Vam bodo povrnili stroške popravila avtomobila, ki je podvržen vpoklicu?

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Vsaj od škandala v zvezi z emisijami Volkswagnovih avtomobilov, od katerega je preteklo že pet čet, je znano, da so bila izplačila odškodnin lastnikom vozil v ZDA znatno večja kot v Evropi. Bi se to lahko spremenilo?
Oglej si celoten članek

Ameriški kupci namreč niso v boljšem položaju od evropskih le v velikih sporih, kakršen je bil dizelski škandal, ampak so do več ugodnosti upravičeni tudi v primeru manjših vpoklicev. Marsikdo je namreč že plačal drago popravilo, ki je bilo pozneje vključeno v brezplačni vpoklic.

Avto Kaj storiti, če vpokličejo vaše vozilo v delavnico?

V ZDA so proizvajalci avtomobilov v takšnem primeru dolžni vsaj preveriti, če je prizadeta stranka upravičena do naknadnega povračil stroškov v zvezi s popravilom. To namreč določa zvezna ureditev s pusto oznako 49 CFR 577.11., ki navaja tudi, da mora proizvajalec obvestilu o vpoklicu določenega avtomobila priložiti tudi obrazec, s kateri m lahko lastnik avtomobila uveljavlja nadomestitev stroškov. Popravila morajo seveda biti povezana z napako, ki je sprožila vpoklic. Evropski kupci so v takšnih primerih še vedno odvisni od dobre volje proizvajalca.

Foto: Pixabay popravilo mehanik servis servisna delavnica rezervni del

Berite drobni tisk!

Vendar pa bi nova ureditev evropske komisije, ki je stopila v veljavo 1. septembra zadeve lahko spremenila, saj, kot to pojasnjujejo v komisiji, kupci po novem ne bi smeli nositi stroškov popravila, tudi če je bilo na račun imenika avtomobila opravljeno pred sprejetjem ukrepa za odpravo napake.

A kot pravijo pravni strokovnjaki je treba brati tudi drobni tisk. Uredba namreč velja predvsem za vpoklice, ki so opravljeni na zahtevo ustanov Evropske unije. Uredba je namreč izpustila prostovoljne vpoklice, ki jih proizvajalci opravljajo skoraj na dnevni ravni. Vprašanje je tudi, kako pogosto bodo evropske oblasti tudi dejansko razpisale obvezne vpoklice, za katere so pooblastile celo skupni raziskovalni center (Joint Research Centre – JRC).

Avto Na tehničnem bomo za podaljšanje kmalu potrebovali novo dokazilo

V vpoklice se lahko vmešajo tudi oblasti posameznih držav, ki so pogosto nagnjene k varovanju interesov avtomobilske industrije, ki se predvsem v obdobju koronske krize sooča s precejšnjimi težavami.

Evropski kupci torej, kljub določenim spremembam na bolje, še vedno ostajajo na slabšem položaju, kot kupci na drugi strani Atlantika in so razen v primeru razmeroma redkih obveznih vpoklicev žal bolj ali manj še vedno odvisni od dobre volje posameznega proizvajalca.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.