Tale mini bi bil všeč Alecu Issigonisu

Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition Foto: Saša Despot Mini First Edition
Mini je pripravil različico svojega malčka, ki se kar precej razlikuje od tistih, ki jih običajno vozimo. Preskusili smo namreč najbolj osnovni mini, ki ga lahko v Sloveniji danes kupimo.
Oglej si celoten članek

In tak dokazuje, da je mini one v osnovi zelo preprost avtomobil, ki pa več kot le izpolni tisto, kar se od avtomobila pričakuje, saj mu dinamike gotovo ne manjka. Takšen bi gotovo bil všeč oblikovalcu starodobnega minija morrisa Alecu Issigonisu, ki si ga je zamislil kot poceni, preprost avtomobil za množice in gotovo ni pričakoval, da bo ne le postal ena največjih avtomobilskih uspešnic nasploh, ampak tudi soliden športnik.

Avto Na testu eden najbolj zabavnih avtomobilov ta hip

Foto: Saša Despot Mini First Edition

Vendar pa je bil v začetku mini morris predvsem otrok prve velike naftne krize, ki je na zahodu izbruhnila med sueško krizo leta 1956. Prvo veliko pomanjkanje naftnih derivatov je namreč vodilne iz britanskega koncerna BMC pripravilo do tega, da so Issigonisu odobrili razvoj majhnega avtomobila, ki jim ga je že nekaj časa ponujal. In tako je leta 1959 avtomobilsko javnost osupnil z avtomobilčkom, ki je precej posegel v dotedanje razumevanje avtomobilskega sveta.

Drzno Takšnih minijev pa nismo vajeni

Predvsem je bil za svoje čase izredno majhen, kljub temu pa so se v njem lahko peljali štirje odrasli s prtljago. Pole tega je imel tudi posamično vpetje koles in vzmeti iz stisnjene gume ter pogon na prednji kolesi, za katerega je skrbel prečno vgrajeni motor, ki je z menjalnikom tvoril zaokroženo celoto. In kot tak je kljub celo za svoje čase razmeroma skromni moči bil zelo živahen in se je predvsem lepo in športno peljal.

Foto: Saša Despot Mini First Edition

Tako je bila rojena legenda, ki je v začetku tisočletja dobila reinkarnacijo v – BMW-jevem - miniju nove dobe, ki pa se je od njega oddaljil v tem, da nikoli ni bil ravno skromen avtomobil, ki bi si ga lahko, tako kot njegovega zgodovinskega predhodnika, privoščili mladi.

Analognost in koristi pametnega telefona

Pri Miniju so se zato odločili, da bodo za mlade z manj denarja in bolj preprostimi pogledi na avtomobilsko opremljenost in motorno moč pripravili posebno različico mini one first edition, ki je z osnovno ceno 18.990 evrskih tisočakov gotovo bolj dosegljiva mlademu vozniku kot pa druge različice minija. Ali pa tistemu, ki je minija vedno hotel imeti, pa se mu je vedno zdel predrag.

Foto: Saša Despot Mini First Edition

In kaj dela minija one first edition drugačnega od drugih minijev? Predvsem bolj skromna opremljenost. Ta se vidi že na zunaj, kjer je iz karoserijskega laka kar precej izstopa črna plastika in tudi oblike odbijačev so nekako bolj grobe, predvsem pa znotraj. Notranjost je namreč precej manj digitalizirana, ko smo od predlani vajeni v avtomobilih te znamke. Ko sem sedel v tesni avtomobil , sem namreč najprej opazil, da pred mano ni digitalne ploščice za prikazovanje podatkov o vožnji, ampak pravi analogni merilniki z majhnim LCD zaslončkom za prikaz najpomembnejših obstranskih podatkov. Natanko takšni, kot jih je mini imel pred digitalno prevlado.

Avto Otrok prve velike naftne krize

Sicer je vse bolj ali manj enako, vključno z velikim krogom na armaturni plošči, v katerem so stikala in digitalni zaslon infozabavnega sistema. Ta je za razliko od drugih različic precej skromen in denimo nima možnosti navigacijske naprave, saj so pri Miniju izhajali iz dejstva, da imajo mladi tako ali tako pametne telefone, ki jih bodo gotovo prezrcalili na zaslon in zato takšnih malenkosti ne potrebujejo.

Foto: Saša Despot Mini First Edition

Morda malce sporno je le, da so se pri Miniju odločili, da bodo zmanjšali tudi nabor varnostnih in asistenčnih sistemov, saj je bil testni avtomobil v tem oziru zelo pomanjkljivo opremljen. Morda bi bila vgradnja teh predvsem v oziru mladih voznikov kot ciljne publike zelo priporočljiva.

Pravi majhen mini

Kar se tiče same prostornosti in udobja, je mini one tudi v izvedbi first edition predvsem majhen avtomobil, v katerem je udobno le vozniku in sovozniku, majhen pa je tudi prtljažnik. A kaj več bi od minija težko pričakovali. Drugače pa je, ko govorimo o voznih lastnostih, ki so predvsem zabavne in kljub za bavarsko podjetje skromni moči imenitno dinamične.

Foto: Saša Despot Mini First Edition

Mini one first edition je namreč na voljo z 1.5-litrskim turbobencinskim trivaljnikom, ki razvija moč 75 kilovatov oziroma 102 'konjev'. Pomota, bi lahko rekli. Tako močan mini one first edition je namreč na voljo zdaj, na testu pa smo imeli še primerek, ki e bil naročen še pred povečanjem osnovne moči. Testni mini je namreč imel motor, ki je razvijal moč 55 kilovatov oziroma 75 'konjev'. Pri Miniju so se očitno ustrašili, da bo takšen kljub vsemu prešibak in so mu malce dvignili moč.

Avto Kako uporaben je pozimi priklopni hibrid?

Vendar pa jim ne bi bilo treba skrbeti, saj motor v kombinaciji z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom ni kazal znakov podhranjenosti. Prav nasprotno, bil je kar prijetno živahen in se je lepo skladal z naravo malce manj opremljenega minija. In takšen avtomobilček bi gotovo bil všeč tudi gospodu Alecu Issigonisu, tako kot starodobni izvirnik pa z zmerno porabo nekako ustreza tudi sedanji naftni krizi.

Foto: Saša Despot Mini First Edition

Podatki o vozilu (mini one first+ edition)

Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.499 ccm

Največja moč: 75 kW (102 KM) pri 4.250-6.000 vrtljajih

Največji navor: 190 Nm pri 1.380-3.600 vrtljajih

Zmogljivosti: 193 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.863 x 1.727 x 1.414, medosna razdalja 2.495

Prtljažnik (v litrih): 211—731

Poraba: 5,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 124 g/km

Cena v evrih: 18.990

Foto: Saša Despot Mini First Edition

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 11:40 27. Marec 2022.

    slovenci ga bodo pa kupili z minimalcem....

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.