V Kranju dobili neslišne avtomobile

Foto: Žiga Intihar/Citroën
Foto: Žiga Intihar/Citroën
Kranjska mesta občina je v svojo floto vključila 16 električnih vozil, ki jih bodo uporabniki Mestne občine Kranj (komunala, zdravstvene ustanove, turistične organizacije, osnovne šole…) uporabljali za različne namene.
Oglej si celoten članek

Vozila je podjetju Vizije mobilnosti predala Citroën Avtohiša Kranj. V Kranju želijo z inovativnim pristopom k trajnostni mobilnosti preoblikovati Mestno občino Kranj v povezljivo brezogljično gorenjsko oazo, so zapisali v spročilu za javnost.
 
V Mestni občini Kranj se z e-mobilnostjo sicer ukvarjajo od leta 2016. V Celostni prometni strategiji Mestne občine Kranj (2017) je predvideno, da bo Mestna občina Kranj poleg drugih ukrepov spodbujala rabo ekoloških vozil in skupaj z zunanjim izvajalcem širila mrežo polnilnic za električna vozila. Kot zgled naj bi naprej zamenjala vozila občinske uprave in nato še vozila ostalih pravnih subjektov v lasti Mestne občine Kranj. 

"naj si ga kupi" "Minister naj si raje kupi električni avto"

Foto: Žiga Intihar/Citroën

S tem namenom je po postopku, predvidenim v Odloku o javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta »Električna mobilnost v Mestni občini Kranj«, Mestna občina Kranj izvedla javni razpis in po postopkih s pogajanji izbrala koncesionarja, podjetje Vizije mobilnosti. Podjetje je bilo ustanovljeno z namenom izvajanja projektov, ki temeljijo na razvoju in uporabi naprednih rešitev na področju trajnostne mobilnosti. Cilj je »električna nevtralnost«, to pomeni, da vozila, vključena v projekt, za svoje delovanje porabljajo toliko elektrike, kot jo proizvedejo novi lokalni obnovljivi viri energije, pri čemer se presežki proizvedene električne energije shranjujejo v lokalnih baterijskih zalogovnikih.

od 2018 Murska Sobota glede elektromobilnosti lahko zgled za Slovenijo

Projekt električne mobilnosti v Mestni občini Kranj se izvaja v treh fazah. Prva faza je bila zaključena konec leta 2020 in je zajemala dobavo 12 vozil ter vzpostavitev delovanja dveh javnih polnilnic. V drugi fazi sta Mestna občina Kranj in koncesionar že delno optimizirala vozni park. Tako bodo do konca letošnjega leta dobili uporabniki na voljo skupaj 40 vozil, vključno s pripadajočimi polnilnicami, postavljene so že vse tri sončne elektrarne ter 12 javnih polnilnic.

Foto: Žiga Intihar/Citroën

Pred izvajanjem tretje faze, ki zajema dokončanje vseh obveznosti iz vseh treh stebrov, bosta Mestna občina Kranj in koncesionar pregledala še dodatne možnosti optimizacije, ki se kažejo predvsem v optimalnejši rabi službenih vozil, dodatni proizvodnji električne energije iz obnovljivih virov in njenega hranjenja ter možnih tehnoloških izboljšavah novih vozil na slovenskem tržišču. 

ŽGOČA RAZPRAVA Razprava o življenju in smrti motorja na notranje zgorevanje

Blaženka Pospiš Perpar, direktorica podjetja Vizije Mobilnosti je ob predajli 16 Citroënovh vozil dejala: «Po tem, ko smo pred slabim letom uporabnikom predali prvih 12 vozil s pripadajočimi hišnimi polnilnicami, se sedaj približujemo zaključku 2. faze. Kljub težavam, ki se pojavljajo v dobavnih verigah po svetu in v Sloveniji, sledimo zastavljenim ciljem. To je zagotoviti, da bo 1.670.000 km, kolikor so jih prevozila vozila v uporabi Mestna občina Kranj in njenih Zavodov v letu 2019, prevoženih z električnimi vozili, hkrati pa v lokalnih obnovljivih virih (sončnih elektrarnah) proizvesti toliko električne energije, kot jo ta vozila porabijo. V ta namen vzpostavljamo sistem rezervacij, s katerim bomo poskrbeli, da bodo imeli uporabniki na voljo ustrezno vozilo takrat, ko ga bodo potrebovali. Za vsa predana vozila smo postavili tudi domicilne polnilnice na objektih oziroma v njihovi neposredni bližini. Skladno s pogodbo prevzemamo vse obveznosti v zvezi z vzdrževanjem predanih avtomobilov. V našem imenu ga izvaja Komunala Kranj, ki pa seveda vključuje pooblaščene serviserje. Za nakup električnih vozil znamke Citroën smo se odločili, da za izvajanje storitev izberemo evropsko znamko, ki ustreza vsem zahtevam in je rezultat novejših tehnologij, z ustreznim razmerjem cena/kakovost ter  ima dobro podporo za vzdrževanje v lokalnem okolju.«

Foto: Žiga Intihar/Citroën

Avto Deutsche Bank: električne avte za bogataše financirajo revni

Filip Koren, direktor C Automobil Import, uvozništva za vozila Citroën v Sloveniji pa je dodal: «Navdušeni smo nad pilotnim projektom električne mobilnosti kranjske občine, ki je primer odlične prakse in obenem velika vzpodbuda tudi za ostale slovenske občine.  Prepričani smo, da bodo Citroënova vozila s svojim močnim značajem uporabnikom poenostavila vsakodnevne izzive. S svojim nekompromisnim udobjem in številnimi asistenčnimi sistemi pa bodo poskrbela za odlično in varno delovno okolje.«

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 15:10 9. December 2021.

    Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.