V Črnučah in v rondoju Tomačevo zmeda in nagajanje

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Sistem zadrge je po prepričanju strokovnjakov daleč najučinkovitejši in najhitrejši način, da so kolone pred zožitvami dveh prometnih pasov v enega čim krajše, nejevolje med vozniki pa najmanj.
Oglej si celoten članek

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo je ob koncu šolskega leta začela z gradbenimi deli na odseku med krožiščem Tomačevo in križiščem z Brnčičevo ulico. Med prenovo Štajerske ceste, ki bo trajala predvidoma do konca avgusta, bodo na novo preplastili 3,6 kilometra vozišča. 

Zato v času zapore promet poteka po drugem smernem vozišču v obeh smereh, in sicer po en pas v vsako smer. Kljub poletnemu dopustniškemu zatišju na lokalnih cestah zato predvsem v jutranjih konicah, ko se vozniki iz Domžal, Mengša in Kamnika vozijo v Ljubljano in popoldanskem času, ko se ljudje iz dela vračajo domov, nastajajo na območju omenjenih cestnih del daljši zastoji. 

Dodatni zastoji zaradi neznanja voznikov

Dodatne zastoje pa po naših opažanjih delajo kar vozniki sami, predvsem zaradi nepravilnega vključevanja pri zoženju vozišča iz dveh pasov v eno pred delavnimi zaporami, pogosto pa tudi zato, ker vozniki na voznem lasu ne spuščajo po principu zadrge voznikov iz levega pasu pred seboj. Pri tem gre za izpostaviti, da zastoji nastajajo tudi zato, ker se vozniki v kolono ne vključujejo na koncu, pred zaporo, ampak se želijo iz levega pasu na različnih koncih vključiti na desni vozni pas (fotografija zgoraj).

Foto: Žurnal24 Zadrga

Kadar je na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi na enem od prometnih pasov onemogočen promet zaradi ovire ali se pas konča, se moramo vozniki ravnati po sistemu zadrge, svetujejo strokovnjaki, pa čeprav na odseku ni table za zoženje pasov, saj tega po novem pravilniku ni več treba postaviti. Vozila, ki vozijo po prometnem pasu, ki se ne zapira, morajo voziti s primerno hitrostjo in na takšni razdalji, da se lahko izmenoma vključi po eno vozilo s prometnega pasu, ki se zapira. 

"Če vozimo po prometnem pasu, ki se zapira, naredimo vse potrebno za varno menjavo pasu. Če vozimo v koloni ali naletimo na zastoj, se vključimo šele pred zožitvijo. V nasprotnem primeru se sistem zadrge ne more razviti, zastoj je zaradi kolone daljši, pretočnost posameznega pasu pa različna," pravi AMZS strokovnjak Manuel Pungartnik, ki pravi, da je kultura voznikov žal še vedno taka, da radi celo nagajajo, drugi vozniki pa hitro postanejo nejevoljni.

"Čeprav po novih pravilih tam ni tabel za sistem vključevanja (zadrge), pa je to najbolj optimalen način za zmanjšanje zastoja in hitrejšo pretočnost v prometu. Ne moremo pa preprečiti, da zastoja ne bo več," dodaja Pungartnik.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 11:37 16. Julij 2018.

    Prav lepo sistem zadrge deluje na črnuški obvoznici,preverjeno vsak dan ob 7:40. Edino vsakevtoliko se najde kdo, ki se vključuje …

  • 15:33 15. Julij 2018.

    Dokler bode slovensko poćefurjena srbijanšćina v SLO , bode tako..

  • 11:50 15. Julij 2018.

    Po balkansko izvajanje del in balkanska kultura na cestah, nekak soupada vse skupaj v to. A 1.9. bodo začeli pa …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.