Toyota: S hibridi smo v 30 letih prihranili za osem milijonov električnih avtov

Foto: Toyota
Foto: Toyota
Toyota trdi, da so pri znamki v 30 letih, odkar prodajajo hibridne avte, prihranili za toliko izpustov CO2, kot da bi prodali devet milijonov povsem električnih vozil.
Oglej si celoten članek

Predsednik družbe Toyota Akio Toyoda je opozoril na velik uspeh, ki ga je po njegovem mnenju japonska znamka dosegla pri zmanjševanju ogljičnega odtisa na okolje v zadnjih 30 letih.

Toliko časa namreč že izdelujejo hibridne avtomobile in so tudi sicer prepoznani kot pionirji te vrste tehnologije, ki je kljub začetni skepsi pri konkurenktih do danes skorajda že povsem izrinila dizelske motorje. 

Pri Toyoti pa so prepričani, da so lahko čisti hibridi še vedno zelo resna okoljska alternativa povsem električnim avtomobilom, če posebej ko na tehtnico postavijo celoten proces izdelave, uporabe in razgradnje vozil. 

Toyota je svoj prvi hibrid, model prius, predstavila leta 1997. Sčasoma je tehnologijo razširila tudi na druge modele, kot so corolla, camry, RAV4 ... Danes hibridi predstavljajo glavnino Toyotine prodaje v številnih državah. Toyota je sicer po prodaji največji proizvajalec vozil na svetu.

Akio Toyoda tako trdi, da so imeli vsi Toyotini hibridi v zadnjih 30 letih enak učinek na zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida kot devet milijonov popolnoma električnih vozil z večjimi, energetsko precej zahtevnejšimi baterijami.

Toyota je v tem času izdelala kar 27 milijonov hibridov. Za primerjavo, celotna prodaja električnih avtov v letu 2024 v Evropi je bila dva milijona. 

Foto: Saša Despot Toyota Corolla Cross

"Sovražnik je ogljik, ne vrsta pogona"

Toyoda poudarja, da je proizvodnja hibridov manj zahtevna glede izrabe surovin in energije od proizvodnje električnih avtov z velikimi baterijami. Ogljični odtis oziroma vpliv na okolje hibridov je zato na dolgi rok pogosto primerljiv s čisto električnimi vozili, včasih pa celo boljši.

Kot primer je navedel Japonsko, kjer naj bi v zadnjem desetletju emisije CO2 padle za 23 odstotkov predvsem zaradi široke uporabe hibridov.

Po njegovem bi proizvodnja devetih milijonov električnih vozil na Japonskem celo povečala izpuste, saj več kot 60 odstotkov električne energije tam še vedno prihaja iz termoelektrarn na premog in plin.

Toyoda je izpostavil, da Toyotin cilj ni le proizvodnja električnih vozil, temveč celovit pristop k zmanjševanju ogljičnega odtisa, ki vključuje različne pogonske tehnologije: od hibridov do električnih in vodikovih vozil. "Sovražnik je ogljik, ne vrsta pogona," je še dodal.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.