Štirivaljnikom se slabo piše

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Majhni trivaljni motorji s turbinami skokovito pridobivajo na priljubljenosti. V svoje modele, ne le mestne, ampak tudi družinske ter lahka gospodarska vozila jih vgrajuje vse več avtomobilskih proizvajalcev.
Oglej si celoten članek

Trivaljni motorji niso več nikakršna novost. Že pred skoraj dvema desetletjema so trivaljnik s turbopuhalom vgrajevali v smarte, a to so bili skromno zmogljivi motorji in zato niso množično prodrli v srca kupcev. Tudi Opel je že davno v corso vgradil litrski trivaljnik, a ga zaradi podobnih vzrokov kot Smart ni razvijal dalje. Predvsem pa so bili to časi, ko je avtomobilska industrija stavila na dizelske motorje.

Dizel in bencinar v enem

Danes je povsem drugače. Trivaljniki s pomočjo turbine z močjo in pospeški niso več podhranjeni, njihova prednost je, da združujejo najboljše iz sveta bencinske in dizelske tehnologije.

Poleg Forda, ki bo ob prihodu nove generacije mondea "mali" pogonski agregat vgrajeval v skupno 11 modelov, agregate s tremi valjni množično v svoje modele vgrajuje naveza Renault-Nissan, trivaljniki bodo vgrajeni v novega twinga in smarta, ki ju bodo proizvajali v Revozu v Novem mestu, na njih v prihodnosti na veliko stavijo pri BMW, trivaljnik s turbino je svoje mesto našel v novem VW polu, prednosti trivaljnika so spoznali tudi pri Oplu in General Motorsu, in še bi lahko naštevali.

Številne prednosti

V začetku so imeli mnogi pomisleke glede trivaljnikov s prostornino primerljivo s steklenico vode. Kmalu so tudi strokovnjaki priznali, da tako zmanjševaje motorjev predstavlja priložnost za avtomobilsko industrijo, ki se bori z zmanjševanjem izpustov škodljivega CO2 v ozračje. Poleg tega naj bi bili v primerjavi s štirivaljniki do 15 odstotkov gospodarnejši s porabo goriva. Strokovnjaki med prednostmi naštevajo še večjo prožnost agregatov, navor v nizkih vrtljajih in manjšo maso.

Že tretjič najboljši motor leta

Fordov enolitrski turbo trivaljni bencinski ecooost agregat je bil pred kratkim tretje leto zapored izbran za mednarodni motor leta in prvi motor sploh, ki je to prestižno nagrado prejel trikrat zapored.

Nazivi so pripomogli k večji prepoznavnosti motorja med kupci Fordov, saj 1,0-litrski ecoboost zdaj poganja enega od petih novih Fordov v Evropi; 3-valjnik pa je najbolj priljubljen evropski bencinski motor s turbopolnilnikom. V primerjavi s prvimi šestimi meseci leta 2013 je Ford letos prodal za 15 odstotkov več vozil, oziroma okoli 120 tisoč vozil opremljenih z 1,0-litrskim ecoboostom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.