Generalni direktor družbe GA Adriatic, ki pri nas prodaja avtomobile znamke Dacia, Petar Nevistić je povedal, da so bigsterja dolgo čakali, saj je po njegovem mnenju avtomobil, ki bi lahko z ugodno ceno, velikostjo in sodobnimi tehnologijami ter tudi možnostmi, kakršna je tovarniške različice s pogonom na plin LPG, osvojili tudi slovenski trg, na katerem je Dacia sicer manj uspešna kot v ostalih evropskih državah.
Daciin produktni vodja Jernej Žefran je k temu dodal, da je bigsterjeva glavna naloga predvsem osvajanje prostora v segmentu C-SUV, ki je tudi sicer nekaj novega za znamko, ki sicer nastopa predvsem v manjšem segmentu B. Računajo, da se bo sanderu in dusterju pridružil kot njihov tretji najbolje prodajani avtomobil.
V njegovem segmentu je v Evropi sicer letno prodanih okoli tri milijone vozil in predstavlja kar 23 odstotkov evropske prodaje avtomobilov, v Sloveniji pa dosega 20-odstotni delež. Letos naj bi v Sloveniji segment C-SUV predvidoma dosegel prodajo 14.500 vozil. Glede na to, da gre za pomemben segment, se bo duster v Sloveniji moral za svoj delež boriti z okoli štiridesetimi tekmeci. Zato so se pri Dacii na prodajo bigsterja dobro pripravili in njegovo ponudbo razdelili v tri segmente.
Bistven in kul
Prvi je "bistveno a kul", kar pomeni, da so v bigsterju ponudili predvsem bistvene elemente, tiste, ki so kupcem njihovih vozil najbolj pomembni. V za namen so med kupci izvedli tudi anketo in jih vprašali, kaj ji v tem segmentu največ pomeni in česa ne potrebujejo.
Bigster je v različici mild hybrid G 140 v kombinaciji z osnovno opremo essential na voljo za 23.490 evrov, najdražja bigsterja mild hybrid 130 4x4 in hybrid 155 z opremo extreme pa staneta 30.490 evrov. Za prvega je sicer treba z osnovno opremo essential odšteti 27.190 evrov, hibridni bigster z njegovo osnovno opremo expression pa stane najmanj 28.190 evrov.
Nastal je skoraj 4,6 metra dolg avtomobil, ki z dolžino za dober poltretji decimeter presega dusterja, kar se najbolj odraža v prostornosti druge sedežne vrste. Pred njo je namreč 24 centimetrov prostora za noge. Prostoren je tudi prtljažnik z ravnim dnom, ki v osnovni konfiguraciji ponuja 702 litra praznine in se ga poveča v razmerju 4:2:4.
Njegova vrata se prvič na dacii odpirajo električno, nad njim je zložljiva polica, naslonjala zadnje klop pa se zložijo s sistemom easy fold. Zanimiva je tudi aplikacija Dacia AR, ki pomaga učinkovito razporediti predmete v prtljažnik.
Za udobje voznika in sovoznika je poskrbljeno z visoko sredinsko konzolo, v kateri je tudi velik hlajeni predal. Vozniku je na voljo tudi električna nastavitev sedeža, digitalizacijo pa so razširil z 10-palčnima zaslonoma infotainmenta in armaturne plošče, na katero je med drugim možna tudi preslikava navigacije s pametnega telefona. Soliden je tudi nabor asistenčnih sistemov, med katerimi izstopa prilagodljivi tempomat, ki ga ima dacia prvič.
Indigo modra novost
Ko gre za zunanjost, bigster sledi – povečanim – linijam dusterja. Nova na njem je predvsem možnost izbire modre indigo barve, ki ji lahko dodajo črno streho, bigster pa je na voljo tudi z 19-palčnimi kolesnimi platišči.
Drugi segment bigsterjevega nastopa je "robusten in pustolovski", kar pomeni, da povzema dusterjevo naklonjenost terenski vožnji. Tudi bigster je zato na voljo v različici extreme z bakrenimi okraski, pralnimi prevlekami sedežev, gumijastimi tepihi v kabini in prtljažniku in modularnimi strešnimi nosilci, serijsko pa je tudi panoramsko strešno okno. Na voljo je tudi štirikolesni pogon, ki je podoben dusterjevemu. Ponujajo tudi komplet z zložljivo posteljo za kampiranje InNature.
Tretji segment nastopa pa je "eco in smart", kar pomeni, da v avtomobilu ni pravega usnja, uporabili pa so tudi reciklirane materiale, med katerimi je tudi bigster dobil "svetlikajočo se" starkle plastiko z 20-odstotno vsebnostjo recikliranega polipropilena.
Plinski hibrid
Pro Dacii pravijo, da bo tudi bigster dostopen in vsestranski, kar se odraža tudi v pogonskih sklopih. Tega za zdaj sestavljajo blago hibridizirani 1,3-litrski turbobencnski trivaljnik z možnostjo pogona na plin LPG mild hybrid G 140, na voljo je tudi blago hibridizirani 1,3-litrski turbobencnski trivaljnik mild hybrid 140, ki je v različici mild hybrid 130 na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.
Vrh ponudbe pa predstavlja hibridni bigster hybrid 155 z modernizirano različico hibridnega pogona, v katerem je 1,6-litrski motor iz dusterja zamenjal 1,8-litrski z neposrednim vbrizgom goriva, ki po zaslugi večje 1,4 kWh baterije omogoča tudi več električne vožnje. Hibridni bigster lahko vleče tudi prikolico z največjo maso ene tone, ostale različice pa prikolico z maso do 1,5 tone.
Okrog novega leta pričakujejo tudi spremembe pri pogonskih sklopih. Različica mild hybrid 140 bo na voljo tudi z dvosklopčnim menjalnikom EDC, štirikolesni pogon bo dobila tudi različica s pogonom na plin LPG, štirikolesni pogon pa bo elektrificiran z 48-voltno električno zadnjo premo, ki bo nadomestila mehanske prenose moči do zadnjih koles.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
30jurjeu za Dacio??? Pa kdo pr zdravi pameti bo to dal? Pa je bil Duster prve generacije cist OK avto …
Primerjava. leta 1999 sem kupila Seat cordobo 1,9 tdi s klimo za katero sem plačala 2 miljona tolarjev. Plača na …