XC60 se lahko pohvali z najnaprednejšo varnostno tehnologijo, med katero velja izpostaviti city
safety sistem, ki preprečuje trke do hitrosti 30 km/h. Oboje smo preizkusili na poligonu in lahko
rečemo, da sistem tudi v praksi zelo dobro deluje.
XC60 zaznamuje dinamičen dizajn, ki za to znamko ni samoumeven, s spuščajočo linijo strehe in
proti zadku dvigajočo se ramensko linijo. Prednji del povzema oblikovne smernice večjega brata, ki
še danes velja za enega najbolje prodajanih suvov zadnjih nekaj let. Nos XC60 je seveda prilagojen
oblikovnemu razvoju, prepoznali pa ga boste po pasu LED-diod, ki služijo kot dnevne luči in bodo
skrbele za prepoznavnost volvov v prometu. Zadek je tako kot ostala zunanjost oblikovan zelo
skladno in moderno, osrednji del pa predstavljajo vertikalno postavljene in valovito oblikovane
LED-luči. To je botrovalo tudi večjim petim vratom, ki se zaradi lažjega natovarjanja zajedajo
globoko v odbijač. Malokdo pa bo opazil, da si XC60 osnovo deli s Fordovo kugo. Konkurente si išče
med avtomobili Mercedes-Benz GLK, Land Rover freelander II ter Bmw X3 in Audi Q5. Temu primerna je
tudi cena, ki se začne pri 37.900 evrih in se zavihti vse do 52.532 evrov. Opremski paketi so
štirje, in sicer base, kinetic, momentum in summum.
V notranjosti, kot je to že v navadi, prevladujejo čiste linije, osrednji del pa predstavlja
tanka lebdeča sredinska konzola, na kateri domuje (pre)veliko število stikal. Je pa manevriranje po
avdiosistemu in stikalih klimatske naprave in številnih varnostnih sistemov, ko se postavitve
navadite, intuitivno. Plastika in končna obdelava sta na ravni konkurence, je pa notranjost precej
monotona, kar so poskušali rešiti z dvobarvnim usnjem na sedežih in vratnih oblogah, uspelo pa jim
je zgolj deloma. Glavni poudarek pri novincu je na varnosti, saj je XC60 kot prvi serijski model
opremljen s sistemom city safety, ki preprečuje možnost trčenja v oviro pred vami do hitrosti 30
km/h. In to pri vseh modelih in različicah serijsko. Poleg tega je XC60 opremljen še z vsemi
ostalimi varnostnimi sistemi, kot so radarski tempomat, sistem, ki zazna vozilo v mrtvem kotu –
BLIS – ter sistem, ki voznika opozori ob nenadni menjavi voznega pasu. Ti sistemi in še nekateri
drugi so združeni in so v pomoč city safety sistemu. Pri preizkusu sistema smo XC60 vozili proti
oviri, ki jo je predstavljala napihnjena maketa avtomobila in vozilo se je pred samim trkom
popolnoma ustavilo. Je pa treba izpostaviti, da voznik pri tem ne sme zavirati, saj s tem povozi
delovanje sistema, kar je v praksi večkrat težko, saj voznik instinktivno pritisne na stopalko
zavore.
Prostora je glede na mere tako spredaj kot zadaj dovolj, prtljažnik pa v osnovi sprejme 500
litrov. S podiranjem klopi v drugi vrsti pa je potnikom na voljo 1.700 litrov uporabnega prostora.
Motorno paleto za zdaj sestavljata dva 2,4-litrska D5 dizelska motorja in 3,2-litrski
prisilno polnjeni bencinar z oznako T6. Prva razvijeta največjo moč 120 oziroma 136 kilovatov (163
oziroma 185 KM). Bencinski T6 pa razvije 210 kilovatov ali 285 konjskih moči. Za prenos moči na
cesto pri vseh treh motorjih skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, proti doplačilu pa si lahko
omislite tudi šeststopenjsko avtomatiko. Terensko naravnanost poleg večje oddaljenosti od tal XC60
dokazuje tudi s serijskim štirikolesnim pogonom, kjer hladex sklopka razmejuje optimalno količino
navora na prednjo ali zadnjo os ali celo posamično kolo. Naslednje leto bo motorno paleto dopolnil
še dizelski petvaljnik s 128 kilovati (175 KM), ki pa bo, zanimivo, na voljo le s pogonom na
sprednji kolesni par.
XC6 bodo v celoti proizvajali v Ameriki, pri Volvu pa planirajo letno prodajo okoli 50.000
primerkov.
6
ogledov
Varnost prioriteta št. 1
Na slovenski trg je prišla težko pričakovana novost, volvov križanec, ki sliši na ime XC60. Z njim pri Volvu odgovarjajo na namnoženo konkurenco med premium suvi, obenem pa širijo hišno modelno paleto tovrstnih vozil.