Test tesla model Y (z ročico) - na katerih področjih je (p)ostal boljši

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y
Tesla model Y 'juniper' je po prenovi tako dober kot predhodnik, le da je še boljši. Ostaja eden bolj vsestranskih električnih križancev na trgu, še posebej, ker so se v podjetju izognili nekaterim nesmislom iz ostalih treh modelov.
Oglej si celoten članek

Kdor je pričakoval, da bo oblikovna in vsebinska prenova pri tesla model Y šla po isti poti kot pri manjšem model 3, je seveda usekal mimo. Če sta si bila limuzina in križanec pred prenovo tako podobna, da sta si (v prid cenejše proizvodnje) dobesedno delila celo žaromete, so ju želeli pri Tesli bolj ločiti in poudariti razlike med njima. Medtem ko je trojka dobila bolj oster, športen izgled, primeren njenim dinamičnim sposobnostim, so ipsilonu namenili 'terenske' podobnosti s kontraverznim cybertruckum.

V resnici so oblikovalci pri avtu s kodno oznako prenove Juniper spremenili samo nos in zadek ter nekaj drobnarij, pustili pa so všečno in aerodinamično zelo učinkovito kapljičasto podobo. Prednji del je postal bolj raven, dnevne luči svetijo od roba do roba, v svetlečo diodo so skriti tudi morda zdaj kar premajhni smerokazi. Glavni žarometi so se ločili in postavili spodaj in narazen, kar dodatno 'razširi' avto ter mu daje robustnejši izgled.

Na kaj je treba paziti pri nakupu rabljene tesle model Y? Več TUKAJ.

Zelo opazen, zlasti ponoči je zadnji del z enim samim rdečim odsevom skritih diod. Poceni in učinkovito. Logotip kot da je zaradi vsega dogajanja v zadnjem času načrtno umaknjen le še na nova platišča, o imenu znamke govori samo še diskreten izpis imena na zadku. Posebna ploščica na električnih prtljažnih vratih je govorila, da testni avto pripada bogateje opremljeni seriji "Launch edition".

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y

Ročica je nazaj!

Notranjost se zdi na prvi pogled kot časovna kapsula, ki je dobro znana že vrsto let. A se od tiste v model 3 razlikuje po eni pomembni lastnosti - ročici za smerokaze!

Ob testih vseh zadnjih tesel X, S in 3 smo izražali nezadovoljstvo nad rešitvijo tipk za smerokaze na volanu. Pri znamki so nas očitno slišali, verjetno pa še bolj svoje stranke, in prenehali izumljati toplo vodo. Dobra stara ročica spet omogoča naravno nakazovanje smeri.

Čeprav pri Tesli ne bi bili Tesla, ako ne bi nekoliko po svoje prilagodili, kdaj se izklopi. V običajnem avtu to naredi zasuk volana v nasprotno smer, pri Y pa šele, ko računalnik zazna, da je avto zavil na vzporedni pas ali v pravokotno ulico. Prav tako ne omogoča niti kratke verzije treh utripov niti "blendanja". Slednjemu je še vedno namenjena tipka na volanu. Požremo, samo da je ročica.

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y

Preostali izgled kabine je povečana kopija trojke. Opazne so izboljšava uporabljenih materialov na armaturni plošči in pri oblogah, ki so mehki na otip in lepi na videz. Prečiščen izgled je za koga preveč purističen, za drugega pa brezčasno uporaben.

Odlična "novost" za vroče vreme

Skrita novost tipa "pa zakaj se to ni kdo že prej spomnil" se skriva v meniju klimatske naprave. Tesla je z model Y uvedla funkcijo, ki jo ima vsak poceni samostoječi ventilator iz tehnične trgovini, avti pa pač še ne: periodično obračanje šob zraka levo-desno. Funkcija je v dneh na robu vročine prijetno hladila kabino, ne da bi povzročala neprijetno točkovno podhladitev. Bistro in dokaz, da pri Tesli še niso rekli zadnje glede uporabne inovativnosti.

Naknadno smo bili opozorjeni, da model Y sicer ni prvi avto s funkcijo avtomatskega spreminjanja pretoka kabinskega zraka. Funkcijo imajo že nekateri modeli MG.

Tako kot vse ostale tesle je tudi model Y dobil izboljšano strojno opremo in dodaten zaslon pred zadnjimi sedeži, na katerem lahko mladež med vožnjo igra videoigre ali spremlja Youtube, po potrebi tudi uravnava klimatsko napravo. Sedi se dobro, morda do premijskega ranga malo manjka, sta pa prednja sedeža serijsko že tudi zračena. 

Podatki o vozilu (tesla model Y long range)

Pogon: električni, štirikolesni
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.751 x 1.921 x 1.624; 2.890
Prtljažnik v litrih: 854, s podrtimi naslonjali 2.020 (zadaj) + 117 (spredaj)
Moč in navor: 378 kW (514 KM), 493 Nm 
Zmogljivosti: 201 km/h, pospešek 4,8 sek od 0 do 100 km/h
Baterija: 78,4 kWh 
Največja moč polnjenja: 11 kW (AC)/250 kW DC

Poraba na testu (kombinirana): 18 kWh/100 km
Cena vozila: 52.990 evrov (polna cena)

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y

Izboljšana uporabnost

Model Y ima električno gnano tudi zadnjo klop. To pomeni, da je mogoče prek fizičnih tipk v prtljažniku ali prek zadnjega zaslona brez napora zložiti naslonjala sedežev ter jih spet razpreti. Ob tem upošteva položaj prednjih sedežev. Seveda je mogoče prilagoditi tudi kot naslonjal.

Prtljažnik pa je serijsko bogatejši za tridelno prtljažno polico, ki s pomočjo magnetov najde pravo mesto v utorih, lahko pa se jo tudi priročno zloži. 

Prtljažnik ostaja velik in izkoriščen, z dodatnima globokima vdolbinama v bokih in zares veliko 'kletjo', kjer je kljub kablom in obvezni opremi še ogromno prostora. Prtljažnik skupaj meri 822 litrov, s podiranjem naslonjal pa 'kodiaq' dva kubika in čez.

Poleg tega ima model Y kljub prednjemu elektromotorju tudi enega največjih 'frunkov' (116 litrov). Ni kaj, model Y ostaja eden najbolj praktičnih križancev svojega razreda.

Hitrejši in počasnejši

Pogon z baterijo ostaja skoraj isti kot doslej. Beseda skoraj zato, ker je model Y long range AWD še za 0,2 sekunde popadljivejši v pospešku, zdaj z mesta do stotice skoči že v 4,8 sekunde. Zanimivo pa so mu nekoliko oklestili najvišjo hitrost na še vedno autobahn zmogljivih 201 km/h. Skupna moč obeh elektromotorjev je sicer enaka 378 kW (516 KM), kot tudi navor. 

Baterija ostaja pri 75 kWh neto uporabne kapacitete, uporabljajo isti tip celic kot doslej. Arhitektura sloni na 400 V, medtem ko neposredni konkurenti (koncern VW, Hyundai-Kia …) že uveljavljajo standard 800 V. Vseeno pa je obljubljena polnilna moč 250 kW v navezi z zanesljivim omrežjem Superchargerjev dovolj, da se med daljšo potjo avto znova napolni zelo hitro in pri veliki povprečni polnilni moči. Tudi model Y pa še nima možnosti V2L/V2H deljenja energije. 

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y

Model Y 'juniper' je na papirju malenkost varčnejši glede uporabe energije. Povprečen uporabnik, ki bi prešel iz starega na nov model, kaj bistvenega ne bo opazil, v realnem svetu kombiniranih poti po avtocesti in mestu eno polnjenje zadostuje nekako do 450 kilometrov. Vsekakor je merjena poraba pri okoli 18 kWh/100 km zelo ugodna in še vedno najboljša med primerljivo velikimi konkurenti.

Kaj smo še opazili? 

Uporabniški vmesnik je znan. Z nekaj prakse je mogoče hitro osvojiti tudi nekatere bolj skrite in zagonetne funkcije, vključno z nastavitvijo volana. Veliko je še drugih nastavitev in možnosti tako med vožnjo kot takrat, ko vozilo stoji. Pri povezovanju telefona se je treba odpovedati Apple CarPlayju ali Android Auto ter zaupati sicer Teslini rešitvi s kombiniranjem Googlovih Zemljevidov ter številnim pretočnim aplikacijam. Skoraj vseh razen seveda Disneyja.

Rekuperacijo je mogoče nastaviti le v dveh stopnjah. Vsekakor je smiselno vsake toliko časa močneje pritisniti na pedal sicer zelo zmogljivih zavor, sicer bodo zaradi neuporabe neugledno škripale. 

Strešno okno je veliko, zato je kabina svetla. Pod vročim soncem pa lahko vpliva na notranje počutje, senčnik je treba dokupiti v poprodaji. K sreči je tu zmogljiva aplikacija, s katero je mogoče številne funkcije, tudi hlajenje oziroma ogrevanje, sprožati in nadzirati na daljavo oziroma jih programirati. 

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y

Model Y je prva Tesla pri nas z namensko sprednjo kamero! Da, pomembna novica, še posebej ker deluje tudi med vožnjo.

Zadnja kamera je koristna tudi med vožnjo, saj je pogled zgolj v vzvratno ogledalo zaradi drugačnega zadka po prenovi še nekoliko slabši kot doslej.

Še izboljšali so funkcijo dinamičnega menjalnika. Avto tudi brez zunanjih ovir zelo dobro prepozna, kdaj naj avtomatsko prestavi v vzvratno in kdaj je zaradi premika volana in pritiska na zavore čas, da bo šel naprej. Ko iz tesle prestopiš v drug avto, moraš Američanom dati prav, da je velik del upravljanja in operacij s klasičnimi avti nepotreben balast, ki se ga je mogoče s pravim pristopom izogniti brez tveganja za varnost.

Na cesti je model Y bolj suveren avto od predhodnika, ki smo mu pripisovali manj udobno vožnjo od primerljivih križancev. Očitno so spremembe na podvozju pomagale, avto je udoben, čuti se tudi boljša zatesnitev potniške kabine pred hrupom. 

Da tehta prek dveh ton, daje vedeti le pri vožnji prek ležečih ovir, ko vzmetena masa z glasom in sunkom opozori nase. Sicer pa je podvozje zelo suvereno, dobro preprečuje nagibanje, pokrije tako hitra pospeševanja kot ostra zaviranja. Nos in zadek ob pomoči elektronike ter kar natančnega volana skrbita za precizno in zanesljivo odpeljane hitre ovinke. Ampak seveda še naprej velja - če iščete 'ta dinamično' teslo, potem je model 3 izbira, s katero ne morete udariti mimo. 

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y

Končna ocena

V Nemčiji izdelani model Y torej ostaja predvsem vsestranski električni avto. Hiter ko je treba, udoben in uporaben tako za daljše razdalje kot vsakodnevne poti, prepričljiv v električni vožnji. Kakovost izdelave se je po prenovi izboljšala, udobje prav tako. Vsaj do prihoda različice performance je to tudi vrh trenutne ponudbe.

Cena za štirikolesno gnanega Y je 52.990 evrov, čeprav je treba razmisliti vsaj o dodatku štirih tisočakov v naprednejšo različico polsamodejne vožnje. Med doplačili je tudi vlečna kljuka, ki pa je s ceno 1.350 kar zasoljena opcija za povsem običajen in nič avtomatiziran drog.

Sta pa v ponudbi že tudi cenejši različici prenovljenega model Y. Long range različica z zadnjim pogonom in isto baterijo prihrani tri tisočake, z manjšo baterijo pa je cenejša že za devet tisočakov. Brez upoštevanja subvencij.

Neodvisno od politike še vedno zelo veliko avta za ta denar.

Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y Foto: Anže Petkovšek Tesla Y

andrej.leban@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.