Z razredom E ciljajo na zveste kupce prejšnje generacije, ne skrivajo pa niti tega, da želijo konkurenci marsikatero stranko odvleči in zvabiti v svoje vrste.
Z oblikovne plati lahko rečemo, da je veliko bolj oglat kot predhodnik, s čimer se pridružuje ostalim v zadnjem času predstavljenim izdelkom s trikrako zvezdo na nosu. O tem, kako je oblikovalcem uspelo delo, bodo presodili kupci, drži pa, da novi E deluje masivno in izžareva poslanstvo poslovne limuzine. O centimetrih tu ne gre govoriti, saj jih je v vse smeri več kot dovolj, glede velikosti pa se prav tako ni veliko potegnil v primerjavi z predhodnikom. Proizvajalec bolj kot to poudarja nove materiale v notranjosti, več serijske opreme in obilico najnaprednejših tehničnih dodatkov.
|
Notranjost je zelo udobna, s paketom AMG tudi zelo športna. © Miha Pečoler |
Vstop v notranjost teorijo o odličnih materialih in prostoru samo še potrdi, pri različicah z avtomatskim menjalnikom 7G tronic pa je kanal med sprednjima sedežema še bolj prečiščen in nudi še več odlagalnih površin. S tem menjalnikom se je ročica po ameriško prestavila ob volanski obroč. To sicer zahteva nekaj privajanja, vendar smo ta menjalnik in postavitev že preizkusili pri drugih (večjih) modelih in moramo reči, da deluje dobro. Notranjost ali bolje rečeno oblazinjenje je lahko odeto v eno od petih barv, seveda so na voljo tudi različne vrste oblazinjenja, od delnega usnja, imitacije artico, prek klasičnega usnja pa do designo usnja. Na zadnji klopi je prostora prav tako veliko, lahko pa si stranka omisli tudi dva ločena udobna sedeža. Več kot pri predhodniku je tudi okrasnih oblog, pri športnem paketu opreme pa niso pozabili niti na obloge iz zloščenega aluminija.
Paketi so v osnovi trije, in sicer osnovni brez konkretnega imena, elegance ter avantgarde. Poleg teh so še številni športni paketi ter AMG-vizualni paket tako za notranjost kot zunanjost vozila. Prtljažnik vase pospravi dovolj zajetnih 540 litrov, dobrodošel in hvalevreden pa je easy pack, kjer gre za po globini prilagodljivo in pritrjeno košaro, kamor lahko zložite kar nekaj stvari, vse dokler teža ne presega desetih kilogramov. Serijsko opremo pa poleg očitnega predstavljajo dvoobmočna klimatska naprava, tempomat, v štiri smeri električno nastavljiva sprednja sedeža, pomoč za speljevanje navkreber s hold funkcijo, aktivni motorni pokrov za zaščito peščev in kolesarjev, asistent pazljivosti z več kot 70 parametri zaznavanja voznikove pozornosti, varnostna sistema PRE-SAFE in NECK-PRO, če omenimo samo najnovejše.
Med dodatki velja omeniti kamero za vzvratno vožnjo, sistem zaznave prometnih znakov, ki sodeluje v povezavi z navigacijo, sistem, ki uravnava dolge in kratke luči, asistent za zaznavo vozila v mrtvem kotu, lane assist, izboljšani asistent za vožnjo ponoči in radarski tempomat z izboljšanim delovanjem.
Osem motorjev, trije menjalniki
Pri pogonu in motorjih je novosti prav tako kar nekaj, in sicer proizvajalec navaja, da vsi
od osmih motorjev, ki so na izbiro, nudijo več moči, hkrati pa porabijo do 20 odstotkov manj
goriva. Na bencinski strani so tako pripravljeni štirje, in sicer vstopni štirivaljni 250 CGI
razvije 150 kW, stopnico višje sta šestvaljnika E300 in E350, ki zmoreta 170 oziroma 200 kW. Višek
ponudbe za zdaj predstavlja E500, ki razvije 285 kW največje moči. Za zdaj močnejši CGI-motorji
razen osnovnega štirivaljnega ne bodo dobavljivi zaradi previsokih emisij. Dizelske barve branijo
prav tako štirje agregati, in sicer dva štirivaljna, E220 CDI in E250 CDI, ki zmoreta 125 oziroma
150 kW, stopnico višje pa sta še dva šestvaljnika E350 bluetec ter E350 CDI, ki prineseta 155
oziroma 170 kW. Menjalniki so za zdaj trije. Osnovo predstavlja šeststopenjski ročni, pri E250 CGI
njegovo mesto prevzame petstopenjska avtomatika, za šest- in osemvaljnike pa je rezerviran
sedemstopenjski 7G-TRONIC.
Poleg klasičnega je lahko vzmetenje tudi zračno, in sicer gre za že znano airmatic vzmetenje, ki pa zdaj nudi dva nivoja blaženja glede na voznikove želje. Na voljo je tudi prilagodljiv štirikolesni pogon 4MATIC, ki je rezerviran za močnejša med bencinskimi in najmočnejšega pri dizelskih motorjih.
Za letos previdnejši načrti
Cene se začnejo pri 44.400 evrih, kolikor pri uvozniku zahtevajo za različico E220 CDI, na
bencinski strani pa so se pripravljeni začeti pogovarjati pri 47.400 evrih. Za letos so prodajni
načrti malce skromnejši ali kot pravijo pri AC-intercar, prilagojeni, in zajemajo okoli 160
prodanih E-jev, prihodnje leto naj bi jih še nekaj več, in sicer okoli 190. Kombi različica bo v
salone prav tako prišla še letos, novembra.