Videz lahko vara

Foto: Saša Despot Volkswagen jetta Foto: Saša Despot Volkswagen jetta Foto: Saša Despot Volkswagen jetta Foto: Saša Despot Volkswagen jetta Foto: Saša Despot Volkswagen jetta Foto: Saša Despot Volkswagen jetta Foto: Saša Despot Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta
Na prvi pogled bi lahko jetto marsikdo zamenjal za pasasta, a je bližnji sorodnik golfa, s katerim si deli platformo, a na žalost še staro. Na žalost zato, ker se mi zdi celo bolj eleganten in bolj praktičen od kombilimuzinskega golfa, a je golf tehnološko precej spredaj.
Oglej si celoten članek

Inženirji jette niso naredili na modularni MQB platformi, na kateri izdelujejo golfa sedme generacije, a si z njim deli kar nekaj oblikovnih lastnosti. Zaradi štirivratne limuzinske različice so jo nekateri zamenjali celo s passatom.

Jetta še zdaleč ni „grdi raček.“ Meni se zdi prav eleganten avtomobil, pa če ga gledam od spredaj, s strani ali od zadaj. Testnik je imel tudi odlične biksenonske žaromete z LED dnevnimi lučmi, ki ga sicer podražijo za tisočaka in pol, a je to hkrati lepotni in varnostni pripomoček. Tudi nove zadnje LED luči so atraktivne in tipične Volkswagnove.

Občutno prostornejši od kombilimuzinskega golfa

Tudi znotraj v marsičem spominja še na starega golfa. Ko sem se usedel v avto, sem točno vedel kje je kaj, ergonomsko nimam kakšnih večjih pripomb. Tudi položaj za volanom je odličen, kompromisi odpadejo.

Foto: Saša Despot Volkswagen jetta

Trikratki multifunkcijski volan je nov, prijeten, lahkoten, odziven, nekaj je novih materialov, predvsem oblazinjenje sedežev. Drugo je vse preverjeno, tudi multimedijski sistem z ekranom na dotik in stikali zbranimi okoli njega. Deluje dobro, z estetskega vidika in tehnološkega vidika pa recimo kia optima ponuja več. Kamera za vzvratno vožnjo je na seznamu dodatkov (218 evrov). Pri limuzini z zadkom še kako pride prav. Notranjost se mi na splošno zdi preveč plastična in groba, temna. Je pa zato jetta avto, ki je v svojem razredu v vrhu po prostornosti. Prostora je tudi na zadnji klopi veliko, predvsem za kolena, tudi v širino. Višje rasli bi dejali, da bi ga lahko bilo kakšen centimeter več nad glavo. Prtljažnik je s 510 litri prostornine zelo velik, precej globok, a veliko bolj uporaben, kot pri kombilimuzinskemu golfu s 130 litri prostornine manj. Obdelava prtljažnika je „druga pesem“, tu je koncernska Škoda s svojimi pametnimi rešitvami daleč spredaj.

Foto: Gregor Prebil Volkswagen jetta

Dizel preverjen, malo grob, živahen in varčen

Paket sport serijsko zagotavlja 17-palčna platišča, med drugim prinaša še zatemnjena stekla in tudi športno podvozje, ki avto za dodatnih 15 milimetrov približa k cestišču in ga utrdi. Potniki na zadnji klopi to dodatno občutijo na slabših, luknjastih cestah. Jetta ni najbolj udobna limuzina na trgu, se pa pelje zelo bolje kot Korejci in Japonci, a slabše od najnovejših izdelkov koncerna VW izdelanih na MQB platformi, pa tudi drugih modelov, kot je ford focus ali mazda3. Kar malo „lesena“ se mi je zdela v primerjavi z najnovejšimi izdelki.

K boljši vozni izkušnji pripomoreta športna sedeža (serijsko pri opremi sport), ki telo bolje stisneta. Tudi nov električni volan doda svoje h končni izkušnji. Uveljavljeni 1,6-litrski turbodizel s 110 kilovatov moči je po mojem mnenju najboljša in najbolj „varna“ izbira v sicer za koncern VW skromni motorni paleti, ki vključuje tri bencinske in dva dizelska motorja, ter dva menjalnika. Testni je imel ročni šeststopenjski menjalnik, ki je natančen, preverjen, dvosklopčni DSG pa končno ceno dvigne za več kot 2.100 evrov. Kar veliko.

110-kilovatni TDI motor je dovolj živahen in razpolaga z dovolj navora, da je z njim prav prijetno na hitro prehiteti kakšno vozilo. Za povrhu pa je tudi precej varčen z gorivom. Če ne boste pretiravali s pritiskanjem na stopalko za plin, boste z njim komaj porabili pet litrov. V mešanem ciklu vožnje je potovalni računalnik izračunal povprečno porabo 5,8-litra. Slabša stran je, da je glasnejši od konkurence, ki je razvoj posvetila tudi utišanju agregatov, kar se pozna na samem udobju med vožnjo. Tudi ob zagonu vozilo strese.

Nekaj tehnike je, a daleč manj kot pri golfu

Tudi tehnološko jetta težko sledi golfu. Med dodatno opremo najdemo sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, ali sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, nima pa recimo radarskega tempomata ali sistema za prepoznavanje možnosti naleta in zaviranja v sili (AEB), ki sta bistvo modernih avtomobilov.

Nižja cena bi bila skoraj pogoj za nakup limuzinskega modela, zato bi pričakovali akcijske cene. Bolj se zdi, da je jetta v Evropi v VW ponudbi bolj zaradi tega, da jo imajo, saj tudi z raznimi akcijskimi cenami favorizirajo golfa. Jetta z dvolitrskim TDI agregatom z 110 kilovatov moči in opremo sport stane vsaj 24.706 evrov, na drugi strani pa modernejši karavanski golf zadnje generacije z atraktivnim R-line aerodinamičnim paketom in enakim motorjem ter zelo podobnim paketom opreme stane celo 400 evrov manj od testne jette. In to z biksenonskimi žarometi z LED dnevnimi lučmi, ki na jetti stanejo dodatnih 1556 evrov.

Podatki o vozilu: (Volkswagen Jetta sport 2.0 TDI 110 kW)
Motor: dizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Najvišja moč: 110 kW (150 KM) med 3.500 in 4.000 vrtljaji
Navor: 340 Nm med 1.750 in 3.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.569 x 1.778 x 2.651, medosna razdalja 2.651
Najvišja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 510
Poraba na testu: 5,8 litra, 109 g CO2/km
Cena (v evrih): od 19.054 € (osnovni)/ 26.695,50 € (testnik z dodatno opremo)

Plusi: Dizajn, prostornost, pogonski sklop, poraba;
Minus: Preveč plastična notranjost, tehnološko nepopolna; staro podvozje, cena;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.