Audi je z novincem razširil in obogatil hišno terensko paleto, se pa Q5 s svojimi 463 centimetri,
kolikor meri v dolžino, postavlja ob bok srednje velikih suvov. V višino meri zgolj 1,85 metra,
tako da opazovalcu deluje kot neke vrste povišani karavan. Medosna razdalja ob tem znaša 2.81
metra, kar obljublja prostorno notranjost, namenjeno do petim odraslim osebam. Sprednji del je
oblikovan zelo skladno, vzporedno pa lahko iščemo pri večjem vratu Q7 in najmanjši hišni limuzini
A4. Tudi zadek je oblikovan zelo skladno, a vseeno ne skriva dinamičnega porekla, svetila pa
sestavlja zanimiva in všečna kombinacija LED diod. Te krasijo tudi prednja svetila, če je model
opremljen s ksenonskimi lučmi, ter smerokaze v bočnih ogledalih. Še najbolj klasično Q5 izgleda z
boka, kjer prevladujejo umirjene limuzinske linije.
Notranji prostor je oblikovan po vzoru večjih hišnih modelov, kar pomeni prečiščeno
limuzinsko notranjost. Osrednji del sredinske konzole predstavljajo upravljala klimatske naprave in
avdio naprave, pod katero se lahko na željo stranke podpiše sam Bang&Olufsen. Na sredinskem
grebenu je prostor poleg prestavne ročice našel še MMI sistem, preko katerega upravljate z večino
infotelematskih sistemov. Uporabljeni materiali so zelo dobri, variirajo pa glede na kupčeve želje
in potrebe od aluminija, žlahtnega lesa, kroma, usnja do alkantare.
Če je vstopanje še podobno tistemu pri terencih, pa je sedenje na prednjih sedežih in občutek
za volanom, zelo limuzinski. Prostora in s tem udobja je dovolj tako spredaj kot na zadnji klopi,
nad potniki v obeh vrstah pa se lahko razprostira panoramsko okno, ki še zvišuje zračnost in
svetlost notranjega prostora. Prtljažnik v osnovi meri 540 litrov, prtljažni prostor pa je možno
povečevati vse do 1.560 litrov prostornine. Pod njegovim (povsem ravnim) dnom je še uporaben
predal, mogoče pa je dokupiti tudi pomično zadnjo sedežno klop, z 100 milimetrov vzdolžnega pomika.
Motorno paleto sestavljajo štirje agregati, vsi z prisilnim polnjenjem. Bencinske barve
zastopata 2,0- in 3,2-litrska TFSI, ki razvijeta 155 oziroma 199 kilovatov največje moči. Na
dizelski strani pa najdemo 2,0- in 3,0-litrska TDI agregata z vbrizgavanjem preko skupnega voda.
Zmoreta največjo moč 125 oziroma 176 kilovatov. Q5 z dvolitrskim TDi pospeši od 0-100 km/h v 9,5
sekunde in doseže največjo hitrost 204 km/h, ob tem pa v povprečju porabi le 6,7 litra plinskega
olja. Močnejši turbodizel doseže končnih 225 km/h in stotico doseže v 6,5 sekunde, povprečna poraba
pa vseeno znaša skromnih 7,5 litra. Oba 2,0-litrska motorja sta opremljena s šest stopenjskim
ročnim menjalnikom, medtem ko sta šestvaljnika opremljena s prenovljenim sedem stopenjskim
menjalnikom, z dvema sklopkama S tronic. Del opcijske opreme je tudi audi drive select ali sistem
uravnavanja vozne dinamike.
Kljub cestni zasnovi znaša oddaljenost od tal 200 milimetrov, vse različice pa so serijsko
opremljene s štirikolesnim pogonom quattro. Q5 tako premaga klančnine z naklonom do 31 stopinj,
prevozi brežine pod kotom 25 stopinj in brede do globine 50 centimetrov.
Q5 je že v seriji bogato opremljen, na voljo pa so še številni udobnostni dodatki ali
tehnični pripomočki, med katerimi omenimo samo audi lane assist, parkirno asistenco, radarski
tempomat, sistem, ki izničuje možnost naleta, in sistem za ublažitev trka. Poleg tega so na voljo
še številni S-line oblikovni dodatki, exclusive terenski paketi ter platišča, vse do mere 20
palcev.
Cene se pričnejo pri 42.978 evrih na bencinski strani in 40.983 evrih na dizelski strani.
Številko manjši Q7
Slovenski avtomobilski trg premium cestnih terencev je bogatejši še za enega predstavnika audija Q5, ki združuje poslanstvo športne limuzine, prilagodljivost karavana in zmogljivost terenca.