Potres pri Fordu: ugasnil bo focus, zapirajo nemško tovarno

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Zelo slabe novice za več tisoč zaposlenih v nemški diviziji Forda. Ugaša eden glavnih golfovih rivalov.
Oglej si celoten članek

Ford bo leta 2025 prenehal izdelovati avtomobile v nemški tovarni Saarlouis. Gre za drugo največjo tovarno znamke v Nemčiji za tisto v Kölnu in eno od glavnih središč Fordove proizvodnje v Evropi. 

Vest je v sredo sporočil šef evropskega Forda Stuart Rowley. Ko bodo leta 2025 prenehali izdelovati zdajšnjo generacijo kombilimuzine focus, njegovega naslednika ne bo. S tem se bo upokojil eden glavnih modelov v C segmentu, ki pa je tako kot vsi ostali konkurenti v zadnjih letih po prodajnih številkah daleč od stare slave.

Foto: Ford Prenovljeni ford focus

Ford je eden prvih tradicionalnih masovnih proizvajalcev, ki se bo transformiral v proizvajalca samo še baterijskih vozil. Že leta 2030 oziroma pet let pred napovedano prepovedjo prodaje termičnih motorjev v Evropi bodo izdelovali le še baterijska vozila. "Realnost v industriji je, da za izdelavo električnih vozil potrebujemo manj ljudi," je ob odločitvi povedal Rowley. 

Ob najavi vesti o zapiranju tovarne se je že včeraj popoldne pred tovarno zbralo okoli 2.500 zaposlenih in protestiralo. Da boja za tovarno še ni konec, opozarjajo tudi v tamkajšnjem vplivnem sindikatu IG Metall, kjer napovedujejo, da se bo Fordu po robu postavila celotna dežela Posarje.

Foto: Profimedia Ford Saarloius

V tovarni Saarlouis v bližini nemško-francoske meje je trenutno zaposlenih okoli 4.600 ljudi. Tovarno je v zgodovinskem mestu ameriški Ford odprl leta 1970, potem ko že vse od leta 1929 poteka proizvodnja tudi v osrednji Fordovi evropski tovarni v Kölnu.

Prednost pred Saarlouisom pri preobrazbi za električno dobo je dobila Fordova tovarna v španski Valenciji, v kateri je zaposlenih 6.000 ljudi. Tam trenutno izdelujejo modele kuga, S-max in galaxy, medtem ko so pred časom prenehali izdelovati mondea. Načrt je, da bodo v Valenciji tako kot v Kölnu izdelovali novo generacijo baterijskih vozil, ki bodo v skladu z milijardnim dogovorom zgrajena na Volkswagnovi MEB platformi. V Španiji bodo izdelovali tudi baterije in električne motorje, poroča Forbes.

Kaj bo s tovarno v Saarlouisu, za zdaj ni jasno. Ena od možnosti je, da bi jo odkupil kakšen drug proizvajalec. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.