V boj za slovenske kupce leta 2025 že danes stopil močan igralec

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Obetajo se velikanski premiki pri prevozu, za katere pa so potrebni povsem novi poslovni modeli.
Oglej si celoten članek

Da elektromobilnost močno trka na vrata Evrope, je prejšnji teden napovedal še največji evropski proizvajalec vozil Volkswagen. Z modelom ID.3 velikan obljublja tretjo revolucijo v prevozu za mase po hrošču in golfu, v ta namen pa namerava kot koncern v naslednjih štirih letih v elektrifikacijo vozil vložiti kar 39 milijard evrov. Za primerjavo, gre za več kot štiriletne slovenske proračune!

Pa je Volkswagen le en od proizvajalcev. Jasno je torej, da se dogajajo premiki, ki bodo prej ali slej pljusnili tudi prek Alp. Danes sicer še ne kaže tako, ker delež EV, priključnih hibridov in čistih hibridov v skupni prodaji vozil pri nas znaša komaj 0,5 odstotka, zgolj EV vozil pa mizernih 0,1 odstotka.

Električni VW Toliko bo stal novi električni volkswagen za množice!

Slovenski uvoznik za znamke koncerna Volkswagen, Porsche Slovenija, pa napoveduje, da bodo samo z njihove strani leta 2020 v Sloveniji prodali že 900 električnih vozil - velik del teh bo prav model ID.3, v kratkem obdobju bodo sledili še trije drugi modeli znamke Volkswagen (križanec, limuzina, kombi), do leta 2028 pa bo iz vseh znamk koncerna prišlo kar 70 novih modelov (glej zgornjo sliko).

Zanimivost: od 30.000 obsežne ekskluzivne prve serije modelov ID.3, za katere lahko evropski entuziasti vplačajo rezervacijo v višini 500 evrov, je v enem tednu zapopolnjenih že 15 tisoč mest. Pri Porsche Slovenija pravijo, da je "več kot 110" rezervacij tudi iz Slovenije.

Takšna napovedana invazija terja tudi tektonske premike v načinu razmišljanja glede zagotavljanja električne energije, posodobitev omrežij in nenazadnje obnašanja končnega uporabnika - kupca vozila. Prav slednjega se nekatera slovenska podjetja, recimo regijski distributerji električne energije in Petrol, že dobro zavedajo, saj s polja javnih polnilnic prek raznih modelov vse agresivneje prodirajo tudi med zasebne uporabnike.

Potrjeno Potrjeno: Volkswagnov električni SUV

In ker je Slovenija znotraj EU kar na 7. mestu po deležu samostojnih hiš ali dvojčkov ter ima tako izrazito dobro osnovo za izgradnjo domačih polnilnih postaj, očitno postaja tudi za prodajalce avtomobilov področje polnilnih postaj tisti novi poslovni model, ki bo pomagal nadoknaditi izpad dohodkov zaradi znatno manjših potreb servisiranja električnih vozil. 

Foto: Saša Despot Porsche Slovenija Moon

Porsche Slovenija, ki je ena izmed regionalnih hčerinskih družb pod okriljem Porsche Inter Auto iz Salzburga, zaganja podjetje s pomenljivim imenom Moon, ki bo namenjena izključno trženju podpornih izdelkov in storitev za e-mobilnost.

Po napovedih bodo lastniki e-vozil v prihodnosti v kar 40 odstotkih primerov polnjenje izvajali doma, 40 odstotkov pa v službi. V 10 odstotkih primerih bo polnjenje potekalo na neki ciljni destinaciji (gostilna, trgovina ...) le v 10 odstotkih primerov pa bo šlo za polnjenje zaradi razdalje - na polnilnicah ob avtocesti. Domače in službene e-postaje in vse storitve v povezavi z njimi bodo tako zelo aktualne. 

Kot pojasnjujejo pri Porsche Slovenija, ki je kot eno prvih regionalnih podjetij pristopilo k novemu celovitemu modelu podpore kupcem električnih vozil, bo Moon nekakšen logičen podaljšek storitev, ki jih bo potreboval vsak fizični ali pravni kupec električnega vozila, ki bo želel doma ali pred podjetjem postaviti zasebno ali (pol)javno električno polnilnico.

Foto: Saša Despot Porsche Slovenija Moon

Tako bo kupec na enem mestu dobil celotno storitev od pregleda uporabnikovega omrežja in svetovanja o najbolj smiselni rešitvi, do dobave, montaže in servisiranja električne polnilnice. Teh bo več vrst, odvisno od zahtevnosti in namembnosti, tako na izmenični kot enosmerni tok z močjo od 3,6 kW do 350 kW. Mogoča bo tudi nadgradnja s posebnim modulom za pametno dinamično polnjenje, prav tako bo ob nujnih prilagoditvah slovenske zakonodaje prek podjetja Moon mogoče zgraditi doma tudi sončne elektrarne in v kasnejši fazi še zalogovnike energije s kapaciteto do 15 kWh. Pri Porsche Slovenija pravijo, da je v polnilnicah vgrajenega tudi veliko slovenskega znanja. 

Cena postavitve 11 kW polnilne postaje se giblje pri okoli 800 evrih, z modulom za dinamično polnjenje pa 1.600 evrov. Cilj za prihodnost je, da bi se skupna cena te verjetno najbolj smiselne domače polnilnice spustila pod tisoč evrov. 

Moon storitve bodo tudi prek načinov ugodnega financiranja tesno povezane z znamkami v lastništvu VW, a bodo dostopne tudi lastnikom drugih električnih vozil, obljubljajo pri Porsche Slovenija. Projekt je zasnovan čezmejno in bo z eno polnilno kartico mogoče plačevati storitve tudi v drugih državah, ki jih bo pokrival Moon. Predvidoma nekoč tudi na Hrvaškem.

Test E-avtov Največji test električnih avtov v Sloveniji doslej

Po začetni testni fazi bodo na pragu letošnje jeseni celotno storitev Moon že pričeli tržiti širši slovenski javnosti. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 20:43 15. Maj 2019.

    Hehe, vračajo se cajti stare Juge, ko si vplačal Fičota, in si ga dobil čez pol leta. Če si bil …

  • 00:16 15. Maj 2019.

    Želite najti žensko za eno noč? Dobrodošli v >>> www.3xDate.top

  • 14:52 14. Maj 2019.

    Dokler električni avtomobili ne bodo imeli dometa NAJMANJ 1000km z ENIM polnjenjem, me ta vozila SPLOH NE ZANIMAJO!!!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.