Varna le polovica preizkušenih prtljažnikov za kolesa

Foto: Thule
Foto: Thule
Spomladi se bomo začeli, z izjemo tistih, ki sploh niso prekinili kolesarske sezone, spet bolj pogosto voziti s kolesi in jih bomo tudi vozili na zunanjih prtljažnikih. A pozor: vsi prtljažniki niso enako varni.
Oglej si celoten članek

Nemška ustanova za preverjanje kakovosti potrošniških izdelkov Stifftung Warentest je namreč primerjala osem modelov prtljažnikov za kolesa. Le eden je test opravil z odliko, marsikateri pa je imel katero pomanjkljivost. Preskusili so prtljažnike, ki jih s pomočjo vlečne kljuke pritrdimo na zadek avtomobila.

Zdravje To morate vedeti pred nakupom priklopnika

»Hitro naložimo kolesa na avto, pohitimo iz mesta in čim prej uživajmo v prijetni vožnji s kolesom po podeželju,« je želja marsikaterega rekreativnega kolesarja, ki jo omogočijo prav praktični prtljažniki za kolesa. In glede na to, da se je v času korona pandemije priljubljenost koles še povečala, je večje tudi povpraševanje po prtljažnikih za njih. Vendar pa se dogaja, da nekateri prtljažniki ne le, da niso praktični, ampak so lahko celo nevarni.

Foto: VW Prtljažnik za kolo

Zlom že pri 30 km/h

Na vse preskušene prtljažnike lahko kolesa hitro naložite in se odpeljete dogodivščinam naproti, vendar pa žal vsi niso enako varni. Med simulacijo čelnega trka s hitrostjo le 30 kilometrov na uro so se namreč dobro izkazali le štirje, preostali štirje pa so se izkazali za potencialno nevarne za ostale udeležence prometa. Po trku namreč niso bili več učinkovito pritrjeni na vlečno kljuko, z njih so popolnoma odleteli majhni deli ali pa so povsem padli z avtomobila. Pa čeprav vsi preskušeni modeli stanejo več kot 400 evrov.

V Sloveniji Kateri je najtežji kolesarski klanec v Sloveniji? Tri legende pravijo ...

S ceno 665 evrov je bil najdražji in tudi daleč najboljši prtljažnik thule easyfold XT 2, ki je prepričal na preskusu varnosti. Njegovi pritrdilni elementi so namreč veliko bolj robustni kot pri drugih prtljažnikih. Thulejev model je blestel tudi po uporabni plati, preprosto pa se ga tudi sestavi.

Foto: Thule Prtljažnik za kolo

Dva modela sta si delile drugo mesto in postala tudi zmagovalca v razmerju med ceno in zmogljivostmi. Prtljažnika eufab premium II plus in oris traveler II staneta 450 evrov. Oba sta se zadovoljivo odrezala na področju varnosti, dobra pa sta bila tudi v kategorijah praktičnosti in trdoživosti. V obeh primerih so se za problematične izkazale njune luči, saj so se med testom z obeh odlomile.

Pozor na dovoljeno obremenitev kljuke

Ustanova ugotavlja, da bi vsak, ki se odloči za nakup prtljažnika za kolesa, ki se namestijo na vlečno kljuko, moral biti pozoren tudi na največjo dovoljeno obremenitev kljuke. Ta mora biti namreč sposobna nositi prtljažnik in nanj pritrjena kolesa. Če kolesa ali prtljažnik, ki je običajno opremljen z zadnjimi lučmi, zastrejo tretjo zavorno luč ali registrsko tablico avtomobila, mora voznik to nadomestiti s dodatnimi tablico ali lučmi, ki jih pritrdi na prtljažnik ali kolesa.

Projekt Če želite biti srečnejši, pojdite v službo s kolesom

Prtljažniki, ki jih pritrdimo na vlečno kljuko ali zadek nasploh imajo še eno skupno pomanjkljivost. Med vožnjo se zaradi turbulentnih zračnih vrtincev, ki s tal dvigujejo umazanijo, lahko zelo umažejo. Zato moramo že med uporabo poskrbeti, da so čiste vsaj luči, pred uskladiščenjem po koncu uporabe pa jih obvezno temeljito očistimo.

Popotnik Kako bi se naša kolesarja znašla na Golovcu?

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.