Športnik v službi udobja

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Porsche je v centru varne vožnje na Vranskem predstavil celotno paleto vozil in na tržno pot v Sloveniji tudi uradno pospremil težko pričakovano panamero.
Oglej si celoten članek

Porsche je z njo tretjič v zgodovini zaplaval v za to znamko neznane vode. Prvič se je to zgodilo s predstavitvijo športnega terenca cayenna, drugič z idejo vgradnje dizelskega motorja v enega od modelov stuttgartske znamke in tretjič z limuzino najvišjega kova in dolžino le malenkost pod petimi metri.

Izrazit hišni oblikovalski slog
Pri Porscheju so se projekta lotili z dveh strani, in sicer so mu želeli nadeti obliko, sorodno športni 911, kar pomeni široka ramena oziroma boke, nizek motorni pokrov in izrazito športno bočno silhueto. Glede na videno lahko rečemo, da je delo oblikovalcem izvrstno uspelo, saj kljub štirivratni zasnovi deluje dinamično in ne tako zajetno, kot bi pričakovali glede na dolžino (v dolžino meri 4,97 v širino pa 1,93 metra, medosje pa znaša 2,92 metra). Tudi z boka deluje zelo dinamično, najdemo pa tudi športne detajle, kot sta škrgi za prvim kolesnim parom. Na zadku se ponovi koncept širokih bokov, ki med seboj držita za znamko tipično oblikovan zadek. Pri hitrostih nad 90 km/h se nad zadkom razbohoti tudi spojler, ki mu lahko voznik nastavlja naklon, pri hitrostih nad 205 km/h pa zasede položaj, kjer ustvarja največji podtlak, pred tem pa čim manjši zračni upor. Tudi sama po sebi je panamera zelo aerodinamično oblikovana, saj količnik zračnega upora (Cx) znaša 0,29, pri turbo različici pa  0,30.
   Veliko novega in predvsem prestižnega čaka obiskovalca znotraj. Voznikov delovni prostor je spet tipičen za tega proizvajalca vključno z osrednjim merilnikom, ki je, kot je to že v navadi, rezerviran za vrtljaje. Notranjost je dobavljiva tudi v številnih barvnih kombinacijah, poleg usnja končno podobo še izboljšata privlačen les oziroma aluminij. Glede prostora bi glede na mere in proporce pričakovali veliko prostora, glede na športno zasnovo pa spet ne toliko. Temu so inženirji namenili veliko pozornosti in z nižjim položajem sedežev predvsem v drugi vrsti dosegli, da se tudi zadaj sedi razredu primerno, predvsem pa zna presenetiti količina prostora nad glavami zadaj sedečih. Poleg tega ima panamera tudi 445-litrski prtljažnik, kar je mnogo več kot le za kakšno kreditno kartico in torbo za golf. To so inženirji dosegli s posebno oblikovanim rezervoarjem za gorivo, ki je nameščen tudi neposredno nad zadnjo os in meri konkretnih sto litrov. 

Vsa napredna tehnika na enem mestu
Presenečenja pa se kar vrstijo pod motornim pokrovom, kjer za zdaj domuje le 4,8-litrski V8 agregat, ki v kombinaciji z eno turbino razvije 294 kilovatov in 400 Nm navora, biturbo različica pa 368 kilovatov in tovornjaških 700 Nm navora. Vse to zadošča za pospešek do stotice v petih oziroma 4,2 sekunde (turbo) in končno hitrost 282 oziroma 303 km/h (turbo). Ob tem naj bi panamera v povprečju porabila le 11,1 litra bencina, turbo pa le 12,2 litra. To so dosegli s posebno oblikovanim dnom avtomobila, prvič v tem razredu predstavljenim menjalnikom z dvojno sklopko PDK (ima tudi launch control funkcijo) in sistemom start&stop, konkretni prihranek pri gorivu pa naj bi zaradi uporabe teh sistemov znašal slabe tri litre. Prihodnje leto naj bi ponudbo dopolnili še z V6-motorjem, slednji naj bi bil del tudi hibridne različice z dvema elektromotorjema, ki pride še leto kasneje. O dizelski različici za zdaj še razmišljajo, predvsem je vprašanje, ali obstaja za to dovolj veliko povpraševanje.

In tu pride do izraza drugi, tehnološki vidik, v katerem panamera prav tako ne zaostaja, ampak v marsičem tudi močno vodi pred konkurenco, ki jo pri Porscheju vidijo predvsem v mercedesu CLS  in maseratiju quattroporte. Vse panamere imajo tako nabor tehnoloških kratic, s katerimi ali avto sam ali voznik uravnavata vse od delovanja motorja in menjalnika do trdote blaženja in še česa. Posebnost in predvsem novost predstavlja zračno vzmetenje (PASM), ki deluje dvostopenjsko in pri športnih nastavitvah uporablja le spodnji del vzmeti, medtem ko zgornja komora postane povsem negibna. Posledica tega je veliko trše in neposredno vzmetenje, namenjeno večjim voznim naporom. Poleg tega so tu še sistem za uravnavanje podvozja PDCC ter sistem PCM in PSM. Vse to zagotavlja suverene in izrazite vozne lastnosti, predvsem pa je mogoče, da igro vodi avto in vozniku dopušča veliko svobode in napak, ali pa voznik povsem prevzame vajeti v svoje roke, avto pa mu omogoča zelo dinamično in športno vožnjo, podobno kot pri super športnikih.

S stališča opreme gre že v osnovi za popolno opremljen avto, so pa pri Porscheju pripravljeni zapolniti vse želje še tako petičnih, tako da ponujajo praktično vse, kar koncern, katerega del je Porsche, tudi premore. Vse to sicer za konkretno ceno, ki se začnejo pri 109 tisočakih za različico z zadnjim pogonom, panamero S, na 118 tisočakov cenijo štirikolesno gnano različico 4S, za turbo različico pa boste odšteli najmanj 155 tisočakov. Pri uvozniku pravijo, da bodo letos prodali nekje od 12 do 14 vozil, večina tega pa bo najdražjih turbo.

V okolici Celja smo preizkusili čare nove Porschejeve lepotice in moramo reči, da je avto odličen in preprost za voziti, dobro pa skriva tudi centimetre, saj se ne pelje kot pet metrov dolg avto, ampak kot bi bil vsaj številko manjši. Nekoliko slabša je le preglednost nazaj. O moči in zmogljivostih pa bi lahko razpravljali ure in ure. Naj rečemo le odlično in nadzorljivo.

Za konec še beseda ali dve o preizkusnem dnevu. Pri Porscheju so za novinarje pripravili zanimiv prikaz delovanj večine elektronskih pomagal tako na drsni plošči kot v slalomu. V zasledovalni vožnji smo preizkusili, kdo je hitrejši med ovinki: 911 carrera, boxterS ali 911 targa 4S, na terenskem delu pa, kakšne naklone prenese (dizelski) cayenne.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.