V Slovenijo je prišel japonski prestižni hibrid

Foto: MatijaJanežič lexus RX Foto: MatijaJanežič lexus RX Foto: MatijaJanežič lexus RX Foto: MatijaJanežič lexus RX Foto: MatijaJanežič lexus RX Foto: MatijaJanežič lexus RX Foto: MatijaJanežič lexus RX Foto: MatijaJanežič lexus RX
V Ljubljani smo si lahko v živo ogledali novi lexus RX, ki bo na voljo v treh hibridnih različicah: samopolnilni, priključno hibridni in športni.
Oglej si celoten članek

Lexus RX je pred dvema desetletjema gotovo pripomogel k evropski prepoznavnosti Toyotine premijske znamke in to poslanstvo v marsičem nadaljuje tudi v zadnji, že peti generaciji. Tokrat stavi predvsem na široko ponudbo hibridnih pogonskih sklopov, a ne le nanje. Na predstavitvi so namreč poudarili, da si novi lexus RX, čeprav je v grobem zelo podoben predhodniku, z njim deli le dobro dvajsetino sestavnih delov. Vse drugo je novo.

Presenetljivi podatki Presenetljivi podatki: Najbolj varni avtomobili leta 2022

Foto: MatijaJanežič lexus RX

Predvsem je postavljen na novo platformo GA-K, ki si jo deli z lexusoma ES in NX. Ta mu je ob enaki skupni dolžini prinesla šest centimetrov daljšo medosno razdaljo, ki se odraža v prostornejši kabini, njena posebnost na lexusu pa je okrepljen zadnji predel, kar so inženirji dosegli z več utrditvenimi točkami in tako, da so votle komponente napolnili s togo peno. Takšna okrepitev je omogočila, da se kljub mehkejšemu podvozju lexus RX pelje bolj predvidljivo kot prej.

Novi RX Lexusov novi pogled na prestižno tehnologijo

Konstruktorji so precej pozornosti posvetili tudi zavoram, ki »primejo« zelo enakomerno in preprečujejo potapljanje prednjega dela, kar koristi predvsem počutju potnikov. Najmočnejša različica lexus RX 500h pa je poleg tega dobila tudi krmiljenje zadnjih koles. Te se lahko zasukajo do kota šestih stopinj in pri nizkih hitrostih s sukanjem v nasprotni smeri od prednjih koles poskrbijo za večjo okretnost, pro višjih hitrostih, ko se sukajo v isto smer kot prednja, pa predvsem izravnajo avtomobil in zagotovijo mirnejšo vožnjo.

Foto: MatijaJanežič lexus RX

Na predstavitvi so izpostavili tudi oblikovne spremembe na zunanjosti, kjer izstopa predvsem razširitev elementov »vretenaste maske« na »vretenasto telo«, oziroma integracijo elementov maske v pokrov motorja in boke. Zadaj pa izstopajo predvsem podolgovate luči in napis »LEXUS« ki je nadomestil logo znamke.

RAZKRITJE Dobili smo še en premijski električni SUV

Notranjost pa je urejena predvsem v oblikovnem jeziku Tazuna. Tazuna je baje japonski izraz za konjske vajeti. Tako kot jezdec točno ve, kaj mora storiti, da ga bo konj ubogal, naj bi tudi pri Lexusu z minimalizmom dosegli voznikovo intuitivno obvladanje avtomobila. Zato so glavni ukazi v kokpitu še vedno zaupani fizičnim stikalom, kombinacija volanskega obroča in projekcijskega zaslona pa je zasnovana tako, da se po voznikovem dotiku stikal njihov sklop pokaže tudi v projekciji zaslona HUD.

Foto: MatijaJanežič lexus RX

V letošnjem kontingentu 37 slovenskemu trgu namenjenih lexusov RX bo največ osnovnih hibridnih lexusov RX 350h. Ta je opremljen s »klasičnim« hibridnim pogonskim sklopom, kakršnega že dobro poznamo. Razpolaga z močjo 250 'konjev' in v 7,9 sekunde doseže hitrost 100 kilometrov na uro. Opremljen je tudi s štirikolesnim pogonom e-Four, pri katerem se zadnji elektromotor vklaplja po potrebi, torej ni stalen.

Konec Po ducatu let se poslavlja japonska premijska kombilimuzina

Enakega ima tudi lexus RX 450h+, priključni hibrid, ki razpolaga z močjo 227 kilovatov, ki mu zagotovi šprint v 6,5 sekunde do 100 kilometrov na uro. Litij-ionska baterija s kapaciteto 18,1 kilovatne ure mu zagotovi električni doseg do 65 kilometrov, s 6,6-kilovatnim polnilnikom pa se polni poldrugo uro.

Foto: MatijaJanežič lexus RX

Vrh ponudbe predstavlja lexus RX 500h. Ta nima le že omenjenega štirkolesnega volana, ampak tudi samosvoj pogonski sklop, paralelni hibrid  z močjo 273 kilovatov in navorom 550 njutonmetrov, pri katerem za bolj športno vozno izkušnjo med drugim namesto menjalnika CVT skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik. Poleg tega je opremljen tudi s stalnim štirikolesnim pogonom direct4, ki po potrebi spreminja razporeditev pogona med premama in prepreči predvsem vzdolžno nagibanje vozila med pospeševanjem in zaviranjem, kar dobro vpliva na počutje potnikov.

To je znano Lexus razkriva svojo napredno limuzino

V Slovenijo bo torej do konca leta predvidoma pripeljalo 37 novih lexusov RX, za katere bodo morali kupci odšteti vsaj 82.000 evrov. Ta cena seveda velja za osnovni lexus RX 350h z osnovno opremo comfort. Za lexus RX 500h, ki bo na voljo le s športno opremo F sport, bo namreč treba odšteti vsaj 106.000 evrov.

Foto: MatijaJanežič lexus RX

Avto Britanci najbolj priporočajo Lexusov priklopni hibrid

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.