Spark z iskricami svežine

Foto: Žurnal24 S chevrolet sparkom smo zanetili iskro, a ognja nismo videli. (Foto: Gregor Preb Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24

Your browser doesn’t support HTML5 video

Chevrolet spark med male avtomobile prinaša svežino, a naši prvi vtisi so takšni, da bo za boj s konkurenco potreboval še nekaj več kot le praktičnost in lepo obliko.
Oglej si celoten članek

Zunanja oblika novega chevrolet sparka je sveža in sodobna, zato ni čudno, da smo bili kljub njegovim skopim zunanjim meram na cesti opaženi.

Zunanjost boljša kot notranjost
Iskrico (spark v prevodu pomeni iskra) boste prepoznali po ogromnih žarometih spredaj, ki so poleg velikega zlatega križa na maski njegov zaščitni znak. Karoserija je maksimalno razširjena. Oblikovalci so za bolj agresiven videz dodali številne ostre linije in inovativno odpiranje para zadnjih vrat, kjer ne boste našli klasične kljuke, pač pa je ta skrita v vrata ob bočno zadnje steklo. Škatlasti zadek po atraktivnosti zaostaja za "nosom" vozila, na njem pa prevladujeta dva para okroglih luči, zanimivo oblikovani spojler, ki vizualno deluje kot nadstrešek, in lepo izdelana ter privlačna kromirana izpušna cev. Zanimivo je, da so se oblikovalci odločili na streho postaviti nosilce, kar ni ravno praksa pri malih avtomobilih, vendar pa so sparka z njimi vizualno nekoliko povečali. Zmotila nas je velikost koles. Ti so postavljeni v sam kot karoserije, a minus leti na to, da so kolesa le 14-palčna, kar se pozna pri legi na cesti. 15-palčna so veliko boljša izbira. Navdušeni nismo bili niti nad odpiranjem prtljažnega prostora, saj je za to potreben poteg za ročico v potovalnem prostoru ali pa ključ.

Foto: Žurnal24



Motoristična notranjost
Da stari spark pred novim nima kaj iskati, smo se prepričali tudi ob vstopu v notranjost. Vtis je, da so se oblikovalci potrudili, a rezerve ostajajo. Voznikovo okolje sicer piha na dušo ljubiteljem dvokolesnikov, a bi bilo moderno, če bi se avtomobil pojavil pred tremi leti in ne danes. Ločeni digitalni merilniki nad volanskim obročem niso več zadnja modna muha. Kljub vsemu pa je daleč od tega, da ne bi bil sodoben in predvsem zabaven. Opremljen je z vrsto dodatkov za zabavo, od USB-priključka do vhoda za mp3-sisteme. Glede na to, da smo testirali najbolje opremljeno različico LT, ki premore tudi parkirna pomagala zadaj, smo pogrešali bolj informativen potovalni računalnik in boljši avdiosistem, ki premore le štiri ne preveč zmogljive zvočnike. Radio lahko upravljate z velikimi plastičnimi stikali na sredinski konzoli ali pa s tipkami ob volanu, ki ni usnjen, je pa športno odebeljen. Plastika je preveč trda, a trajna, kakovost izdelave pa na dovolj visoki ravni.

Plus za prostornost, minus za opremo
Pomik vseh stekel je v celoti električen, ni pa impulzen, klimatska naprava pa le enopodročna. Zadovoljni smo bili s profilom sicer udobnih sedežev, ki vas bodo "v sedlu" obdržali tudi ob ostrejših manevrih. V dobro mu štejemo številna odlagalna mesta, največji plus pa si zasluži zaradi prostornosti, ki je je za tako majhen avtomobil res veliko, in to v vse smeri. Zasluga gre dodatnim 15 centimetrom v primerjavi s predhodnikom, ki jih bodo občutili tako potniki spredaj kot na zadnji klopi 3,64 metra dolgega avtomobila. Zaradi visoke zasnove ne bodo trpeli niti vratovi visokoraslih, oblikovalci bi mu lahko namenili le pomično zadnjo klop. To se najbolj občuti pri nakupovanju tedenske zaloge hrane, saj lahko prtljažni prostor pogoltne le za 170 litrov prtljage, če podremo zadnjo klop, pa dobimo zadovoljivih 568 litrov prostora.

Menjalnik ne prepriča
Med vožnjo je spark pravi mestni avtomobil. Vzmetenje je klasično nevtralno – oporniki McPherson na sprednji strani ter sestavljena pogonska os (torzijski prečnik) na zadnjem delu. 1,2-litrski bencinski motor premore 60 kilovatov (81 KM), ki se je pri mestni vožnji izkazal za dovolj živahnega, ne pa tudi pri vožnji na obvoznici ali avtocesti, kjer bo za vas rezerviran zgolj desni vozni pas. Njegovo poslanstvo so pač mestne ulice, zato mu "dirkaštva" ne štejemo v minus. Bolj smo bili zadovoljni z majhnim obračalnim krogom, ki je le pet metrov, in tem, da smo se zaradi njegovih zunanjih mer in odlične preglednosti prebili tudi skozi  najbolj ozke uličice. Manj nas je prepričal petstopenjski ročni menjalnik, ki ni natančen, zato upamo, da bo morda kdaj spark na voljo s samodejnim menjalnikom. Sparka smo največ uporabljali na relacijski vožnji, testni krog (mešani cikel) pa je opravil s povprečno porabo 6,5 litra, kar je v skladu s pričakovanji.

Foto: Žurnal24

Za varnost je dobro poskrbljeno s sistemom ABS in šestimi varnostnimi blazinami, med dodatki je tudi ESP-sistem, cena katerega je 240 EUR, z njim opremljeni spark pa je na trčenjih Europ NCAP prejel pet zvezdic. Cena osnovnega modela se s 7.675 evri začenja pod razrednim povprečjem, testnik z najmočnejšim motorjem in najdražjo ravnjo opreme pa stane 10.950 evrov.

Podatki o vozilu: (Chevrolet spark 1,2 LT 5vrat)
Motor: 1.206 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 60 kW (81 KM)/6.200 vrtljajih na minuto
Navor: 111 Nm/ pri 4.800 vrtljaji na minuto
Poraba: 6,5 litra/100 km (mešani cikel - test), 119 g CO2/km
Zmogljivosti: 164 km/h, 12,1 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.640x1.597x 1.552, medosna razdalja 2.375, prtljažnik (v litrih): 170/568
Cena testnega modela: 10.950 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.