Stoenka še ni rekla zadnje besede

Foto: Žurnal24 Zastava je na marčevskem avtosalonu v Beogradu predstavila novo skalo 55, bolj z Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Srbska tovarna Zastava je na avtosalonu v Beogradu pokazala novo generacijo zimzelene skale 55. Avtomobil je bil eden od hitov salona.
Oglej si celoten članek

Resnici na ljubo na zunaj avtomobil, ki so ga od leta 1971 proizvedli že v neverjetnih 1,5 milijona primerkih, ostaja skoraj popolnoma identičen modelom iz konca 80. let, ko je bila stoenka zelo priljubljena tudi v takratni socialistični republiki Sloveniji.

 

Zgodovina

Skala 55 je skozi čas le malo spremenjena potomka zastave 101 in 128, ki so ju v Kragujevcu izdelovali po Fiatovi licenci. Originalni fiat 128 je bil eden od najbolj markantnih avtomobilov na začetku sedemdesetih let, leta 1970 je bila izglasovan za evropski avto leta. 38 let pozneje njegov duh še vedno živi v Srbiji.

Spremenjena so le vzvratna ogledala in kljuke vrat, ki si jih je skala isposodila od zastave 10 (Fiatov model punto prejšnje generacije, ki ga tudi izdelujejo v Kragujevcu). Znotraj je sprememb nekoliko več, tovarna izpostavlja spremenjeno armaturno ploščo z modrimi in rdečimi dodatki, običajnim merilnikom se je pridružil še tisti za vrtljaje motorja. Tudi notranje ogledalo in troblja sta od "desetke", novi in "nadvse udobni" so sedeži.

Odslej bo en ključ zadostoval
V promocijskem letaku je še posebej izpostavljeno dejstvo, da imajo nove skale odslej samo en ključ za odpiranje vrat, prtljažnika in zagon motorja. Nekaj sprememb je tudi pod motornim pokrovom, kjer sicer tudi v novi generaciji brni preizkušeni 1,1-litrski bencinar (46 kW/63 KM). Največja pridobitev je aluminijasti hladilnik motorne tekočine, tudi podvozje je bilo izboljšano s Fiatovimi deli. Da je skala tehnološko napredna, priča možnost vgradnje 40-litrskega rezervoarja za plinski pogon.

O kakšni varnostni opremi poleg varnostnih pasov ni govora, znanstvena fantastika za prihodnje desetletje ostajata tudi centralno zaklepanje ali klimatska naprava. Zaradi tehnične zaostalosti nove skale 55 tako ne bo mogoče kupiti v Sloveniji, saj ne ustreza evropskim standardom.

Cena je njen glavni adut
In zakaj je bila skala tako oblegana v Beogradu? Še vedno je eden od najbolj priljubljenih modelov v Srbiji in še vedno je zelo poceni. Preračunano bi bila lahko ta petvratna limuzina vaša že za 4401 evro. Da ne govorimo o tem, kako dober dirkalnik lahko naredimo iz nje z nekaj brkljanja in vgradnjo originalnih Fiatovih delov, ki jih najdemo na italijanskih odpadih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.