Predsednik družbe Toyota Akio Toyoda je opozoril na velik uspeh, ki ga je po njegovem mnenju japonska znamka dosegla pri zmanjševanju ogljičnega odtisa na okolje v zadnjih 30 letih.
Toliko časa namreč že izdelujejo hibridne avtomobile in so tudi sicer prepoznani kot pionirji te vrste tehnologije, ki je kljub začetni skepsi pri konkurenktih do danes skorajda že povsem izrinila dizelske motorje.
Pri Toyoti pa so prepričani, da so lahko čisti hibridi še vedno zelo resna okoljska alternativa povsem električnim avtomobilom, če posebej ko na tehtnico postavijo celoten proces izdelave, uporabe in razgradnje vozil.
Toyota je svoj prvi hibrid, model prius, predstavila leta 1997. Sčasoma je tehnologijo razširila tudi na druge modele, kot so corolla, camry, RAV4 ... Danes hibridi predstavljajo glavnino Toyotine prodaje v številnih državah. Toyota je sicer po prodaji največji proizvajalec vozil na svetu.
Akio Toyoda tako trdi, da so imeli vsi Toyotini hibridi v zadnjih 30 letih enak učinek na zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida kot devet milijonov popolnoma električnih vozil z večjimi, energetsko precej zahtevnejšimi baterijami.
Toyota je v tem času izdelala kar 27 milijonov hibridov. Za primerjavo, celotna prodaja električnih avtov v letu 2024 v Evropi je bila dva milijona.
"Sovražnik je ogljik, ne vrsta pogona"
Toyoda poudarja, da je proizvodnja hibridov manj zahtevna glede izrabe surovin in energije od proizvodnje električnih avtov z velikimi baterijami. Ogljični odtis oziroma vpliv na okolje hibridov je zato na dolgi rok pogosto primerljiv s čisto električnimi vozili, včasih pa celo boljši.
Kot primer je navedel Japonsko, kjer naj bi v zadnjem desetletju emisije CO2 padle za 23 odstotkov predvsem zaradi široke uporabe hibridov.
Po njegovem bi proizvodnja devetih milijonov električnih vozil na Japonskem celo povečala izpuste, saj več kot 60 odstotkov električne energije tam še vedno prihaja iz termoelektrarn na premog in plin.
Toyoda je izpostavil, da Toyotin cilj ni le proizvodnja električnih vozil, temveč celovit pristop k zmanjševanju ogljičnega odtisa, ki vključuje različne pogonske tehnologije: od hibridov do električnih in vodikovih vozil. "Sovražnik je ogljik, ne vrsta pogona," je še dodal.