Avto
207 ogledov

Štirivaljnikom se slabo piše

Ford tourneo courier Gregor Prebil
Majhni trivaljni motorji s turbinami skokovito pridobivajo na priljubljenosti. V svoje modele, ne le mestne, ampak tudi družinske ter lahka gospodarska vozila jih vgrajuje vse več avtomobilskih proizvajalcev.

Trivaljni motorji niso več nikakršna novost. Že pred skoraj dvema desetletjema so trivaljnik s turbopuhalom vgrajevali v smarte, a to so bili skromno zmogljivi motorji in zato niso množično prodrli v srca kupcev. Tudi Opel je že davno v corso vgradil litrski trivaljnik, a ga zaradi podobnih vzrokov kot Smart ni razvijal dalje. Predvsem pa so bili to časi, ko je avtomobilska industrija stavila na dizelske motorje.

Dizel in bencinar v enem

Danes je povsem drugače. Trivaljniki s pomočjo turbine z močjo in pospeški niso več podhranjeni, njihova prednost je, da združujejo najboljše iz sveta bencinske in dizelske tehnologije.

Poleg Forda, ki bo ob prihodu nove generacije mondea "mali" pogonski agregat vgrajeval v skupno 11 modelov, agregate s tremi valjni množično v svoje modele vgrajuje naveza Renault-Nissan, trivaljniki bodo vgrajeni v novega twinga in smarta, ki ju bodo proizvajali v Revozu v Novem mestu, na njih v prihodnosti na veliko stavijo pri BMW, trivaljnik s turbino je svoje mesto našel v novem VW polu, prednosti trivaljnika so spoznali tudi pri Oplu in General Motorsu, in še bi lahko naštevali.

Številne prednosti

V začetku so imeli mnogi pomisleke glede trivaljnikov s prostornino primerljivo s steklenico vode. Kmalu so tudi strokovnjaki priznali, da tako zmanjševaje motorjev predstavlja priložnost za avtomobilsko industrijo, ki se bori z zmanjševanjem izpustov škodljivega CO2 v ozračje. Poleg tega naj bi bili v primerjavi s štirivaljniki do 15 odstotkov gospodarnejši s porabo goriva. Strokovnjaki med prednostmi naštevajo še večjo prožnost agregatov, navor v nizkih vrtljajih in manjšo maso.

Že tretjič najboljši motor leta

Fordov enolitrski turbo trivaljni bencinski ecooost agregat je bil pred kratkim tretje leto zapored izbran za mednarodni motor leta in prvi motor sploh, ki je to prestižno nagrado prejel trikrat zapored.

Nazivi so pripomogli k večji prepoznavnosti motorja med kupci Fordov, saj 1,0-litrski ecoboost zdaj poganja enega od petih novih Fordov v Evropi; 3-valjnik pa je najbolj priljubljen evropski bencinski motor s turbopolnilnikom. V primerjavi s prvimi šestimi meseci leta 2013 je Ford letos prodal za 15 odstotkov več vozil, oziroma okoli 120 tisoč vozil opremljenih z 1,0-litrskim ecoboostom.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.