Varnost prioriteta št. 1

Foto: Žurnal24 Volvo je v Ljubljani predstavil težko pričakovano novost - model XC60.
Na slovenski trg je prišla težko pričakovana novost, volvov križanec, ki sliši na ime XC60. Z njim pri Volvu odgovarjajo na namnoženo konkurenco med premium suvi, obenem pa širijo hišno modelno paleto tovrstnih vozil.
Oglej si celoten članek

XC60 se lahko pohvali z najnaprednejšo varnostno tehnologijo, med katero velja izpostaviti city safety sistem, ki preprečuje trke do hitrosti 30 km/h. Oboje smo preizkusili na poligonu in lahko rečemo, da sistem tudi v praksi zelo dobro deluje.

XC60 zaznamuje dinamičen dizajn, ki za to znamko ni samoumeven, s spuščajočo linijo strehe in proti zadku dvigajočo se ramensko linijo. Prednji del povzema oblikovne smernice večjega brata, ki še danes velja za enega najbolje prodajanih suvov zadnjih nekaj let. Nos XC60 je seveda prilagojen oblikovnemu razvoju, prepoznali pa ga boste po pasu LED-diod, ki služijo kot dnevne luči in bodo skrbele za prepoznavnost volvov v prometu. Zadek je tako kot ostala zunanjost oblikovan zelo skladno in moderno, osrednji del pa predstavljajo vertikalno postavljene in valovito oblikovane LED-luči. To je botrovalo tudi večjim petim vratom, ki se zaradi lažjega natovarjanja zajedajo globoko v odbijač. Malokdo pa bo opazil, da si XC60 osnovo deli s Fordovo kugo. Konkurente si išče med avtomobili Mercedes-Benz GLK, Land Rover freelander II ter Bmw X3 in Audi Q5. Temu primerna je tudi cena, ki se začne pri 37.900 evrih in se zavihti vse do 52.532 evrov. Opremski paketi so štirje, in sicer base, kinetic, momentum in summum.



V notranjosti, kot je to že v navadi, prevladujejo čiste linije, osrednji del pa predstavlja tanka lebdeča sredinska konzola, na kateri domuje (pre)veliko število stikal. Je pa manevriranje po avdiosistemu in stikalih klimatske naprave in številnih varnostnih sistemov, ko se postavitve navadite, intuitivno. Plastika in končna obdelava sta na ravni konkurence, je pa notranjost precej monotona, kar so poskušali rešiti z dvobarvnim usnjem na sedežih in vratnih oblogah, uspelo pa jim je zgolj deloma. Glavni poudarek pri novincu je na varnosti, saj je XC60 kot prvi serijski model opremljen s sistemom city safety, ki preprečuje možnost trčenja v oviro pred vami do hitrosti 30 km/h. In to pri vseh modelih in različicah serijsko. Poleg tega je XC60 opremljen še z vsemi ostalimi varnostnimi sistemi, kot so radarski tempomat, sistem, ki zazna vozilo v mrtvem kotu – BLIS – ter sistem, ki voznika opozori ob nenadni menjavi voznega pasu. Ti sistemi in še nekateri drugi so združeni in so v pomoč city safety sistemu. Pri preizkusu sistema smo XC60 vozili proti oviri, ki jo je predstavljala napihnjena maketa avtomobila in vozilo se je pred samim trkom popolnoma ustavilo. Je pa treba izpostaviti, da voznik pri tem ne sme zavirati, saj s tem povozi delovanje sistema, kar je v praksi večkrat težko, saj voznik instinktivno pritisne na stopalko zavore.

Prostora je glede na mere tako spredaj kot zadaj dovolj, prtljažnik pa v osnovi sprejme 500 litrov. S podiranjem klopi v drugi vrsti pa je potnikom na voljo 1.700 litrov uporabnega prostora.



Motorno paleto za zdaj sestavljata dva 2,4-litrska D5 dizelska motorja in 3,2-litrski prisilno polnjeni bencinar z oznako T6. Prva razvijeta največjo moč 120 oziroma 136 kilovatov (163 oziroma 185 KM). Bencinski T6 pa razvije 210 kilovatov ali 285 konjskih moči. Za prenos moči na cesto pri vseh treh motorjih skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, proti doplačilu pa si lahko omislite tudi šeststopenjsko avtomatiko. Terensko naravnanost poleg večje oddaljenosti od tal XC60 dokazuje tudi s serijskim štirikolesnim pogonom, kjer hladex sklopka razmejuje optimalno količino navora na prednjo ali zadnjo os ali celo posamično kolo. Naslednje leto bo motorno paleto dopolnil še dizelski petvaljnik s 128 kilovati (175 KM), ki pa bo, zanimivo, na voljo le s pogonom na sprednji kolesni par.

XC6 bodo v celoti proizvajali v Ameriki, pri Volvu pa planirajo letno prodajo okoli 50.000 primerkov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.