Takole se je digitaliziral analogni avtomobil

Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland
Vozili smo opel grandland, ki je bo modelni prenovi doživel več kot le izgubo črke X v imenu. Predvsem pa je vstopil v digitalno dobo.
Oglej si celoten članek

Danes je že skoraj pozabljena črka X, ki je na koncu imena označevala Oplove športne terence in je bila dolgo nekaj samoumevnega. Opel jo je uvedel leta 2012, ko je predstavil prvo mokko X. Potem sta jo dobila tudi crossland X in grandland X, čeprav je slednji nastal že pod taktirko Oplovega novega lastnika, skupine PSA oziroma Stellantis. Po osmih letih je leta 2020 z novo generacijo črko X v imenu prva opustila prav nova mokka, za njo pa ob medgeneracijskih prenovah postopoma tudi crossland in grandland.

Presenečenje Ko se mulci na zadnji klopi režijo skozi steklo ...

Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland

Opel grandland v imenu torej po novem nima črke X, a to seveda ni edina razlika, saj je novega še marsikaj drugega. Denimo videz prednjega dela, s katerim je oblikovalcem uspelo, da so avtomobil zelo klasičnega videza močno posodobili. In to s preprostim  ukrepom, da so nanj z mokke preslikali značilni Oplov vizir. Ta pa grandlandu ni posodobil le prednjega dela, ampak se zdi, da je pomlajen kar celotni avtomobil, pa čeprav se zares ni spremenilo nič drugega. Morda velja omeniti le še napis GRANDLAND na zadku. Ta je namreč tudi nov.

PRIMA test PRIMA test: kateri je ta hip najboljši kompaktni SUV pri nas?

Digitalna armaturna plošča

Enako korenita kot sprednji del je tudi sprememba armaturne plošče v notranjosti. Oplovi oblikovalci so namreč iz mokke v grandlandovo notranjost preslikali tudi celotno armaturno ploščo, ki je postala povsem digitalna in o analognih instrumentih iz prejšnjega grandlanda ni ostalo ne duha ne sluha. Razen spodnjega dela oziroma sredinskega grebena, ki je ostal enak kot prej. To pomeni, da je glandland kljub digitalizaciji ohranil nekaj analognih stikal, predvsem pa se analogno še vedno upravlja klimatsko napravo, kar je dobro.

Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland

Grandland je torej digitaliziran,  vendar v tem pogledu še vedno spada v malce starejšo generacijo, z uporabniškim vmesnikom, s katerim je bliže oplu mokki ali peugetu 3008 kot pa oplu astri ali peugeotu 308, ki sta dobila najnovejšo različico, ki deluje veliko bolj učinkovito. V grandlandu se je zato treba sprijazniti z občasnimi zamudami in slabšo grafiko, kar pa ne velja za funkcionalnosti, s katerimi je kar dobro založen. Predvsem pa je solidna digitalna armaturna plošča, ki kljub temu, da ni najbolje zasenčena, nima težav s preglednostjo. Predvsem pa je dovolj prilagodljiva, da ne bo občutka prikrajšanosti.

Avto Test: Če bi zaprl oči ...

Prostor je ostal enak

Nad prostornostjo grandlanda se doslej nismo pritoževali in, ker se to ni spremenilo, tudi zdaj velja, da je prostora več kot dovolj. Spredaj lahko voznika in sovoznika, kar  je veljalo tudi za testni avto, razvajajo ergonomski sedeži, zadaj pa potniki kolen tudi ne tiščijo v sprednje sedeže.  Tudi prtljažnik je povsem soliden in predvsem solidno povečljiv. Grandland žal trpi za tipično pomanjkljivostjo sodobnih avtomobilov, slabim razgledom nazaj, zato bi bilo dobro, če bi mel bolj kakovostno vzvratno kamero. Vanj je namreč vgrajena precej nizko ločljiva, zato slika na zaslonu ni vedno zanesljiva.

Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland

Je pa zato odlično deloval neki drugi sistem. Testni grandland je bil namreč opremljen ne le s sistemom za preprečitev zapustitve voznega pasu, ampak tudi s sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu. Preskusil sem ga med vožnjo čez Trojane in lahko potrdim, da je v kombinaciji z radarskim tempomatom poskrbel, da sem volanski obroč zares le držal, avtomobil pa je smer lepo po sredi pasu držal sam. Če pa sem volan spustil, je hitro ugotovil, da nekaj ni v redu, in me najprej opozoril, potem pa se je izključil in me prisilil v prevzem nadzora med vožnjo. Tudi sam vklop sistema je povsem pregleden, saj sta temu namenjena dva fizična gumba na sredinski konzoli.

Presenečenje Vozili smo električnega posebneža

Grandland je s koncernske police z opremo sicer pridobil tudi nočni vid, sistem, ki se vključi ob mraku in vas s pomočjo infrardeče kamere opozarja na objekte in predvsem ljudi in druga živa bitja pred vami, dobro pa je, da je serijsko na voljo tudi led osvetlitev.

Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland

Klasični pogon

Opel grandland je sicer na voljo tudi s priključno hibridnim pogonom, ki je lahko tudi štirikolesni, testni pa je imel še klasično motorizacijo in sprednji pogon. Tega sestavljata preskušeni PSA-jev 1,2-litrski turbobncinski trivaljnik, tokrat z največjo močjo 130 'konjev', in osemstopenjski samodejni menjalnik. Gre za povsem solidno motorizacijo, ki nima veliko dela s skoraj poldrugo tono težkim avtomobilom in mu zagotovi tudi zmerno športnost, če si voznik te morebiti zaželi.

B križanec Izgubil X v imenu, dobil X v vsebini

Pri tem mu pomaga tudi kombinacija solidno natančnega volana in prav tako solidnega podvozja, ki pa ne skriva, da je grandland razmeroma visok avtomobil, ki se v ovinku rad tudi malce bolj nagne. Se pa zna poraba goriva ob priganjanju dvigniti precej čez uradno deklariranih 6,4 litra na sto kilometrov. Na testu je bila namreč bliže osmim litrom.

Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland

Opel grandland se je torej z medgeneracijsko prenovo precej digitaliziral in posodobil, a še vedno ostaja malce konservativen, vsaj ko gre za razmerje do ostale ponudbe v okviru skupine Stellantis.

PRIMA test Primerjali smo 12 SUV-jev, kateri je najbolj družinski?

 

Opel grandland ultimate 1.2 AT8

Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm

Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 230 Nm pri 1.750 vrtljajih

Zmogljivosti: 188 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.477 x 1.856 x 1.609, medosna razdalja 2.675

Prtljažnik (v litrih): 514-1.625

Poraba: 6,4 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 144 g/km

Cena v evrih: 41.840

Foto: Anže Petkovšek Opel Grandland  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 08:44 28. December 2022.

    Več kot je noter enih igračk, več lahko crkne. Ne pozabit, da so Rusi mdr dobili vojno, ker so imeli …

  • 16:39 27. December 2022.

    Digitalno si zataknite za klobuk in odjahajte v soncni zahod. Tv ekrani na vseh koncih. Asistentov za cel almanah. A …

  • 08:10 27. December 2022.

    Predraga polpremičnina!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.