Več prostora in dinamičnosti

Foto: Žurnal24 Grandtour ima v boju s hudo konkurenco v segmentu C veliko adutov, mednje po nov Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Karavanska različica mégana v prejšnji izdaji je veljala za zelo prostorno in nadpovprečno prilagodljivo, ki pa presežkov pri obliki ni mogla ponuditi. Zdaj ni več tako, saj je veliko dinamičnejši in tudi prostoren karavan segmenta C.
Oglej si celoten članek

Mégane grandtour nadaljuje zgodbo, ki sta jo začela petvratni in kupejevski mégane, se pa grandtour oblikovno bolj naslanja na prvega. Glede na veliko bolj dinamičen zadek kot pri predhodnem modelu pa bi pričakovali, da bi si prednji del sposodil pri bolj agresivno oblikovanem coupéju. Ampak pri Renaultu že vedo, zakaj so se tako odločili. Sprednji del je tako oblikovan zelo nizko, v prid večji varnosti v primeru trka s pešci, dobil pa je tudi tako imenovano polno masko. Z boka sprva opazite proti zadku dvigajočo se bočno linijo, v nasprotni smeri pa mu sledi streha, oboje pa deluje, kot bi se, če bi se avto nadaljeval še za dobrega pol metra, obe liniji srečali. S tem lahko grandtourja mirno uvrstimo med tako imenovane športne karavane, pogled na zadek in položaj zadnjega stekla pa to teorijo še potrdi. Zadnja je namreč zelo položna, luči se zajedajo globoko v odbijač, njihov videz pa je v uredništvu naletel na veliko mero odobravanja. Vsekakor bolj kot sprednji del.

Od 120 do 466 litrov več
Karavan, dolg 4,56 metra, se je v primerjavi s predhodnikom potegnil za šest centimetrov, najbolj pa se to pozna pri prostoru za noge v drugi vrsti, kjer je prirastek enak dolžinskemu. Zanimivo glede na konture proti zadku hitro padajoče strehe je, da je dovolj prostora tudi za glave, še bolj kot to pa v oči bode podatek, da je novi grandtour še veliko prostornejši in uporabnejši, ko je govora o litrih v prtljažniku. Presežek v primerjavi s prej tako znaša od 120 do 466 litrov, tako da gre vanj od 524 do 1.600 litrov. Ob tem je nižji tudi nakladalni rob, prtljažna vrata pa se odpirajo dovolj visoko. Prtljažni rolo ima poseben prostor za shranjevanje, s čimer je prilagodljivost, ki je bila že prej nadpovprečna, še za odtenek boljša.

Drugače je notranjost na moč podobna tisti v petvratnem méganu, enako velja tudi za materiale in kakovost izdelave, glede katerih večjih pripomb nismo imeli. Je pa karavan ohranil tudi nekoliko pre(dolgo) prestavno ročico. Nekoliko več, kot pričakuješ od francoza, ponujata prednja sedeža bočnega oprijema, saj telo držita trdno na mestu tudi pri dinamični vožnji. Glede položaja za volanom prav tako ni večjih zamer, volan pa je vsaj za razred boljši kot tisti v predhodniku. Prekaša ga predvsem po otrdelosti pri višjih hitrostih, ponuja pa tudi več informacij o dogajanju na cestišču, čeprav najboljših v razredu še vedno ne dosega. Novost je tudi vgrajena navigacijska naprava tom tom, ki zahteva 450 evrov doplačila, za to ceno pa dobite odličnega sopotnika, ki vam (zelo natančno) sporoča tudi omejitve hitrosti, še dodaten plus pa je tudi osrednja konzola, ki jo imajo druge tovarniške naprave. Zelo priporočljiv nakup.

Mégane grandtour nadaljuje zgodbo, ki sta jo začela petvratni in kupejevski mégane. © Miha Pečoler

 

Več kot dovolj opreme

Paket opreme dynamique pomeni tretjo stopnjo od štirih, pričakovano dolg pa je ob tem seznam serijske opreme. Pogrešali nismo ničesar, le parkirna pomagala bi bila včasih kar dobrodošla. ESC, dvoobmočna samodejna klima in šest zračnih varnostnih blazin so seveda del serijske opreme, cena 18 tisočakov in pol pa pričakovana. Z dodatki je končna cena sicer malenkostno presegla mejo 20 tisočakov, vendar bi mi mirno pogrešili dodatke, kot so pametna kartica in električno poklopljiva ogledala, samodejno ročno zavoro in sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah (ki nam je vseskozi nagajal). Obdržali pa bi res odlično navigacijo tom tom ter avtoradio arkmays s sistemom bluetooth in USB-priključkom (doplačilo le 70 evrov).

Motor TCE je dobra izbira
Novi agregat, ki je poganjal testnika iz 1,4 litra prostornine, s pomočjo turbopuhala iztisne za večino več kot zadostnih 93 kW. Motor se ne brani visokih vrtljajev, le pri zelo nizkih vrtjajih ga izdaja narava motorja s prisilnim polnjenjem. Takoj ko presežete znamko 2.000 na merilniku vrtljajev, pa je moči in navora dovolj, pri prehitevanju na avtocesti pa tudi ni treba venomer posegati po prestavni ročici. Tako motoriziran dosega tudi zelo visoke potovalne hitrosti, pospešek pa se je prav tako spustil pod mejo (za ta razred) magičnih deset sekund. Lega na cesti je tako zelo solidna, vzmetenje pa ponuja dober kompromis med športnostjo in udobjem. Poraba se ob zmerni nogi giblje okoli osmih litrov, na testu pa se nismo spustili pod devet litrov, kar je prav tako še soliden dosežek.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.