V Slovenijo pripeljal prvi pravi električni jeep

Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger Foto: MatijaJanežič jeep avenger
Slovenski uvoznik je začel pri nas prodajati majhen električni SUV jeep avenger, aktualni evropski avto leta. Na voljo bo tudi s štirikolesnim pogonom in bencinskim motorjem.
Oglej si celoten članek

Jeep je z avengerjem v Sloveniji navzdol razširil svojo ponudbo, ki so jo doslej predstavljali poltovornjak jeep gladiator, kleni terenec wrangler ter športna terenca compass in renegade. Nekoč ključnega cherokeeja že nekaj časa ni v ponudbi.

Foto: MatijaJanežič jeep avenger

Jeep z avengerjem tudi uvaja povsem električni pogon, ki naj bi do leta 2030 prevzel vsaj polovico Jeepove prodaje v Evropi in ZDA. Pri Jeepu pravijo, da je avenger kljub majhnim meram še vedno tudi pravi terenec, ki to dokazuje tudi z voznimi programi za pesek, blato in sneg ter serijskim programom za spust po klancu. Terensko vožnjo podpirajo tudi razmeroma velika 209-milimetrska oddaljenost dna od tal, izdatna zaščita dna ter prehodni kot 20 stopinj ter izstopni kot 32 stopinj v kombinaciji z zelo kratkimi previsi.

Sprva bo sicer na voljo le s prednjim pogonom, v razvoju pa je tudi štirikolesno gnana različica. Čeprav jih sprva pri nas niso nameravali prodajati, bodo jeseni na voljo tudi različice z bencinskimi motorji. To sicer omogoča modularna platforma eCMP2, ki so jo razvili za električne in termične pogonske sklope.

Foto: MatijaJanežič jeep avenger

Sprednji del avengerja je značilen za jeep, z masko s sedmimi režami in žarometi v dveh nivojih. Ti bodo svetili v polni led tehnologiji in bodo lahko vozniku izpisali tudi pozdravni napis. Avenger ima čelno površino 2,25 metra in količnik zračnega upora 0,33.

Pri Jeepu pravijo da bočne površine avengerja povezujejo zgodovino in prihodnost, kar se po eni strani odraža v trapezoidnih blatnikih, po drugi strani pa z značilnim compassovim stebričkom C, ki bo odslej stalnica na avtomobilih znamke Jeep. Na zadku so luči oblikovane v sodobni stilizirani izvedbi križa s posode za grivo, vrata prtljažnika pa so serijsko elektrificirana in se v višjih nivojih opreme tudi odpirajo s kretnjo od zadkom.

Foto: MatijaJanežič jeep avenger

Vse karoserijske barve, te bodo tri navadne in štiri kovinske, je mogoče kombinirati s črno streho, na voljo pa je tudi električno strešno okno. Čeprav je malce manjši od jeepa renegada, je avenger skoraj enako prostoren, prtljažnik pa je celo večji. Poveča se ga lahko do 1.250 litrov. Oblikovalci so izdatno poskrbeli tudi za odlagališča v kabini. Infozabavni sistem deluje preko 10,1-palčnega standardnega zaslona, pred voznikom pa sta lahko 7- ali 10,25-palčna panela instrumentne plošče. Veliko operacij je še vedno zaupanih analognim stikalom, z njimi se določa tudi režime vožnje.

Pri Jeepu izpostavljajo aplikacijo za pametni telefon, preko katere lahko uporabnik spremlja lokacijo avtomobila, status klimatske naprave in baterije ter dosega trenutne izračunu ter podobne funkcije, opozorjen je lahko na prekoračitev hitrosti, lahko pa tudi odklepa in zaklepa avtomobil ali ga vžge na daljavo. Solidni so tudi asistenčni sistemi, ki omogočajo daljinsko parkiranje ter pogled s ptičje perspektive s pomočjo zgolj vzvratne kamere.

Foto: MatijaJanežič jeep avenger

Za zalogo elektrike bo poskrbela baterija z uporabno kapaciteto 50 kilovatnih ur. To sestavlja 17 modulov in 102 celici ter razpolaga z večjo energijsko gostoto kot dosedanje baterije v avtomobilih koncerna Stellantis. Elektromotor razvija moč 115 kilovatov, doseg pa v mestu sega do 500 kilometrov, izven njega pa do 400 kilometrov. Na voljo je možnost trifaznega polnjenja z izmeničnim tokom z močjo do 11 kilovatov ter hitrega polnjenja z močjo do 100 kilovatov, ko se baterija z 20 na 80 odstotkov kapacitete napolni v 24 minutah.

Osnovni jeep avenger z opremo longitude bo pri nas ob upoštevanju 1.500 evrov popusta brez odbite subvencije na voljo za najmanj 35.990 evrov. Do konca leta naj bi prodali 50 primerkov električne različice, koliko pa naj bi bilo bencinskih in koliko bodo stali, pa je še stvar pogajanj med uvoznikom in tovarno. Pozneje pa, kot rečeno, pripelje še avenger s štirikolesnim pogonom, ki bo na voljo z električnim ali bencinskim pogonom.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič jeep avenger

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 08:47 28. Junij 2023.

    Pravi električni avto je prišel iz nisana,ki ne rabi nobenega polnjenja z kabli,pa vendar gre samo na elektriko,in to je …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.