Vaše vozniške navade postajajo trgovsko blago!

Foto: Daimler
Foto: Daimler
Avtomobilski računalniki o svojih uporabnikih, njihovih navadah in delovanju avtomobilov že nekaj časa zbirajo podatke, ki so pomembni pri razvoju in prodaji novih izdelkov.
Oglej si celoten članek

Medtem, ko se v Evropski komisiji še vedno ukvarjajo z regulacijo prihodnjih dostopov do podatkov, ki jih zbirajo vozila, veliko eh  podatkov že dolgo igra pomembno vlogo pri vsakodnevnih odločitvah igralcev v industriji.

Škandal v Nemčiji Škandal pretresa Nemčijo. So nevarni avtomobili tudi v Sloveniji?

V poslu s podatki sta že dolgo močno uveljavljeni podjetji High Mobility, sicer podružnica nemškega avtomobilskega združenja DAT , in uveljavljena platforma za trgovanje s podatki Caruso. Izvršni direktor DAT Thilo Wagner pravi, da vsak avtomobil dnevno proizvede več kot 25 gigabajtov podatkov, kar je lahko velika zakladnica za proizvajalce avtomobilov in njihove opreme. Kot nasprotje temu so imeli razvijalci storitev do zdaj dostop le do delčka teh podatkov, kar jih precej ovira pri razvoju.

Foto: Volkswagen Volkswagen polo

Platforma za trgovanje

Vendar pa DAT to spreminja s platformo High Mobility, ki so jo zasnovali spomladi 2020 in naj bi v prihodnosti povsem prevzela trgovanje s podatki. Trenutno imajo na platformi okoli 385 podatkovnih točk, kot pravijo pri DAT, pa so pripravljeni na zagotovitev več kot 600 podatkovnih točk.

Merjenje emisij Merjenje emisij: Električni avtomobili v čisto drugi luči

In koliko podatkov pravzaprav zbirajo avtomobili? Odgovor je preprost: veliko. Število prevoženih kilometrov, posamezne destinacije, GPS podatki in ciklusi polnjenja in praznjenja baterij električnih avtomobilov lahko zagotovijo podatke o voznem profilu avtomobila in lastnika, motorni vrtljaji, delovanje samodejnega menjalnika in zategovanje varnostnega pasu, pa podatke o vozniškem slogu. Različne nastavitve vozniškega sedeža lahko denimo zagotovijo podatke o dejanskem številu voznikov posameznega avtomobila.

Proizvajalci avtomobilov javno objavijo le del teh podatkov. Predstavnik High Mobility Yannik Lober pravi, da jim Skupina Stellantis denimo zagotavlja dostop do 200 podatkovnih točk o vozilu, Daimler pa le 80 podatkovnih točk. Lober dodaja, da je dostop do podatkov vedno odvisen od odločitve proizvajalca.

Foto: Saša Despot Peugeot infotainment

Razvoj poslovnih modelov

Na osnovi takšnih podatkovnih baz lahko podjetja razvijejo poslovne modele. Med najpomembnejšimi kupci njihovih dobaviteljev so denimo zavarovalnice. Te namreč podatke o kilometrini uporabijo za oblikovanje tarife in dodatkov na kilometrino. Švedska zavarovalnica Paydrive denimo vozniški slog vključuje v zaračunavanje premije.

Električni rabljeni Rabljeni električni avto: ali bi ga moral kupiti?

Tudi podjetja za izposojanje ali delitveno rabo avtomobilov lahko storitve zaračunavajo na podlagi podatkov o kilometrih. S pomočjo podatkov o lokaciji avtomobila je denimo precej olajšano iskanje ukradenih vozil. Slednje se imenuje »geofencing«, kar je umetna skovanka z izrazov »geografski« in »fence« (ograja), opisuje pa omejitev delovanja avtomobila na določeno geografsko območje. Če ga avtomobil zapusti, se sproži alarm.

Foto: Ford Ford servis

Test rabljenega Rabljeni avto: škoda fabia druge generacije (2007-2014)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.