Test avta, s katerim je mlada znamka zadela v polno

Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor Foto: Saša Despot Cupra Formentor
Seat je športni oddelek Cupra leta 2018 preoblikoval v posebno podznamko s športnim značajem, iz katere je kot prvi samostojni model pred dvema letoma pripeljal formentor.
Oglej si celoten članek

Ko slišimo ime cupra formentor, nas večina takoj pomisli na različico VZ (veloz) s 310-'konjskim 2-litrskim turbobencinskim motorjem, ali celo na VZ5 z 2,5-litrskim motorjem, ki razvija moč 390 'konjev', morda pa tudi na zmogljive priključne hibride.

Dočakali smo ga tudi pri nas Dočakali smo ga tudi pri nas: Električni Španec za dobrih 30 tisočakov

Foto: Saša Despot Cupra Formentor

Precej manj pa je tistih, ki jim na pamet pride različica z najbolj osnovnim motorjem, 1,5-litrskim turbobencinskim štirivajnikom, ki v primerjavi s do zdaj omenjeno motorizacijo razvije »zgolj« 150 'konjev', oziroma 110 kilovatov, če smo meroslovno korektni. In ravno takšnega smo vozili na spomladanskem testu.

Odgovor Odgovor na vprašanje, ali je seat leon res lahko boljši od VW golfa

Zmerna dinamika

150 'konjev' se v primerjavi z močnejšo motorizacijo športne znamke gotovo zdi malo, a na testu se je izkazalo, da je tudi to za vsakdanje potrebe in tudi precej dinamičnosti povsem dovolj. Navsezadnje v marsikaterem avtomobilu formentorjeve velikosti, ta se uvršča v spodnji srednji razred oziroma segment C, velja že za povsem solidno moč, s katero se avtomobil uvršča vsaj v srednji, če ne celo višji del motorne ponudbe. Kombinacija 150-'konjskega štirivaljnika in 7-stopenjskega menjalnika namreč v vsakdanji uporabi ni bila nič kaj podhranjena.

Foto: Saša Despot Cupra Formentor

Če hočete tako motoriziranega formentorja silovito gnati skozi ovinke, se samodejno delovanje menjalnika sicer hitro izkaže za zaletavo in malce neusklajeno, zato je dobro poseči po »ročnem načinu« in prestavljati z obvolanskimi ročicami. Sicer pa je tudi med bolj dinamično vožnjo, ležernmim križarjenjem ali v mestu formentor povsem uglajen in tudi dinamičen avtomobil. Ob tem pa se motor, ki med zmanjšano obremenitvijo izključi tudi dva valja, izkaže tudi z zmerno porabo goriva.

Avto Avto, ki se ne stara

Takšen cupra formentor bi torej bolj kot za pravo cupro lahko označili za seat »cupra line« ali nekaj podobnega, avtomobil torej, ki na zunaj kaže športnost, pod pločevino pa je malce bolj pohleven, a nikakor obotavljiv, ko gre za premagovanje cestnih kilometrov. Morda bi lahko bil celo seat formentor »gran turismo«, saj se podvozje denimo v ničemer ne razlikuje od podvozja močnejših formentorjev in se seveda odlično odzove na vse izzive, ki jih predenj postavi voznik. Volan je enak natančen, odlično blaži udarce in vzdržuje stik koles s tlemi, za dobro lego pa v kombinaciji z vzmetnima nogama spredaj poskrbi tudi večvodilna zadnja prema.

Foto: Saša Despot Cupra Formentor

Prava cupra

In četudi je morda pogonski sklop najšibkejši v ponudbi, formentor tega niti ne pokaže. Posebnih cuprinih voznih programov morda nima, zato pa ima poleg navadnega še športnega in individualnega, upravljanje je skoraj enako, infozabavni sistem bo takoj znan vsem, ki so kdaj vozili cupro ali seat, kar pomeni tudi bolj malo direktnih stikal in več posrednega upravljanja preko zaslona, pred voznikom pa sta multufinkcijski volan z ravnim spodnjim koncem in zaslon digitalnih merilnikov, ki omogoča kar šest osnovnih nastavitev pogleda in še nekaj dodatnih delnih.

Avto Test: Seat leon cupra

Tudi štirje sedeži zelo udobni tudi med daljšimi potmi, prostora pa je veliko tako v kabini kot tudi v kombilimuzinsko dostopnem in povečljivem prtljažniku. Predvsem pa formentor tudi v takšni izvedbi ohranja prav vse Cuprine oblikovne poudarke, tudi dodatke v bakreni kovinski barvi in seveda značilni in daleč vidni simbol znamke.

Foto: Saša Despot Cupra Formentor

Kdor se odloči za nakup za Cuprina merila malce skromno motoriziranega formentorja, torej ne bi smel biti razočaran. Pri tem pomembno vlogo gotovo igra tudi cena. Za odlično opremljeni testni primerek bi namreč morali odšteti 38.860 evrov, brez doplačilne opreme pa bi stal 34.547 evrov. To gotovo ni malo, a je gotovo povsem sprejemljivo za športnega križanca, kakršen je cupra formentor.

Avto Vozili smo avto, ki je priletel po zraku

cupra formentor 1.5 TSI DSG 110 kW/150 KM

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.498 ccm

Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000-6.000 vrtljajih

Največji navor: 250 Nm pri 1.500-3.500 vrtljajih

Zmogljivosti: 203 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.450 x 1.839 x 1.511, medosna razdalja 2.680

Prtljažnik (v litrih): 450

Poraba: 6,7-7,4 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 151-168 g/km

Cena v evrih: 38.860

Foto: Saša Despot Cupra Formentor

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 07:49 29. Junij 2022.

    Znamka je zadela "v zid z glavo". Tale ubogi skropucalasti avto, nepraktičen, zgolj našminkan, z motorjem komaj 1.5 litra, naj …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.