Generalni direktor družbe GA Adriatic, ki pri nas prodaja avtomobile znamke Dacia, Petar Nevistić je povedal, da so bigsterja dolgo čakali, saj je po njegovem mnenju avtomobil, ki bi lahko z ugodno ceno, velikostjo in sodobnimi tehnologijami ter tudi možnostmi, kakršna je tovarniške različice s pogonom na plin LPG, osvojili tudi slovenski trg, na katerem je Dacia sicer manj uspešna kot v ostalih evropskih državah.

Daciin produktni vodja Jernej Žefran je k temu dodal, da je bigsterjeva glavna naloga predvsem osvajanje prostora v segmentu C-SUV, ki je tudi sicer nekaj novega za znamko, ki sicer nastopa predvsem v manjšem segmentu B. Računajo, da se bo sanderu in dusterju pridružil kot njihov tretji najbolje prodajani avtomobil.
V njegovem segmentu je v Evropi sicer letno prodanih okoli tri milijone vozil in predstavlja kar 23 odstotkov evropske prodaje avtomobilov, v Sloveniji pa dosega 20-odstotni delež. Letos naj bi v Sloveniji segment C-SUV predvidoma dosegel prodajo 14.500 vozil. Glede na to, da gre za pomemben segment, se bo duster v Sloveniji moral za svoj delež boriti z okoli štiridesetimi tekmeci. Zato so se pri Dacii na prodajo bigsterja dobro pripravili in njegovo ponudbo razdelili v tri segmente.

Bistven in kul
Prvi je "bistveno a kul", kar pomeni, da so v bigsterju ponudili predvsem bistvene elemente, tiste, ki so kupcem njihovih vozil najbolj pomembni. V za namen so med kupci izvedli tudi anketo in jih vprašali, kaj ji v tem segmentu največ pomeni in česa ne potrebujejo.
Bigster je v različici mild hybrid G 140 v kombinaciji z osnovno opremo essential na voljo za 23.490 evrov, najdražja bigsterja mild hybrid 130 4x4 in hybrid 155 z opremo extreme pa staneta 30.490 evrov. Za prvega je sicer treba z osnovno opremo essential odšteti 27.190 evrov, hibridni bigster z njegovo osnovno opremo expression pa stane najmanj 28.190 evrov.
Nastal je skoraj 4,6 metra dolg avtomobil, ki z dolžino za dober poltretji decimeter presega dusterja, kar se najbolj odraža v prostornosti druge sedežne vrste. Pred njo je namreč 24 centimetrov prostora za noge. Prostoren je tudi prtljažnik z ravnim dnom, ki v osnovni konfiguraciji ponuja 702 litra praznine in se ga poveča v razmerju 4:2:4.

Njegova vrata se prvič na dacii odpirajo električno, nad njim je zložljiva polica, naslonjala zadnje klop pa se zložijo s sistemom easy fold. Zanimiva je tudi aplikacija Dacia AR, ki pomaga učinkovito razporediti predmete v prtljažnik.
Za udobje voznika in sovoznika je poskrbljeno z visoko sredinsko konzolo, v kateri je tudi velik hlajeni predal. Vozniku je na voljo tudi električna nastavitev sedeža, digitalizacijo pa so razširil z 10-palčnima zaslonoma infotainmenta in armaturne plošče, na katero je med drugim možna tudi preslikava navigacije s pametnega telefona. Soliden je tudi nabor asistenčnih sistemov, med katerimi izstopa prilagodljivi tempomat, ki ga ima dacia prvič.

Indigo modra novost
Ko gre za zunanjost, bigster sledi – povečanim – linijam dusterja. Nova na njem je predvsem možnost izbire modre indigo barve, ki ji lahko dodajo črno streho, bigster pa je na voljo tudi z 19-palčnimi kolesnimi platišči.
Drugi segment bigsterjevega nastopa je "robusten in pustolovski", kar pomeni, da povzema dusterjevo naklonjenost terenski vožnji. Tudi bigster je zato na voljo v različici extreme z bakrenimi okraski, pralnimi prevlekami sedežev, gumijastimi tepihi v kabini in prtljažniku in modularnimi strešnimi nosilci, serijsko pa je tudi panoramsko strešno okno. Na voljo je tudi štirikolesni pogon, ki je podoben dusterjevemu. Ponujajo tudi komplet z zložljivo posteljo za kampiranje InNature.

Tretji segment nastopa pa je "eco in smart", kar pomeni, da v avtomobilu ni pravega usnja, uporabili pa so tudi reciklirane materiale, med katerimi je tudi bigster dobil "svetlikajočo se" starkle plastiko z 20-odstotno vsebnostjo recikliranega polipropilena.
Plinski hibrid
Pro Dacii pravijo, da bo tudi bigster dostopen in vsestranski, kar se odraža tudi v pogonskih sklopih. Tega za zdaj sestavljajo blago hibridizirani 1,3-litrski turbobencnski trivaljnik z možnostjo pogona na plin LPG mild hybrid G 140, na voljo je tudi blago hibridizirani 1,3-litrski turbobencnski trivaljnik mild hybrid 140, ki je v različici mild hybrid 130 na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.

Vrh ponudbe pa predstavlja hibridni bigster hybrid 155 z modernizirano različico hibridnega pogona, v katerem je 1,6-litrski motor iz dusterja zamenjal 1,8-litrski z neposrednim vbrizgom goriva, ki po zaslugi večje 1,4 kWh baterije omogoča tudi več električne vožnje. Hibridni bigster lahko vleče tudi prikolico z največjo maso ene tone, ostale različice pa prikolico z maso do 1,5 tone.
Okrog novega leta pričakujejo tudi spremembe pri pogonskih sklopih. Različica mild hybrid 140 bo na voljo tudi z dvosklopčnim menjalnikom EDC, štirikolesni pogon bo dobila tudi različica s pogonom na plin LPG, štirikolesni pogon pa bo elektrificiran z 48-voltno električno zadnjo premo, ki bo nadomestila mehanske prenose moči do zadnjih koles.


🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
30jurjeu za Dacio??? Pa kdo pr zdravi pameti bo to dal? Pa je bil Duster prve generacije cist OK avto izpod 15jurjeu!!
Primerjava. leta 1999 sem kupila Seat cordobo 1,9 tdi s klimo za katero sem plačala 2 miljona tolarjev. Plača na iskri je bila 130.000 tolarjev. (1euro =239,640 tolarja)