Več sto ljudi izgubilo vozniško dovoljenje zaradi e-skirojev

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Tega se mnogi ne zavedajo. Slovenska policija je zelo nezadovoljna s predlogom države.
Oglej si celoten članek

Električni skuterji poleg hitrejše mobilnosti prinašajo s seboj tudi nove izzive v prometu. Bolj znani sta manjša stabilnost in nevarnost trkov z drugimi udeleženci, predvsem pešci in kolesarji. Poškodbe velikokrat niso nedolžne, o tem lahko več povedo slovenski travmatologi. 

Obstaja pa še en nevaren vidik e-skirojev - njihova uporaba v pijanem stanju. Stvari se še bolj zakomplicirajo, če so e-skiroji klasificirani kot motorna vozila, tako kot so recimo mopedi ali kolesa. In v Nemčiji so. 

Na pred kratkim zaključenem Oktoberfestu v Münchnu so tamkajšnji policisti ujeli kar 414 ljudi, ki so se na e-skirojih vozili v pijanem stanju. To pomeni, da jim je etilometer dokazal previsoko vrednost alkohola v izdihanem zraku. Kar 254 od teh voznikom so zaradi previsoke vrednosti alčkohola vzeli vozniški izpit. Za vožnjo z e-skiroji v Nemčiji velja najvišja dovoljena vrednost alkohola 0,5 miligrama na kilogram krvi. Izpit vzamejo, če vrednost presega 1,1 miligrama na kilogram krvi.

Gre za na prvi pogled podobno kaznovalno politiko kot v Sloveniji, s to razliko, da naši zakonodajalci še vedno niso opredelili, kaj e-skiro sploh je. Po zadnji različici predloga zakona o pravilih cestnega prometa naj bi bili e-skiroji opredeljeni zgolj kot "posebna prevozna sredstva", kamor spadajo tudi kotalke, rolke in podobno. 

Foto: Profimedia E-skiro

Slovenska policija še pravi čas opozarja ministrstvo, naj zakrpa luknje

Slovenska policija je že opozorila Ministrstvo za infrastrukturo, da je predvidena opredelitev e-skirojev v zakonodaji zelo pomanjkljiva. Po eni strani naj to ne bi bila motorna vozila, po drugi strani pa isti predlog zakona predvideva, da bodo za voznike e-skirojev veljala pravila kot za kolesarje. Naši policisti zato konkretno sprašujejo pisce zakonodaje, ali to pomeni tudi kaznovanje za vožnjo e-skirojev pod vplivom alkohola na način, kot velja za voznike vozil. Denarne globe za kolesarja za vožnjo pod vplivom alkohola so namreč enako visoke kot pri voznikih motornih vozil.

Slovenski policisti opozarjajo še na en vidik, ki ga na ministrsrstvu za infrastrukturo očitno niso predvideli - nesreče. Policisti opozarjajo, da če za e-skiroje ne veljajo omejitve glede uporabe alkohola, potem takšni "vozniki" in "vozila" v primeru nesreče tudi ne morejo biti obravnavani kot da se so udeleženi v prometni nesreči. To pa povleče s seboj drugačne postopke pri kaznovanju krivcev, verjetno pa tudi v drugih postopkih.

Kaj glede voznikov e-sirojev predvideva predlog slovenskega zakona

Novi člen predvideva: "Posebna prevozna sredstva so invalidski vozički, prevozna sredstva ter pripomočki in naprave, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, ki jih poganja uporabnik z lastno močjo ali posebna prevozna sredstva kot so invalidski vozički, prevozna sredstva ter pripomočki in naprave, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, in so opremljena z električnim motorjem in lahko dosežejo najvišjo hitrost 25 km/h (električno posebno prevozno sredstvo), in po namenu uporabe podobna prevozna sredstva, ki niso vozila po zakonu, ki ureja motorna vozila."

Še nekaj primerov ureditev iz drugih držav (povzeto po gradivu Ministrstva za infrastrukturo): 

Francija električna posebna prevozna sredstva dopušča le na cestah v naselju z omejitvijo do 50 km/h in kolesarskih površinah. Vožnja z električnim skirojem po pločniku je kaznovana z globo 135 evrov. Pri vožnji električnih skirojev je predpisana obvezna uporaba zaščitne čelade, in sicer za vse do 12. leta starosti.

Velika Britanija vožnjo z električnimi skiroji dovoljuje le na zasebnih površinah. Vožnja po cestah je določena kot prekršek, za katerega je predpisana globa 300 funtov (334 evrov).

Na Finskem dovoljujejo uporabo električnih prevoznih sredstev na pločnikih, če ne ogrožajo pešcev in s hitrostjo pešcev, sicer pa za električna posebna prevozna sredstva veljajo pravila za kolesarje.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 19

  • 17:42 17. Oktober 2019.

    Zakajti bi vzeli izpit (v Sloveniji) B kategorije (dvosledno vozilo( če voziš enosledno vozilo!

  • vec
    15:23 14. Oktober 2019.

    Men osebno so zel nadležni teli skirojčki, neslišno prileti vate, vozijo se povsod, neprimerna hitrost, bremzat ne morejo kej veliko …

  • 13:58 14. Oktober 2019.

    Za butale je to misija nemogoče. Pri nas znajo spisati samo zakone, ki omogočajo lopovom in mafiji krajo davkoplačevalskega denarja.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.