Učinkovita kombinacija dveh svetov

Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3
Skyactiv-X dokazuje, da deluje.
Oglej si celoten članek

Še pred kratkim se nam je zdelo kombinacija dizelskega in bencinskega motorja vsaj nekaj zelo nenavadnega, če že ne nemogočega, a Mazda je dokazala, da to ni le mogoče, ampak lahko celo zelo dobro deluje. Tehnologijo, ki jo imenujejo skyactiv-X, sem preskusil v novi mazdi 3.

Za kaj pravzaprav gre? Gre za kombinacijo delovanja bencinskega in dizelskega motorja. Kot je znano, Ottov bencinski motor za vžig gorivne zmesi potrebuje vžigno svečko, pri dizelskem pa ta steče spontano, po vbrizgu dizelskega goriva v zrak, ki se do temperature vžiga segreje med stiskanjem.

Foto: Saša Despot Mazda 3

Lepotica Avto, ki ni za ljubitelje instant zgodb

Spontani vžig

Pri Mazdi so s tehnologijo skyactiv-X, njen prvi predstavnik je dvolitrski štirivaljnik, ki je poganjal testno mazdo 3, dosegli, da v zgorevalnih komorah pride do spontanega vžiga bencinske gorivne zmesi. V želji po manjši porabi goriva in čistejših izpustih so zmes bencina in zraka namreč tako osiromašili, da je v njej dva- do trikrat manj bencina kot sicer, zato vžig z električno iskro z vžigalne svečke niti ne bi deloval tako kot je treba.

Foto: Saša Despot Mazda 3

Sistem so zato zasnovali tako, da so postopek vžiga gorivne zmesi razdelili na več faz. V prvi fazi se tako vžge manjšo količino bolj bogate gorivne zmesi, ki jo injektor vbrizga v neposredno bližino svečke, ko pa se zaradi gorenja bogate zmesi povečata tlak in temperatura stisnjenega zraka, sistem v zgorevalno komoro vbrizga še preostanek revne gorivne zmesi, ki se spontano vžge in poskrbi za dokončanje delovnega takta motorja.

TO SMO IZKUSILI SUV z revolucionarnim bencinsko-dizelskim motorjem

Ker je za spontani vžig goriva potrebna visoka temperatura, ki je hladen motor ne more zagotoviti, se postopek spontanega vžiga sproži šele, ko je motor dovolj ogret, prav tako pa se prekine tudi med največjo obremenitvijo motorja, a pri Mazdi pravijo, da motor kljub temu do 80 odstotkov časa deluje v fazi spontanega vžiga goriva in je v primerjavi s primerljivimi Ottovimi motorji za 30 odstotkov bolj učinkovit.

Atmosferski posebnež

In kakšen vtis sem o novem motorju dobil med njegovo vsakdanjo uporabo? Najprej je treba povedati, da motor nima turbinskega polnilnika, ki danes prevladujejo v avtomobilih z bencinskimi motorji. Mazda namreč trmasto vztraja pri atmosferskem polnjenju vstopnega zraka in to velja tudi za motor, ki je poganjal testno mazdo 3. Navajeni na prisilno polnjene motorje kar nekako pogrešamo instantni odziv, ki ga zagotavlja turbina. Pri atmosferskih motorjih se moč pač razvija bolj obotavljivo. A ko se motor enkrat razživi , pokaže kar precej živahnosti, njegova dizelska narava pa se pokaže predvsem v obliki občutne prožnosti.

Foto: Saša Despot Mazda 3

Najbolj živahen je motor seveda v visokih vrtljajih, kar pa ni priporočljivo, saj tedaj naraste tudi poraba. Ta se je na testu s precejšnjo pestrostjo voženj sicer gibala med šestimi in sedmimi litri, kar je čisto v redu za motor s 132 kilovati, a ne dosega uradno deklariranih 5,5 do 5,8 litra na sto kilometrov. No, usklajenosti med navedenimi in realnimi podatki običajno niti ne pričakujemo, a odkar proizvajalci navajajo porabo po protokolu WLTP, je razlika kljub temu manjša.

Avto Mazda spet preseneča

Tiho delovanje

Druga lastnost motorja je tiho delovanje skoraj brez vibracij, ki so pri turbinsko polnjenih trivaljnikih postale že kar samoumevne, zato je počutje v kabini zelo prijetno. Mazda je z aerodinamični prijemi na karoseriji, ki sledi oblikovnemu jeziku kodo in bi zanjo lahko rekel, da na daleč spominja na nekatere športnika iz preteklosti, prav tako pa tudi z dobro izolacijo kabine, dosegla, da v kabino ne prodrejo niti piš vetra in udarci s tal.

Če prezrem dejstvo, da precej kupejevska oblika omejuje razgled predvsem v smeri nazaj in da se zaradi nje potniki na sicer prostorni zadnji klopi lahko počutijo nekoliko klavstrofobično, je mazda 3 precej udoben avtomobil, k s tem sledi izročilu svojih prednic.

Foto: Saša Despot Mazda 3

Mazda na svoj način ostaja tudi vozniški avtomobil, kar po eni strani nakazuje s klasičnimi merilniki ter majhnim zaslonom infozabavnega sistema, ki sicer omogoča neokrnjeno povezljivost z mobilnimi telefoni, po drugi strani pa z zelo neposrednim in natančnim volanom ter podvozjem, ki poskrbita za učinkovito seznanjanje voznika z dogajanjem pod kolesi. No, natančnost podvozja zahteva tudi nekaj trdote vzmetenja, ki bi lahko zmotila kakšnega potnika, a večina bo z udobjem med vožnjo povsem zadovoljna.

Začelo se je 1920 100 let: Od Toya Cork Kogyo do ugledne znamke avtomobilov

Kupejevska oblika

Kupejevska oblika zahteva svoj davek tudi pri manjših odprtinah za vstop na zadnjo klop, ki sicer sprejme tri potnike, a za tistega na sredini ni najbolje poskrbljeno. Nekoliko pod razrednim povprečjem je tudi klasično povečljiv prtljažnik s precej visokim nakladalnim robom. A lahko bi rekli, da tistih, ki se bodo navdušili nad mazdo 3, to niti ne bo motilo, drugi pa bodo pač posegli po konkurenčni ponudbi.

Foto: Saša Despot Mazda 3

Veliko je tudi asistenčne opreme s samodejnimi led žarometi, radarskim tempomatom, asistenti za zastoje, mrtve kote, prepoznavanje prometnih znakov, nadzor nad zbranostjo voznika in še kaj se najde na seznamu. Omenimo sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, ki sicer deluje razmeroma diskretno, a se ga da tudi izključiti.

Mazda 3 z motorjem skyactiv-x je torej avtomobil, ki bi ga priporočil tistim, ki iščejo nekaj premiumske drugačnosti in se nočejo odpovedati atmosferskemu bencinskemu motorju, a ni prav poceni. Testni avtomobil je namreč stal 29.620 evrov, kar ni najceneje v njegovem, razredu. A gre za zelo dobro opremljeno limuzino, ki vozniku ponudi precej, kar velja tudi za osnovno mazdo 3 z 90-kilovatnim Ottovim štirivaljnikom, saj so se pri slovenskem zastopniku Mazde odločili, da najosnovnejših opremskih različic sploh ne bodo več ponujali.

Foto: Saša Despot Mazda 3

Iz Ljubljane Nova Mazda MX-30 pravi: "Jaz nisem baterija na kolesih!"

Podatki o vozilu (mazda 3 hatchback GT plus skyactiv X 132 kW (180 KM))

Motor: bencinski, štirivaljni, 1.998 ccm

Največja moč: 132 kW (180 KM) pri 6.000 vrtljajih

Največji navor: 224 Nm pri 3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 216 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.460 x 1.800 x 1.440, medosna razdalja 2.725

Prtljažnik (v litrih): 334 – 1.026

Poraba: 5,5-5,8 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 125-131 g/km

Cena v evrih: 29.620 (osnovna cena: 21.690)

Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, udobje, vozne lastnosti, motor in menjalnik

Minusi: razgled nazaj, nepopoln infozabavni sistem, stopnička v povečanem prtljažniku in nakladalni rob

Premiera avta Prepoznate lokacije, kjer so snemali novo mazdo MX-30?

Foto: Saša Despot Mazda 3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.