil opremljen praktično z vsem znanjem Volvovih inženirjev s področja varnosti, tako da je voznik užival v udobju radarskega tempomata, sistema imenovanega "lane assist" ter sistema za zaznavo vozila v mrtvem kotu BLIS: vsi ti sistemi sicer ne predstavljajo kakšne novosti, so pa še danes zelo napredni. Omeniti pa velja tudi še en sistem, in sicer "driver allert" ali sistem zaznave voznikove pozornosti, ki preko nekaj desetih parametrov, ki jih stalno preverja vozniku, če je ta utrujen, svetuje počitek v obliki postanka in kavice. V primerjavi z nemško konkurenco notranjost sicer ni tako razburljiva in dinamična, bodo pa mnogi ravno to znali ceniti. Je pa res, da velja znamka tudi za precej tradicionalno znamko, zato je takšen dinamičen paket zelo priporočljiv.  Glede prostora v drugi vrsti je S80 v razrednem povprečju, s 480 prtljažnimi litri prav tako. Je pa sedaj dobil sistem za enostavno zlaganje sedežev – klopi v drugi vrsti, kjer je dovolj le poteg ročice.

 

Foto: Žurnal24

 

 

Dobrodošel prirastek moči in navora
Pri motorjih s prenovo sicer ni prišlo do kakšnih temeljitih premikov, so pa nas pri Volvu slišali, ko smo v prejšnjem testu avtomobila s tem motorjem napisali, da bi v boju s konkurenco S80 potreboval tudi kakšen močnejši agregat. 2.4-litrski petvlajnik tako sedaj razvije 151 kilovatov namesto 136, navor pa je prav tako pridobil, saj so ga povišali iz 400 na 420 Nm, na voljo pa je tudi že pri nekaj višjih vrtljajih. V celotno sliko lepo sovpada šeststopenjska avtomatika, ki deluje, kot da so ji vtisnili nekaj več smisla za dinamiko. Vozne lastnosti so na pričakovanem nivoju, imajo pa pri volvu še sistem treh C-jev, kjer gre za dinamično uravnavanje podvozja (predvsem trdote blažilnikov), ki pa ga niti ni ne potrebujete. Zavore nalogo opravljajo suvereno.  

Ko je govora o razmerju med ceno in dobljenim je volvo vedno v ospredju, predvsem v primerjavi z nemško  premium konkurenco. Že v osnovi tako dobite več serijske opreme, cena doplačil, čeprav spisek ni tako dolg kot pri Nemcih, pa tudi ni tako zasoljena. Mogoče bi si lahko privoščili nekaj več nastopaštva, ampak to ni domena te znamke, čeprav se premikajo tudi v to smer. Tudi s kozmetično prenovo in nekaj več blišča S80 ne bo veliko bolj množičen model na cestah, ima pa tudi to svoj čar.

Podatki o vozilu: Volvo S80 D5 R-design summum avt:
Motor: 2.400 cm3
Vrsta:  vrstni petvaljni dizelski
Moč: 151 kW (205 KM)/4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 420 Nm/ med 1.500 in 3.250 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,9 litra/100 km, 169 g CO2/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 8,5 sekunde od 0-100 km/h
Cena: 49.321/56.921 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.