Vojna med segmenti

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Izdatno napolnjen peugeotov križanec 3008 nam je pustil nasmešek na obrazu zaradi opremljenosti in tudi zaradi uporabnosti.
Oglej si celoten članek

Meje med razredi že dolgo niso več, kar so bile, in to se pozna v množenju takšnih modelov znotraj ene znamke. Pri Peugeotu pojem križanec razumejo kot mešanca med karavanom, suvom in celo kupejem. Recept ni toliko nov, je pa 3008 vsekakor med bolj všečnimi v razredu. Čeprav lahko konkurenco preštejemo na prste ene roke.

Na zunaj terensko enoprostorski ...
3008 je predstavnik nove hišne oblikovne filozofije, ki pa smiselno nadaljuje tisto, ki jo že dodobra poznamo iz aktualnih modelov.

Peugeot 3008 2.0 HDi (110 kW) FAP premium pack
Motor: 1.997 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/3.750 vrtljajih na minuto
Navor: 340 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,4 litra/100 km, 149 g CO2/km
Zmogljivost: 195 km/h, 9,7 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.365x1.837x 1.639 medosna razdalja 2.613, prtljažnik (v litrih): 432/512/1.604
Cena: 27.950/33.050 EUR

Na prednjem koncu tako še vedno prevladuje velika odprtina pod motornim pokrovom, je pa novejša predvsem oblika svetila, ki so še najbolj podobna tistim pri modelu 207 ali 308. Glede zasnove lahko rečemo, da je 3008 skoraj suvovsko dvignjen, meter, ki pokaže 148 ali 158 milimetrov, pa vseeno razodene, da je prej kot cestnim terencem bližnje enoprostorcem. Zadek je predvsem zelo samosvoj, kako dobro so svoje delo opravili oblikovalci, pa naj presodi vsak sam. Mi pozdravljamo predvsem videz luči v LED-tehniki, še bolje bi bilo, če bi te bilo več.

Odpiranje prtljažnika je tako kot pri 4007 dvokrilno, kar ima svoje slabosti kot tudi prednosti. Med prve štejemo zamudno odpiranje. Med drugo pa lažje nalaganje in tudi možnost sedenja na spodnji polici, kar pride prav pri uporabi v naravi, ko si menjamo obutev ali kaj podobnega.  
 
... znotraj pa je bolj terenski
Notranji prostor deluje, kot bi bil oblikovan povsem na novo, saj lahko povezavo z aktualnimi modeli iščemo le pri volanskem obroču, merilnikih in recimo na obvolanskih ročicah. Mi mu to vsekakor štejemo v prid, je pa res, da je pravkar predstavljen 5008 sedaj na moč podoben temu modelu. Voznikov delovni prostor je še najbližje terencem, saj se sedi visoko, blizu suvom pa je tudi postavitev premehkega volanskega obroča, ki pa lepo sede  v roke.

Foto: Žurnal24

Sredinska konzola ali bolje rečeno podaljšek le-te je ponovno zelo terenski, ta občutek še podkrepi ročica za držanje na njenem desnem delu, enako velja tudi za stikala tik pod osrednjima zračnikoma. Občutek na sedežih je zelo dober, bočnega oprijema je več kot dovolj, zaradi visoko postavljenega sredinskega tunela pa je razmerje med komolcem in podlaktjo ter na koncu dlanjo, ki drži prestavno ročico, zelo udobno in naravno.

Prostora za kolena v prvi vrsti je dovolj, v drugi vrsti so že potrebni določeni kompromisi. Ampak pogled na mere razodene, da avto le ni tako dolg, kot je videti na prvi pogled in da je njegova dolžina občutno pod 4 metri in pol. Kljub temu pa je prtljažnik radodaren s prostorom, saj že v osnovi postreže z 432 litri volumna, če v dno spustite še prilagodljivo in dvonivojsko dno, potem prostor naraste na 512 litrov. To pa že ni od muh. Še bolj impresivna pa je količina, če podrete klop v drugi vrsti, saj takrat zazeva kar 1.604 litrov velika luknja.

 

Dober motor, boljši menjalnik, solidno podvozje

Motor, ki je poganjal testnika, je že star znanec, čeprav ga v tej različici (kar se tiče moči), še nismo preizkusili. Gre za dvolitrski dizel moderne zasnove, ki pa namesto 100 premore 110 kW največje moči.

Foto: Žurnal24

 

Temu primerno je večji, in sicer za 20 Nm tudi navor, oboje pa se pozna pri pospeških in je dobrodošlo glede na večjo težo vozila v primerjavi s petvratno 308-ico. Motor sicer ne razganja od moči, je pa te toliko, da nismo pogrešali agregata večje prostornine. Uporabnikom bo nedvomno všeč zvezno nabiranje moči, pozicija šeststopenjskega menjalnika pa ponuja udobje, menjalnik pa pokaže za to znamko presenetljivo veliko talenta, ko je govora o hitrosti in natančnosti prestavljanja. Lega na cesti je tipično visoka, in sicer to pomeni kar nekaj nagibanja v ovinkih, pomagalo bi že, če bi bil električni servo volan bolj ojačan. Kljub temu pa pride to do izraza le pri izrazito dinamični vožnji, ki pa ni primarna domena tega tipa vozila.  

Zanimiva (napredna) oprema
Paket opreme premium pack je najdražji izmed treh paketov opreme, kar razumljivo pomeni, da prinese veliko tako udobnostne kot varnostne opreme. Ima pa poleg tega še veliko napredne tehnike, med katero gre nedvomno šteti head up display, ki pa se od podobnih izdelkov razlikuje v tem, da je projekcija na zaslon pred voznikom in ne neposredno na vetrobransko steklo. Display je bogat z informacijami, predvsem pa je vidljivost nanj dobra v kakršnihkoli vremenskih razmerah. Poleg tega je imel testnik še sistem, ki voznika opozarja na spredaj vozeče vozilo, ki mu lahko nastavljate razdaljo in s tem kdaj vas opozarja. Sistem je na moč podoben radarskemu tempomatu s to razliko, da ta ne zavira, ko je varnostna razdalja premajhna. To pa je tudi največja slabost tega sistema, saj je s tem njegova funkcija nekoliko okrnjena. Veliko raje bi videli, da bi sistem premogel tudi to funkcijo.

Foto: Žurnal24

 

Glede opreme naj zapišemo še, da je testnik premogel praktično vse potrebno in še kaj več, kljub nekoliko visoki končni ceni pa je zanimivo, da ni premogel usnja in ogrevanih prednjih sedežev. Glede na končno ceno smo to celo pričakovali. Če je cena malo pod 28 tisočaki, kolikor stane osnovni model znosna, pa je 33 tisočakov, kolikor je stal testnik, vseeno malo preveč. Ampak drugačnost ima svojo ceno in vprašanje je, kako lahko bo to unovčil Peugeot, ki ne velja ravno za butičnega proizvajalca. Da pa ne bo pomote: 3008 je zelo dober avto, ki je dobro videti in se zelo lepo pelje, le cena je za zdaj še malo visoka.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.