Velik projekt, ki bo spremenil pogled na tovornjake

Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice
Če je električni pogon zanimiv predvsem za posebne avtomo0bile in lahka gospodarska vozila, je za težka gospodarska vozila bolj zanimiva možnost uporabe vodikovih gorivnih celic.
Oglej si celoten članek

Tako menijo tudi pri korejskem Hyundaiju, ki je v začetku julija v Švico poslal prvo pošiljko desetih tovornjakov hyundai XCIENT fuel cell, ki veljajo za prve tovornjake s pogonom na gorivne celice iz serijske proizvodnje na svetu. V Švico kot prvo evropsko državo naj bi jih letos prodali petdeset, pozneje bodo projekt razširili tudi na druge evropske države, do leta 2025 pa naj bi na ceste po svetu zapeljalo 1.600.

Avto Hyundai predstavil tehnološkega zastavonošo

Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice

Do 400 kilometrov dosega

Tovornjak poganja sistem dveh skladov gorivnih celic z močjo 95 kilovatov oziroma skupno močjo 190 kilovatov, ki se napaja iz sedmih velikih posod, ki vsebujejo približno 32 kilogramov vodika. Ta zadostuje za doseg okrog 400 kilometrov. Polnjenje posod na vodikovi črpalki traja od 8 do 20 minut.

Kaj moramo vedeti? Vozili smo avto na vodik, kaj moramo vedeti?

Za pogon skrbi elektromotor z močjo 350 kilovatov in navorom 3.400 njutonmetrov, ki se napaja iz vmesne baterije s kapaciteto73,2 kilovatne ure. Moč se na kolesa prenaša preko šeststopenjskega samodejnega menjalnika, največja hitrost pa je omejena na 85 kilometrov na uro. Največja dovoljena masa tovornjaka znaša 19 ton, skupaj s prikolico pa 36 ton.

Avto Čez pet let se bodo BMW-ji vozili na vodik

Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice

Hyundai razvija tudi polpriklopnik, ki bo z zalogo vodika prevozil do tisoč kilometrov. Opremili ga bodo z izboljšanim bolj vzdržljivim in močnejšim sistemom gorivnih celic, namenili pa ga bodo globalnim trgom, med katerimi bosta tudi Severna Amerika in Evropa.

OBISKALI SMO Plovilo, na katero bi bila ponosna tudi Greta Thunberg

Elektrika iz hidroelektrarn

Pri Hyundaiiju s se za takšne karakteristike tovornjaka odločili v želji po optimalnem razmerju med zahtevami potencialnih uporabnikov tovornjakov in zmogljivostmi vodikove infrastrukture v Švici. Dodajajo, da je tehnologija gorivnih celic zelo primerna za prevozništvo, saj omogoča dolge dosege in kratke polnilne čase, dvojni sistem gorivnih celic pa zagotavlja tudi dovolj energije tudi za premagovanje gorskih cest, ki so pogoste v Švici.

Avto Vodik pretakajo kot bencin

Hyundai je s švicarskim podjetjem H2 Energy sklenil »joint venture« podjetje Hyundai Hydrogen Mobility oziroma HHM, ki bo tovornjake podjetjem sposojalo po načelu »plačaj za uporabo«, kar pomeni, da uporaba tovornjakov s pogonom na gorivne celice od njih ne bo zahtevala začetnih investicij. Švico so sicer za izhodiščno državo izbrali predvsem zato, ker so komercialna vozila z alternativnimi pogoni tam oproščena cestnega prispevka, kar skoraj izenači stroške uporabe vozil z gorivnimi celicami in dizelskimi tovornjaki na kilometer.

Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice

Švica se uvršča tudi med države z velikim deležem hidroelektrarn, ki lahko zagotovijo dovolj zelene energije, ki je ključni del Hyundaijevega poslovnega modela. Da bi res zagotovili zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida morajo namreč tovornjaki delovati predvsem na vodik, ki ga pridobijo iz obnovljivih virov energije.

prototip agregata Slovenski raziskovalci razvili "neslišen" dizelski agregat

Povečanje polnilne infrastrukture

Z uporabo gorivnih celic v komercialnih vozilih se bo povečala tudi potreba po stalni oskrbi z vodikom. S tem pa se bo zmanjšala tudi njegova cena, hkrati pa se bo povečala tudi polnilna infrastruktura, ki bo na voljo tudi lastnikom osebnih vozil. Ker bo zaradi tega padel tudi strah pred premajhnim dosegom vozil ob nezadostni oskrbi z vodikom, bi lahko uporaba komercialnih vozil na gorivne celice posledično vodila tudi k povečanju števila osebnih vozil s pogonom na vodikove gorivne celice.

Kaj smo ugotovili? Je to res prihodnost? Vozili smo avto na vodik Hyundai FCEV tovornjak, gorivne celice

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.