Hrupna M trojica zakorakala po našem asfaltu

Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M3 Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio
BMW je na Pokljuki priredil že kar običajno spomladansko srečanje, ki je bilo tokrat nabito z adrenalinom, saj smo vozili njihove največje novosti te pomladi, BMW-ja M3 in M4 coupe, poleg njiju pa tudi kabriolet serije 4.
Oglej si celoten članek

Rudno polje na Pokljuki, Bohinj in Bled, kjer je potekala testna proga, se s svojimi ovinkastimi scenskimi cestami zdijo odlično okolje za avtomobil, kot je BMW M3 ali BMW M3 coupe, prav tako pa za njegovega manj pretencioznega bratranca BMW serije 4 cabrio, in za takšna so se tudi izkazala.

Avto BMW razkril najbolj vroča modela

Foto: MatijaJanežič BMW M3

A najprej malo zgodovine. Najnovejša BMW-ja M3 in M4 coupe sta že šesta generacija BMW-jeve športne linije, ki sega polčetrto desetletje v zgodovino. Leta 1986 je namreč na ceste zapeljal prvi BMW M3, predstavnik serije E30, ki je imel še štirivaljni motor in se je zelo dobro odrezal tudi na dirkah nemškega prvenstva DTM. Če je bil prvi M3 na voljo le kot štirivratna limuzina, je njegov naslednik iz generacija E36 bil prvi na voljo kot limuzina, kupe ali kabriolet. Pod motornim pokrovom je prvič deloval vrstni šestvaljnik, ki je prvič dosegel specifično moč 100 'konjev' na liter delovne prostornine, na voljo pa je prvič bil tudi s sekvenčnim menjalnikom.

Avto Več kot dovolj, da vzame sapo

Leta 2000 predstavljeni BMW M3 generacije E46 je temu dodal uporabo novih materialov, kakršni so bili aluminij in ogljikova vlakna, njegov naslednik BMW M3 generacije E90 pa je dobil atmosferski motor V8 s tehnologijo iz formule 1, ki mu je omogočila, da je bil celo lažji od predhodnikovega šestvaljnika. Prvič je dobili tudi dvosklopčni menjalnik. Naslednja in zdaj predzadnja generacija je sicer »nazadovala« na prisilno polnjeni šestvaljni motor, vendar pa je prvič nastopila z dvema modeloma, saj je limuzino nasledil BMW M3, kupe pa BMW M4 coupe.

Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe

Šest različic

Šesta generacija BMW-ja M3 oziroma M4, ki je zdaj na voljo tudi pri nas, torej vstopa v velike čevlje in prvi vtis kaže, da ji bo to tudi uspelo. Prihaja namreč v obliki šestih različic s prisilno polnjenim šestvaljnikom, ki razvija moč 353 kilovatov v primeru »navadnih« M3 in M4 coupeja, ki sta na voljo le v kombinaciji z ročnim menjalnikom, ter 375 kilovatov v primeru obeh modelov z dodatno oznako competition, ki pa delujeta le v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Video Video: Obračun v slovenskem pristanišču

Seveda pri BMW-jih serije M ne gre le za močne motorje, ampak celoto, h kateri pripomore športno podvozje, ki je plod izkušenj z dirkalnih stez. Športni je tudi aktivni zadnji diferencial, posebnost teh modelov pa je tudi, da so zadaj platišča za palec večja od sprednjih, kar pomaga tako pri pospeševanju in zaviranju kot tudi pri trakciji.

Foto: MatijaJanežič BMW M3

Posebnost novih BMW-jev M3 in M4 coupe je tudi poseben program za driftanje, ki se s šestimi stopnjami prilagodi voznikom zelo različnih znanj in tudi najbolj nevešče vodi skozi ta manever in jih na koncu tudi oceni. Da je to res, sem na varnem območju poligona lahko izkusil iz prve roke, saj sem kot nevešč driftanja stvar povsem v redu izvedel že v tretjem poskusu. Vsaj tako se mi je zdelo. In kakšno oceno mi je dal sistem? Tega ga raje nisem vprašal, saj sem bi zadovoljen že s tem, da mi je uspelo.

Avto BMW nam je razkril avto prihodnosti, ki v Slovenijo prihaja še letos

Zlit s cesto

Tisto, kar pričakujete od avtomobila, ki nosi ponosno ime M, se seveda najbolje izkaže na ovinkastih gorskih cestah, kjer se obnaša tako nevtralno, motor in celotni avtomobil pa se odziva tako nadzorovano, da bi moral voznik za seboj, tako kot rimski »triumfatorji«, vedno imeti nekoga, ki bi mu s tihim glasom govoril: »nisi bog.« Sicer vas hitro zanese. A, če upoštevate svoje zmožnosti, je izkušnja zelo prijetna, saj avto kot prilepljen sledi cesti in iz tira ga ne spravijo niti najbolj nepričakovani ovinki. Takšen je vsaj prvi vtis in verjetno tudi drugi in naslednji niso drugačni.

Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe

Svoje pri celotnem občutku naredi tudi oprema z obširnega seznama, ki jo poleg osnove ponuja BMW-jev oddelek M. Na predstavitvi sem vozil M3 in M4 coupe, ki sta po samodejnem menjalniku sodeč oba spadala v serijo competition, a sta bila občutka v njiju zelo drugačna. M3 je namreč imel serijske usnjene sedeže, ki so ga kljub športnosti takoj naredili tudi udobno limuzino za vsakdanjo rabo, M4 coupe pa je bil opremljen z lupinastimi karbonskimi sedeži, ki sta mi dala občutek, kot da sedim v cestnem dirkalniku. In s takšno preprosto menjavo sedeža se vam dejansko spremeni tudi dojemanje avtomobila. Zato pred nakupom velja premisliti, kaj si želite.

Uradno: I4 Uradno: BMW z i4 odpira sezono lova na teslo

Kaj pa peta in šesta različica? Prihajata tudi BMW-ja M3 in M4 coupe competition s štitikolesnim pogonom xDrive, ki ni le prvi štirikolesni pogon na teh modelih, ampak je tudi precej drugačen od štirikolesnih pogonov iz drugih BMW-jev. V osnovnem programu namreč 100 odstotkov motorne moči prevaja na zadnji kolesi in le po potrebi je nekaj prenese tudi na prednji. Drugi program zadnjim kolesom omogoča več zdrsa, tretji pa moč prenaša le na zadnji kolesi, torej tudi štirikolesno gnani M3 ali M4 coupe spremeni v avtomobil, z zadnjim pogonom.

Foto: MatijaJanežič BMW M4 coupe

Pri slovenskem zastopniku BMW-ja pravijo, da so kupci doslej za M4 coupe pokazali več zanimanja kot za M3, računajo pa predvsem na različice competition. Za kakšne številke gre, pove lanska prodaja po šestih primerkov BMW-jev M3 in M4 coupe, ki so se ji letos s po tremi primerki obeh že precej približali. Domnevajo, da se bo prodaja še povečala s prihodom štitikolesnih različic, ki lahko bolj suvereno nastopata tudi v vlogi avtomobilov za vsakdanjo rabo.

Prvi kilometri BMW v Slovenijo pripeljal električni SUV z veliko baterijo

Vrnitev platnene strehe

Čeprav BMW serije 4 cabrio prihaja šele v drugi generaciji, saj je s tem imenom nastopil šele leta 2013, je njegovo izročilo precej daljše, saj sega v leta pred drugo svetovno vojno s kabrioletno različico priljubljenega BMW-ja 326, tik pred njim pa so nastopale tudi štiri generacije BMW-ja serije 3 cabrio. BMW je sicer do leta 2013 prodal približno 900 tisoč kabrioletov srednjega razreda.

M440i Preizkusili smo BMW, o katerem se je toliko govorilo

Kabriolet serije 4 seveda od kupeja loči predvsem zložljiva streha, ki je v nasprotju s prejšnjo generacijo spet platnena. Pri BMW-ju pravijo, da so se za platneno streho, ki so jo zasnovali povsem na novo, odločili, ker so ji z novimi tehnologijami lahko zagotovili takšno zvočno in toplotno izolacijo, ki jo skoraj približa trdni strehi. Zaradi novih materialov in konstrukcije je tudi 40 odstotkov lažja od predhodnikove trdne, do 50 kilometrov na uro pa se odpre in zapre v osemnajstih sekundah.

Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio

To se pokaže tudi v praksi, ko se zdi, da avtomobil z odpiranjem in zapiranjem strehe, ki zares ne traja prav dolgo, skoraj spremeni svojo osebnost in vas iz stanja popolne vključenosti v okolico, ko je streha odprta, preseli v varni in tih kokon pod platnom. Platnena streha sicer zložena zavzame tudi manj prostora v prtljažniku, pripomore pa tudi k nižjemu težišču karoserije, ki ob izboljšani vzvojni trdnosti zagotovi dobre vozne lastnosti. K tem pripomoreta tudi geometrija podvozja in razporeditev mase v razmerju 50:50 med obema premama.

Avto Karavan, ki lahko porabi le dva litra na sto kilometrov

BMW serije 4 cabrio bo sicer sprva na voljo z dvema bencinskima in enim dizelskim motorjem, prihajata pa še dva dizelska. Na predstavitvi so sicer izpostavili predvsem različici iz serije M Performance M440i xDrive in M440d xDrive s turbobencinim ali turbodizelskim šestvaljnikom, prirejenim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in 48-voltnim hibridnim sistemom, štirikolesnim pogon in variabilnim zadnjim diferencialom, ki se približata bratoma M3 in M4 coupe, vendar je tudi kratek preskus »bolj navadne« različice 420i pokazal, da je BMW serije 4 cabrio v vsakem primeru pravi gran turismo.

Foto: MatijaJanežič BMW serije 4 cabrio

Avto SUV s 625 konjskimi močmi

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.