Velik in uporaben karavan, pa še malo bencina porabi

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV
Čudno bi bilo, če znamka, ki je v ljudski žargon uvedla izraz "karavan", ne bi imela karavana. Še bolje je, če se ta pohvali tudi z ugodno porabo goriva, h kateri pripomore tudi elektrika.
Oglej si celoten članek

Kombijevske različice Oplovih avtomobilov so se dolgo imenovale "karavan" in ta izraz se je tako prijel, da smo imeli tisti, ki smo pisali o avtomobilih, težavo, saj smo morali paziti, da izraza nismo uporabili pri imenovanju kombijev drugih znamk. Ta je bil zaščiten za ople.

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV

V ljudskem jeziku pa je izraz postal splošen in odkar se mu je Opel odpovedal in so njegovi karavani postali sports tourerji, lahko izraz mirno uporabljamo kot oznako za karavane vseh znamk. In tako lahko rečemo, da je dobro, da je Opel v ponudbi svojega temeljnega modela spodnjega srednjega razreda astre obdržal karavan, ki se imenuje opel astra sports tourer.

48-voltni hibrid

Testni avtomobil se je s polnim imenom pravzaprav imenoval opel astra sports tourer GS 1.2 turbo hibrid 48V. Pomemben je predvsem del imena od številke naprej, ki označuje motor oziroma pogonski sklop. Tega poleg 100-kilovatnega 1,2-litrskega turbobencinskega trivaljnika sestavljata še šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko in vanj vgrajeni obročasti elektromotor z močjo 21 kilovatov in navorom 55 njutonmetrov, zaradi katerega na avtomobilu tudi je oznaka hibrid.

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV

Za pogonski sklop bi težko rekli, da je pravi hibrid, saj gre za blago hibridno izvedbo z razmeroma šibkim elektromotorjem. Poleg tega gre za nizkonapetostno izvedbo, saj se elektromotor iz baterije s kapaciteto vsega 0,9 kilovatne ure napaja z elektriko z napetostjo vsega 48 voltov. Gre torej za 48-voltni blagi hibrid, kakršni so se v zadnjem času v avtomobilih precej razširili in ga v praktično enaki obliki najdemo tudi v avtomobilih drugih znamk iz skupine Stellantis.

Imajo ga avtomobili iz skoraj vseh velikostnih segmentov, opel  astra sports tourer pa je med večjimi. Kako se torej pogon obnese v razmeroma velikem avtomobilu, ki prazen tehta poldrugo tono? Presenetljivo dobro in poskočno, bi lahko rekli. Velike karavanske astre sicer ne spremeni v dirkalnik, kljub temu pa omogoča zvrhano mero vozne dinamike, ki jo podpira tudi podvozje, in povsem solidne zmogljivosti za vse vrste vožnje v razumnih mejah.

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV

Elektromotor pomaga predvsem pri pospeševanjih, uspešno pa gladi tudi pomanjkljivosti dvosklopčnega menjalnika, saj med vožnjami skoraj nismo zaznavali kakršnihkoli "cukanj", ki so pri dvosklopčnih menjalnikih pričakovana. Glede na občutek med vožnjo, elektromotor, predvsem pri nizkih hitrostih, opravi tudi veliko pogonske vloge, s čimer se "pohvali" tudi s prikazom na armaturni plošči. Tudi regeneracija električne energije je solidna in od zavor prevzame tudi precej zavorne vloge.

Predvsem pa se blagi hibrid izkaže, ko gre za porabo goriva. Poraba se je na testu namreč ne glede na način vožnje gibala med petimi in šestimi litri. To je sicer več od uradno navedene porabe 4,8 do 5,1 litra na sto kilometrov v skladu s ciklusom WLTP, a še vedno precej ugodno, sploh če upoštevamo dejstvo, da je opel astra sports tourer precej velik avtomobil.

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV

Pravi karavan

V dolžino meri 4.642 v širino 1.860, v višino pa 1.480 milimetrov, kar se odrazi predvsem v velikosti prtljažnika, ki je v osnovni obliki velik prostornih 597 litrov, povečati pa ga je mogoče na kar prevozniških 1.640 litrov. Ko vozite astro sports tourer in vanjo preko razmeroma nizkega, zgolj 600 milimetrov visokega nakladalnega roba naložite veliko stvari, se vam kar milo stori ob misli, da je tako uporabne avtomobile marsikatera znamka že odstranila iz svoje ponudbe. Le upamo, lahko, da bo Opel obdržal karavansko astro.

Karavan se ne pohvali le z velikim prtljažnikom, ampak tudi z lahkim zlaganjem naslonjala zadnje klopi v ravno dno. Zadnja klop je tudi dovolj prostorna, da se bosta na njej dobro počutila dva odrasla, na kratkih poteh pa mogoče celo trije. Ergonomska prednja sedeža pa sta narejena tako, da brez bolečin v hrbtu lahko opravite tudi zelo dolge vožnje.

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV

Solidna je tudi ureditev voznikovega delovnega prostora, kjer sta zaslona digitalnih merilnikov in infozabavnega sistema postavljena tako, da skupaj s ploščo, na kateri je zračnik klime, vizualno objameta voznika. Predvsem pa so se pri Oplu odločili, da bodo vozniku privoščili volanski obroč polne velikosti in ne pomanjšanega nadomestka. Pod zaslonom infotainmenta s sicer solidnim delovanjem pa je ostal prostor še za kar precej fizičnih gumbov, kar je gotovo dobro.

Kar se tiče sredinskega grebena s stikali za upravljanje menjalnika, pa bi, če bi vam "zavezali oči", le po veliki površini bleščeče plastike ugotovili, da gre za opla in ne kateri drugi model. Ta sklop je pač nekaj, kar je skupno vsem avtomobilom skupine Stellantis.

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV

Opel astra karavan sports tourer z 48-voltnim hibridnim je torej karavansko uporaben in udoben avtomobil z zelo solidnim pogonskim sklopom, ki poskrbi tudi za ugodno porabo goriva. Testni avtomobil je imel opremo GS, za katero je v kombinaciji s preskušenim  pogonom v osnovi treba odšteti 32.490 evrov. Z nekaj dodatne opreme, med katero so bili tudi učinkoviti matrični žarometi in vrsta asistenčnih sistemov, pa se je cena dvignila na 37.570 evrov, oziroma 35.070 evrov v primeru Oplovega financiranja. Takšna opel astra sports tourer sicer ni najbolj poceni avtomobil, a za ta denar ponuja solidno veliko.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Opel Astra MHEV

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 20:05 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 00:26 23. Marec 2025.

    )))) Samske ženske čakajo na vas na -- Sexy24.mom

  • 20:03 22. Marec 2025.

    Takoj, ko bo Opel nazaj v lasti GMa ...ne pa ta PSA oz. Stellantis s temi Peđojevimi forami, francosko lego …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.