Kdor prvi pride, prvi melje: v roke dveh Slovencev

Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN
Preizkusili smo mali športni avto, ki je pot do tega, da se bo za šankom namesto o Volkswagnovih govorilo o Toyotinih avtomobilih. Če bi ga radi kupili, je za to že prepozno.
Oglej si celoten članek

GRMN je kratica, ki so jo yarisu nadeli kot prvemu Toyotinemu modelu. Označuje Gazoo Racing tuned by Meister of the Nürburgring, kar pomeni, da je bil za avto ključen tuning na slavnem nemškem dirkališču. Športni yaris je vez med klasičnim modelom in modelom yaris WRC, avtomobilom, s katerim se je Toyota vrnila v svetovno prvenstvio v reliju FIA (saj se še spomnite slavnih časov s corollo). 

Avto Test toyota prius plug-in: Kako dober je v resnici avto s kablom?

Avto smo preizkusili na slovenskem dirkališču Raceland v Krškem. Kljub temu, da je steza v prvi vrsti namenjena vožnji s kart vozili, pa so zaviti ovinki in tudi kratka ravnina, na kateri se da pospeševati do hitrosti večjih od 100 km/h, yaris GRMN razkril, kako drugačen je od serijskega modela.

Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN

Gazoo izhaja iz besede garaže, čeprav beseda v japonskem jeziku pomeni slika. Ko je pred 30 leti Toyota ustanovila spletno stran gazoo.com, so z njo želeli promovirati rabljena vozila japonskih trgovcev, ki so jih imeli na zalogi. Ta vozila so bila na spletni strani in so predstavljala vez med trgovci in kupci, da povedo, kaj imajo v garaži in kaj je mogoče kupiti. Šlo je za nekakšen garažni način prodaje. Gazoo kot podjetje, blagovna znamka, je bilo ustanovljen leta 2015. Yaris je zgolj prvi model z oznako GRMN, kateri modeli sledijo, bo znano že jeseni;

Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN

O njegovi drugačnosti izdajajo že številni zunanji elementi na karoseriji, na primer 17-palčna platišča iz lahke kovine BBS, večje zavore, sredinska ovalna izpušna cev, strešni spojler, antena v obliki plavuti morskega psa in ekskluzivna barva zunanjosti z belo, črno in rdečo tekmovalno barvo ekipe Toyota Gazoo Racing. 

Avto Toyota pomahala v slovo dizlom in predstavila aurisa

V kabini smo hipoma opazili drugačen volan, vzet iz modela GT 86, ki so ga prilagodili za potrebe yarisa. Drugačni so tudi merilniki, aluminijaste dekoracije, gumb za zagon motorja. Voznik in sopotnik sedita v posebnih sedežih oblike školjke s poudarjenimi bočnimi stranicami. Veliko je oznak GRMN, ki opomninjajo, da ne gre za navaden avtomobil.

Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN

Oznaka MN pomeni Meister of the Nürburgring. Toyota ima bogato zgodovino v motošporta. V WRC svetovnem prvenstvu v raliju zadnja zmaga sega v leto 1999 s corollo. Ker je predsednik Toyote Akio Toyoda zelo naklonjen dirkanju, po srcu je dirkač, je na Nürburgringu sam vozil Corollo. Ker so ga nemški tekmeci gladko prehitevali, je imel občutek, da mu govorijo, da Toyota ne more izdelati konkurenčnega avta. To ga je potrlo. Ko je prevzel funkcijo šefa se je obvezal, da bodo Toyote bolj vznemirljive, predvsem pa, da se bodo bolje vozile. Zdaj pred prodajo osebno preizkusi dinamiko vozila prav vsakega novega Toyotinega modela.

Prsenečenje Ne, takšnega toyota RAV4 nismo pričakovali!

Srce vozila je pod pokrovom motorja, kjer je 1,8-litrski štirivaljni bencinski motor s 16 ventili, ki razvije 156 kilovatov moči (212 konjskih moči) in izkorišča prednosti tlačnega polnilnika, ki je edinstven med zmogljivimi vozili segmenta B s kompaktnim zadkom. Največji navor 250 Nm doseže pri 5000 vrt./min. Prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika motor poganja sprednja kolesa. Z mesta do 100 km/h je pospešek 6,3 sekunde, največja hitrost je elektronsko omejena na 230 km/h. Izpusti CO2 so 170 gramov na prevožen kilometer.

Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN

Yaris GRMN je zahteval številne predelave v primerjavi z navadno kombilimuzino, saj le zmogljiv pogonski sklop še ni zagotovilo za odlične vozne lastnosti. Tako so se pri Toyoti pohvalili, da ima avto krajše vzmeti, ki omogočajo nižjo lego avtomobila nad cestiščem (24 mm nižje kot serijski model) in so povezane z ustrezno zmogljivimi blažilniki. Vzmetenje je vključuje MacPhersonove vzmetne noge in zadnje vzmetenje s torzijskim drogom. Posebna pozornost je bila namenjena upravljanju toplote podvozja, zato je bil izpušni sistem povsem prenovljen. Veliko elementov je bilo zasnovanih za čim manjšo težo vozila, ki je 1135 kilogramov. Pri Toyoti pravijo, da je razmerje med močjo in maso, 5,35 kilograma na 1 konjsko moč, najboljši rezultat v B hatchback razredu vozil.

Avto Toyota C-HR: To ni običajen test avtomobila

Ekipa, ki je razvijala avtomobil, si je znanje in veščine pridobila s sodelovanjem v motošportu, s poklicnimi dirkači in v programih za razvoj športnih avtomobilov. Prav tako so bile pomembne izkušnje, ki jih je pridobila ekipa Toyota Gazoo Racing na tekmah na dirkalni stezi. Yarisa GRMN proizvajajo na isti liniji v tovarni v Franciji kot navadnega yarisa. Vendar pa v tovarni Toyota Motor Manufacturing France v mestu Valenciennes, model GRMN sestavlja ekipa 20 posebej usposobljenih delavcev, ki v enakem času, kot za navadnega yarisa na liniji vstavi določene komponente in izvede posebno preverjanje kakovosti, tako, da dela v tovarni ne stojijo.

Foto: Gregor Prebil Toyota yaris GRMN

Toyota je izdelala zgolj 600 primerkov yarisa GRMN, 400 so jih namenili Evropi. Če bodo nastajali še novi, še ni znano. Vsi avtomobili so bili v hipu razgrabljeni, čeprav je cena za yarisa GRMN od 30 do 53 tisoč evrov, odvisno od trga. Slovenske tablice sta dobila dva, ob sta že prodana.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.