Razprava glede omejitve hitrosti na nemški avtocesti j morda nepotrebna, kaže nova študija, ki razkriva, da je hitrost 130 km/h za večino voznikov že postala resničnost, piše Autobild. Čeprav so nemške avtoceste znane po svojih neomejenih odsekih, nova študija Inštituta za nemško gospodarstvo (IW) kaže, da le malo voznikov dejansko izkorišča to svobodo.
Študija, opravljena v Severnem Porenju-Vestfaliji, je razkrila, da je povprečna hitrost na odsekih, kjer ne velja omejitev hitrosti le 113,5 km/h. Še bolj presenetljivo je dejstvo, da kar 83 odstotkov voznikov prostovoljno vozi pod priporočeno hitrostjo 130 km/h.
Študija, ki je bila izvedena sredi poletja 2024, je pokazala, da le en odstotek voznikov vozi avtomobil hitreje od 160 km/h. Tudi ob koncih tedna z manj prometa je večina voznikov ohranjala hitrost med 100 in 130 km/h. Ti podatki sprožajo vprašanje, ali je zakonska omejitev sploh potrebna, če jo večina voznikov v praksi upošteva.
Strokovnjaki menijo, da na počasnejšo vožnjo vpliva več dejavnikov: vse večje število gradbišč na avtocestah, gostejši promet, saj se zaposleni množično vračajo v pisarne, in naraščajoče cene goriva, ki spodbujajo varčnejšo vožnjo. Trend je jasen – povprečne hitrosti na nemških avtocestah padajo.
Zato znanstveniki, ki so izvedli študijo, menijo, da je večna razprava o omejitvah hitrosti "pretirana". Vendar se strinjajo o eni stvari: če bi vsi vozili z bolj enakomernim tempom, bi bil prometni tok bistveno boljši, manj nenadnega zaviranja pa bi dodatno zmanjšalo porabo goriva.
Vcasih sem opazil v medijih, da na nekaterih nemških odsekih AC hitrost ni omejena. Če ne drugi, bom popravil jaz: …
saj je pri nas enako, pred leti če sem peljal 130 me je vse prihitevalo, zadnjič pa sem šel v …
Saj sta tukaj se ugotovili, da se povprecje niza zaradi gradbisc. Sigurno pa tudi ne pomaga elektrifikacija, pa tudi hibridizacija …