Slovenski tovornjakarji skrivajo kolesa bolj kot tujci

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Po enem mesecu uporabe sistema elektronskega cestninjenja se je pokazala zanimiva razlika med domačimi in tujimi tovornjakarji.
Oglej si celoten članek

Na začetku aprila je upravljavec slovenskih avtocest Dars uvedel sistem elektronskega cestninjenja tovornega prometa. Prehod je očitno potekal tekoče in še bolje od pričakovanj, saj v prvih dneh po vpeljavi na avtocestah policija ni zaznala "dodatnih zastojev, večje gostote prometa in drugih nevšečnosti, ki smo se jih bali."  Prav tako so očitno zalegla opozorila, naj tovornjakarji neupravičeno ne ubirajo vzporednih poti mimo cestnin.

Na Darsu pravijo, da sistem deluje v skladu s pričakovanji, nekaj "otroških bolezni" pa da ni vplivalo na pravilnost delovanja sistema in pobiranja cestnine, temveč kvečjemu na udobje uporabe tako za voznike kot same upravitelje sistema. 

Tako goljufajo Za 55 evrov si lahko kupijo nov tovornjak

"V prvih dneh delovanja sistema je bilo nekaj težav zaradi dvojnih transakcij, do katerih je lahko prihajalo v posameznih primerih, ki pa se naknadno sistemsko izbrišejo, nekaj se jih je nanašalo na to, da sistem ni zabeležil katere od cestninskih transakcij, kar pa se ravno tako sistemsko uredi z naknadnim premoščanjem vrzeli," pojasnjujejo manjše zaplete pri Darsu.

STE VEDELI? Kako v Sloveniji testirajo tovornjake?

Pri upravljavcu pa opažajo predvsem, da marsikateri uporabnik, torej lastnik ali voznik tovornjaka, ni prebral navodil glede pravilne nastavitve in namestitve naprave v kabini. Tako sedaj prejemajo veliko klicev, kako naknadno spremeniti število osi na tovornjaku. Skupno število osi vlečnega vozila in prikolice je namreč ena od kategorij, ki vplivajo na višino cestnine. Očitno pa je tudi tista kategorija, pri kateri želi največ tovornjakarjev goljufati, kar pa Dars ob pomoči posebnih nadzornih portalov s kamerami in dodatnimi senzorji lahko odkriva. Pri navajanju napačnega števila osi je zanimivo nekoliko večji odstotek domačih uporabnikov.

Foto: Andrej Leban Tovornjak

V prvem mesecu delovanja je  Dars voznikom tovornih vozil izdal okoli 1.300 plačilnih nalogov zaradi poskusov izogibanja cestnini. 

Nov sistem omogoča Darsu tudi precej natančnejše analize dnevnega prometa po posameznih odsekih. A natančnejših podatkov Dars še nima na razpolago, prav tako še nimajo izračuna, koliko več so zaradi novega sistema pobrali cestnin v primerjavi s starim sistemom cestninskih postaj.

Avto V Sloveniji bogatejši za novo znamko tovornjakov

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 08:18 7. Maj 2018.

    Slovenska folklora.

  • 12:35 6. Maj 2018.

    Imajo sistem, ki jim lahko preveri število osi. Toda še vedno mora uporabnik sam nastaviti, koliko osi ime. Očitno je …

  • 10:33 6. Maj 2018.

    Slovenski tovornjakarji najbolj preracunljivi skopuski nateguni kjer se le da. Od mejnega prehoda vrtojba gredo na izvoz gradiska da potem …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.