Avto
613 ogledov

Stoenka še ni rekla zadnje besede

Zastava je na marčevskem avtosalonu v Beogradu predstavila novo skalo 55, bolj z
1/7
Žurnal24 main
Srbska tovarna Zastava je na avtosalonu v Beogradu pokazala novo generacijo zimzelene skale 55. Avtomobil je bil eden od hitov salona.

Resnici na ljubo na zunaj avtomobil, ki so ga od leta 1971 proizvedli že v neverjetnih 1,5 milijona primerkih, ostaja skoraj popolnoma identičen modelom iz konca 80. let, ko je bila stoenka zelo priljubljena tudi v takratni socialistični republiki Sloveniji.

 

Zgodovina

Skala 55 je skozi čas le malo spremenjena potomka zastave 101 in 128, ki so ju v Kragujevcu izdelovali po Fiatovi licenci. Originalni fiat 128 je bil eden od najbolj markantnih avtomobilov na začetku sedemdesetih let, leta 1970 je bila izglasovan za evropski avto leta. 38 let pozneje njegov duh še vedno živi v Srbiji.

Spremenjena so le vzvratna ogledala in kljuke vrat, ki si jih je skala isposodila od zastave 10 (Fiatov model punto prejšnje generacije, ki ga tudi izdelujejo v Kragujevcu). Znotraj je sprememb nekoliko več, tovarna izpostavlja spremenjeno armaturno ploščo z modrimi in rdečimi dodatki, običajnim merilnikom se je pridružil še tisti za vrtljaje motorja. Tudi notranje ogledalo in troblja sta od "desetke", novi in "nadvse udobni" so sedeži.

Odslej bo en ključ zadostoval
V promocijskem letaku je še posebej izpostavljeno dejstvo, da imajo nove skale odslej samo en ključ za odpiranje vrat, prtljažnika in zagon motorja. Nekaj sprememb je tudi pod motornim pokrovom, kjer sicer tudi v novi generaciji brni preizkušeni 1,1-litrski bencinar (46 kW/63 KM). Največja pridobitev je aluminijasti hladilnik motorne tekočine, tudi podvozje je bilo izboljšano s Fiatovimi deli. Da je skala tehnološko napredna, priča možnost vgradnje 40-litrskega rezervoarja za plinski pogon.

O kakšni varnostni opremi poleg varnostnih pasov ni govora, znanstvena fantastika za prihodnje desetletje ostajata tudi centralno zaklepanje ali klimatska naprava. Zaradi tehnične zaostalosti nove skale 55 tako ne bo mogoče kupiti v Sloveniji, saj ne ustreza evropskim standardom.

Cena je njen glavni adut
In zakaj je bila skala tako oblegana v Beogradu? Še vedno je eden od najbolj priljubljenih modelov v Srbiji in še vedno je zelo poceni. Preračunano bi bila lahko ta petvratna limuzina vaša že za 4401 evro. Da ne govorimo o tem, kako dober dirkalnik lahko naredimo iz nje z nekaj brkljanja in vgradnjo originalnih Fiatovih delov, ki jih najdemo na italijanskih odpadih.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.